Web Analytics Made Easy - Statcounter

توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی در میادین میوه و تره بار و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برای کنترل قیمت گوشت گوسفندی داخلی در بازار شروع شد. به گزارش خبرنگارخبر گزاری صدا و سیما؛ این طرح در سه استان تهران، البرز و قم شروع شده است.
این گوشت‌ها از استرلیا و ارمنستان وارد شده و با قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تا ۳۴ هزار تومان با توجه به نوع گوشت و کشور مبدا عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان این طرح تا زمان تنظیم بازار و کنترل قیمت گوشت گوسفندی داخلی ادامه خواهد داشت.
توزیع گوشت گوسفندی وارداتی در تهران ۱۰۰ تن و در دیگر شهر‌های کشور با توجه به استقبال مصرف کنندگان خواهد بود.
امروز قیمت گوشت گوسفند شقه داخلی در بازار ۴۳ هزار تومان و در میادین میوه و تره بار ۳۷ هزارو ۵۰۰ عرضه می‌شود.
گوشت‌های وارداتی به صورت شقه در میادین میوه و تره بار و بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام هم گفته است: گوشت گرم قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار در ۲۰۰ فروشگاه و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.
علیرضا، ولی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه گوشت گرم قرمز در میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و افق کوروش عرضه شده، افزوده است: گوشت گرم قرمز در برخی میادین و فروشگاه‌ها که هزینه حمل و نقل و هزینه مباشران پایین‌تر است با قیمت هر کیلو ۳۰ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود و در برخی مناطق که در فاصله دورتری از محل مرکزی توزیع قرار دارند و هزینه حمل و نقل و مباشران توزیع نیز بیشتر است با قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی درباره علت بالابودن قیمت گوشت گفته است: باتوجه به میزان مناسب بارش در فصل بهار دامداران دام خود را برای پرواربندی مدت بیشتری در مراتع برای چرا نگهداری کردند این مساله سبب شد گوشت کمتری به بازار عرضه شود.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: این شرکت به منظور جلوگیری از روند افزایش قیت گوشت قرمز در بازار داخل و همزمان با افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان گوشت گرم قرمز را از کشورهای استرالیا، نیوزلند و کشورهای گرجستان، قزاقستان و قرقیزستان وارد کرد.
ولی گفت: هم اکنون شرایط ذخیره گوشت قرمز منجمد و گرم خوب است و دام تولید داخل نیز از نیمه خرداد وارد بازار می‌شود.
وی افزود: امروز ۵ هزار لاشه گرم قرمز وارد بازار شد و در روزهای گذشته نیز ۳ هزار لاشه به بازار عرضه شده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار تن گوشت گرم قرمز وارد کردیم.
ولی درباره بازار گوشت مرغ نیز افزود: بازار گوشت مرغ در دو سال گذشته نوسان چندانی نداشته است درحالیکه در سال ۹۲ برای تامین نیاز بازار گوشت مرغ از کشور ترکیه و دیگر کشور‌ها وارد شد.
وی گفت: هم اکنون در کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن آن مازاد بر نیاز است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: برای مدیریت بازار در زمانهای افزایش عرضه مازاد را جمع آوری و ذخیره سازی کردیم و در زمان افزایش تقاضا ذخیره را با قیمت مناسب وارد بازار کردیم تا تعادل ایجاد شود.
ولی گفت: در دو سال گذشته قیمت گوشت مرغ ۷ تا ۸ درصد نوسان داشته و کمتر از نرخ تورم بوده است.
وی افزود: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور توزیع شده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: شهروندان می‌توانند گوشت گرم قرمز را در میادین میوه و تره بار مجیدیه، لواسانی، زرگنده، اختیاریه، آزادگان، ولنجک، لویزان، صادقیقه، سامان شهید قندی، جلال آل احمد، سهروردی، قصر، معلم، ابوذر، ایثار، غیبی، پروین، مهستان، هروی و اکباتان را با قیمت مصوب تنظیم بازار تهیه کنند.
ولی افزود: همچنین گوشت گرم قرمز در فروشگاه‌های شهروند بیهقی، آزادگان، نفت، بهرود، ایران زمین، بوستان، صادقیه، جنت آباد، المپیک و جلال آل احمد که قصابی دارند نیز عرضه می‌شود.
بنابر این گزارش معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم گفته است: به منظور تعادل عرضه و قیمت گوشت در بازار روزانه حدود ۱۰۰ تن گوشت گرم از استرالیا و کشورهای آسیای میانه وارد می‌شود.
سید داود موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه واردات گوشت درپی نوسان اخیر قیمت این ماده پروتئینی انجام می‌شود، افزوده است: با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام، توزیع گوشت وارداتی در ایام ماه مبارک رمضان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و نیز اصناف انجام می‌شود.
وی گفت:: گوشت گوسفندی وارداتی از استرالیا در میادین میوه و تره بار و ۱۰ فروشگاه از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به قیمت گوشت شقه کیلویی ۳۳ هزار تومان، ران کیلویی ۳۴ هزار تومان و سردست کیلویی ۳۲ هزار تومان آماده توزیع است.
موسوی به واردات گوشت از آسیای میانه اشاره کرد و افزود: قیمت گوشت وارداتی از کشورهای آسیای میانه باتوجه به هزینه‌های حمل و کیفیت پائین‌تر نسبت به گوشت وارداتی از استرالیا پایین‌تر است و قیمت گوشت شقه کیلویی ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان، ران به قیمت کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و سردست به قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در همین مراکز عرضه می‌شود.
وی گفت:: توزیع بشقابی گوشت در ۲۳۸ فروشگاه افق کوروش در سطح استان تهران و استان البرز در حال انجام است و در فروشگاه شهروند هم توزیع می‌شود که قیمت گوشت عرضه شده به این روش ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان پائینتر از قیمت بازار است.
موسوی افزود: فک پلمپ گوشت گرم وارداتی در محل توزیع که میادین تره بار و فروشگاه‌های شهروند است با حضور بازرسان سازمان حمایت و شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود و لذا سلامت و بهداشتی بودن آن مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور است.
وی گفت:: واردات گوشت در حد مطلوب در حال انجام است و بازرسان سازمان حمایت.
اتاق اصناف و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با رصد بازار در صورت بروز تخلف با آن برخورد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واگن های وارداتی مترو امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اختلاف شهرداری و وزارت کشور درباره واردات واگن‌ها افزود: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شهردار تهران درباره واگذاری فروشگاه شهرونده هم گفت: قرار است در آینده فروشگاه شهروند در بورس عرضه شود.

 

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟