Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@13:46:21 GMT

طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرکرد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۵۰۲۲

طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرکرد اجرا شد

شهردار شهرکرد گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرکرد اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، نورالله غلامیان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح تفکیک زباله از مبدا اظهارداشت: در راستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا تاکنون بخش خصوصی 6 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه در شهر شهرکرد 130 تن زباله تولید می‌شود، افزود: با راه اندازی شرکت تفکیک زباله از مبدا بخش زیادی از زباله خشک و قابل بازیافت جداسازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شهرکرد با بیان اینکه نزدیک 25 درصد از زباله تولیدی شهرکرد را پسماند خشک و قابل بازیافت تشکیل می‌دهد، بیان کرد: با فعال شدن 12 دستگاه خودروی نیمه سنگین و سبک بخش خصوصی در طرح تفکیک پسماند از مبدا امیدواریم این میزان حجم زباله تفکیک و جداسازی شود.

غلامیان مهم‌ترین هدف برای اجرای این طرح را مشارکت مردم در حفظ محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح در مراحل و گام‌های مختلف اجرا و 5 دسته پسماند از هم تفکیک می‌شوند که پسماندهای بسته‌بندی شامل انواع بسته‌بندی مواد مختلف از جمله این پسماندها هستند.

وی گفت: اجرای طرح سبب بهبود وضعیت ظاهری شهر و کاهش زباله‌ دزدها می‌شود و نقش مردم در اجرای آن بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

R41350/P1384/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اجرای طرح‌های آب و خاک آذربایجان غربی هم اجرا و تکمیل طرح‌های آبیاری نوین در اولویت قرار گرفته است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما در خوی گفت: دولت درییک اقدام بسیار خوب ۱ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباررا برای اجرای طرح‌های آب وخاک به استان اختصاص داده است که تکمیل و اجرای طرح‌های آبیاری نوین از مهمترین این طرحهاست.

وی افزود: بااستفاده این اعتبارات طرح‌های ابیاری نوین در ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال و جنوب استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری اجرا می‌شود .

وی تصریح کرد:در استان تاکنون دربیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۳۶ درصد این اراضی طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: صرفه جویی بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب کشاوری و افزایش ۴۰ درصدی راندمان آبیاری از مهمترین دستاورد‌های اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان بوده است.

وی تکمیل طرح‌های گشت گلخانه‌ای را از دیگر طرح‌های اولویت دار برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و رونق تولید در بخش کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای استان عملگرد خوبی نداشتیم و تاکنون ۷۴ هکتار طرح کشت گلخانه‌ای در استان اجرا شده، اما با مشارکت بخش خصوصی وآغاز اجرای بزرگترین طرح گشت گلخان‌های استان در ۷۰ هکتار در خوی می‌رود تا شتاب خوبی به توسعه این بخش ببخشد.

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از طرح های شهری تبریز
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • مسابقه پیامکی اجرای پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در اصفهان اجرا می‌
  • اجرای طرح مسیر سبز در جاده‌های گرمسار