Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه 320 عنوان برنامه توسط 22 دستگاه متولی فرهنگی به استان ارائه شده است، گفت: پس از برگزاری جلسات کارشناسی 194برنامه به تصویب رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از زنجانم، مسیح الله سلطانی در اولین جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در طی سال گذشته مجموع اعتبارات تخصیص یافته از محل فصل پنجم و دوم 24 میلیارد ریال بوده است که به بسیاری از برنامه های فرهنگی تدوین شده بودجه لازم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای امسال نیز هشت جلسه در کارگروه پیش بینی شده است که از تعداد 320 برنامه واصله به دبیرخانه کارگروه پس از برگزاری جلسات کارشناسی 194برنامه به تصویب رسیده است .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه 22 دستگاه در استان متولی انجام برنامه های فرهنگی هستند، عنوان کرد: سعی شده است در اجرا، برنامه هایی که در تقابل با همدیگر بوده ویا موازی با سایر برنامه های فرهنگی هستند حذف یا ادغام شوند و برنامه های شاخص به اجرا گذاشته شود.

وی با اعلام به تدوین برنامه های فرهنگی سال جاری در 9 عنوان برنامه ابراز کرد: دو رویکرد عمده کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی در طراحی برنامه ها مورد توجه قرار گرفته است .

* 96 درصد از اعتبارات فرهنگی به اداره فرهنگ و ارشاد استان تخصیص داده شد

ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه 96درصد از اعتبارات فرهنگی سال گذشته به اداره فرهنگ و ارشاد استان تخصیص داده شد، گفت: 22دستگاه اقدام به ارائه برنامه فرهنگی در سطح استان کرده اند اما مجموع اعتبارات فرهنگی تخصیص یافته به استان بسیار پایین است .

مقدم با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات از محل فصل دوم خاطرنشان کرد: برای افزایش و کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی ما نیازمند افزایش اعتبارات هستیم چرا که 12درصد ازاعتبارات نیز صرف مالیات و ارزش افزوده می شود که اختصاص منابع از از طریق فصل دوقطعا می‌تواند جهشی در اجرای برنام ها بدنبال داشته باشد.
سعید ناصری رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در این جلسه بحث پرداختن به تولید محتوای فضای مجازیرا مطرح کرد و گفت: باید در برنامه های فرهنگی سال جاری برنامه های مرتبط با فضای مجازی داشته باشیم و از این فضا برای ارائه برنامه های فرهنگی بهره برده شود.

رسول صفی یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان متبوع خود در استان اظهار داشت:
اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگی در سال 95 در سطح استان اتفاق افتاده است که ایجاد 215پایگاه جامع سبک زندگی اسلامی یک اقدام خوب در این زمینه بوده است.

*ضرورت رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی در اجرای برنامه های فرهنگی

وی تصریح کرد: در زمینه استفاده از اعتبارات فصل دو نیازمند زیرساختهایی هستیم که متاسفانه این زیر ساختها فراهم نشده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ضرورت رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی عنوان کرد: در زمینه تخصیص بیمه و مالیات برای اقدامات فرهنگی نیازمند برگزاری نشست جداگانه هستیم چرا که مشکلات در این بخش بسیار بالا است.

بهلول محمدی رئیس حوزه های علمیه خواهران استان زنجان در این جلسه با ارائه پیشنهاد داد برای استفاده بیشتر از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه های فرهنگی خاطرنشان کرد: در سراسر استان طلبه های بسیاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد درحال تحصیل هستند که این افرا می توانند در اعتلای فرهنگ دینی استان در فضای حقیقی و مجازی بسیار تاثیر گذار باشند.
وی تصریح کرد: متاسفانه از این ظرفیت و سرمایه، در اجرای برنامه های ارتقای فرهنگ دینی به درستی استفاده نشده است این در حالی است که فعالیت در حوزه فرهنگ دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی از وظایف اساسی حوزه های علمیه ها به شمار می آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دستگاه‌ها باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ای جامع و عملی داشته باشند

رحمتی  گفت: در صورتی در مقابل این جنگ روانی تاثیر گذار خواهیم بود که تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها برنامه‌ای جامع عملی و تبیینی برای مقابله با بی حجابی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف داشته بیاشند.

وی افزود: شرایط حاکم نشان میدهد برنامه‌هایی که تاکنون داشته ایم ناقص و بی اثر بوده اند که نتوانسته ایم به حد مطلوب برسیم.

وی دانشگاه و دانشجویان را در این زمینه موثر دانست و گفت: دانشجویان قشر جریانساز جامعه هستند که می توانند راهکاری برای حجاب و عفاف ارایه کنند و ما هم باید بر دانش آموزان و دانشگاهیان تمرکز داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی  خواستار ایجاد مواکب فرهنگی در پارک‌ها و مراکز گردشگری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات حجاب با قیمت‌های مناسب در شهر شد.

در این نشست سردار محمدی فرمانده نیروی انتظامی نیز با ارایه گزارشی از طرح نور در استان گفت: در ۱۲ نکته پرتردد این شهر به مدت ۶ روز است که اکیپ‌های ما مستقر شده است و با تذکر و برخورد‌های همکاران ما وضعیت خوبی در این مراکز پرتجمع شهر حاکم شده و تا حدودی توانسته ایم موفق عمل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • تداوم ایجادنشاط و تعلق سازمانی کارکنان استانداری تهران در سالجاری
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • همه دستگاه‌ها باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ای جامع و عملی داشته باشند