Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در نشستی با منتخبان شورای پنجم شهر تهران که با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه شهری و جمعی از سمن ها و فعالان محیط زیست به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: از زوایای مختلفی می توان برای بهبود و ارتقای محیط زیست شهر تهران گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به گام های دولت یازدهم برای بهبود محیط زیست شهری، اظهار کرد: به طور نمونه مشابه کارگره ملی مقابله با آلودگی هوا، در سطح استان ها نیز کارگروه هایی شکل گرفت و شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نبود.
معاون رئیس جمهوری افزود: در تهران شاهد افزایش حدود 70 روز هوای پاک و سالم در سال 95 نسبت به سال 92 بودیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزایش تعداد روزهای سالم و پاک و بهبود کیفیت هوا را نتیجه اجرای قاطع برنامه مقابله با آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: ابعاد کار بسیار وسیع بود و به طور نمونه حذف بنزین پتروشیمی و ماده سرطان زای بنزن از هوای تنفسی مردم، توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد، ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی، کاهش مصرف مازوت نیروگاه های کشور از 45 درصد در سال 92 به حدود هشت درصد در سال 95 که امیدواریم در سالجاری به صفر برسد، از جمله اقداماتی بود که برای بهبود کیفیت هوا تنفسی مردم صورت گرفت.
ابتکار با بیان این که آلودگی هوا از جمله چالش های مهم محیط زیست تهران است و استمرار برنامه های مقابله با آلودگی هوا بسیار ضروری است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری شورای پنجم شهر تهران بتوان گام های موثرتری برای رفع این چالش برداشت.
وی اشاره ای هم به تاثیر معادن شن و ماسه بر کیفیت هوای تهران داشت و افزود: این معادن از جمله کانون های گرد و غبار تهران هستند که در کنار موضوعاتی همچون کیفیت آب، پسماند، تنوع زیستی و فضای سبز باید مورد توجه شورای پنجم قرار گیرند.
معاون رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد: مصوبات شورای شهر پنجم تهران در راستای توسعه پایدار شهری باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کارگروه های خاصی در خصوص مقابله با آلودگی هوا، پسماند، مسائل تنوع زیستی و طبیعت تهران، همچنین پارک های ملی حومه تهران در اداره کل حفاظت محیط زیست شهر تهران تشکیل می شود که اعضای شورای پنجم نیز در صورت علاقمندی می توانند در این کارگروه ها حضور داشته باشند.
وی ضمن انتقاد از بی توجهی شهرداری تهران به رویکردهای محیط زیستی و موضوع مهم ارزیابی محیط زیستی پروژه های عمرانی و توسعه ای تهران، گفت: در نتیجه این غفلت و بی توجهی شاهد تشدید مشکلات و چالش های محیط زیستی تهران به ویژه در حوزه هایی همچون آب های زیرزمینی و وضعیت آبرفتی هستیم.
همچنین سید اویس ترابی در خصوص ژینایی (زنده سازی) شهر تهران، مهدی زارع در خصوص شرایط زلزله شهر تهران، حسین آخانی در خصوص محیط زیست شهری تهران، ناصر مهردادی در خصوص محیط زیست شهر تهران، زهرا جواهریان در خصوص توسعه پایدار شهری و سند 2030، مهروش خواجه وندی در خصوص تجارب کمیته محیط زیست شورای سوم شهر تهران به ایراد سخنرانی پرداختند.
همچنین مرتضی الویری، مجید فرهانی، الهام فخاری نیز منتخبان شورای پنجم شهر تهران نیز از جمله حاضران در این نشست بودند که به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
علمی 9014**
دریافت کننده: کیمیا عبدالله پور* انتشار: زهره محتشمی پور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است