Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامه ميرسليم به منتخبان جديد شوراي شهر، لاريجاني رئيس مجلس و مطهري و پزشکيان نواب رييس ماندند، جدول مقايسه آراي هيات رييسه در دو سال فعاليت مجلس دهم، توضيحات سخنگوي وزارت خارجه در مورد ورود هواپيماي دولت عربستان به حريم هوايي ايران، تحقيقات در رابطه ادعاي ايراني بودن يک عضو داعش و... از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز چهار شنبه دهم خرداد 1396 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با انتصاب از سوي رهبري؛ آل‌هاشم نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز شد. در پي درخواست کناره‌گيري جناب حجة‌الاسلام والمسلمين آقاي مجتهد شبستري از امامت جمعه تبريز پس از سالها خدمات مجاهدت‌آميز، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حکمي، حجت‌الاسلام سيّد محمّدعلي آل‌هاشم را به‌عنوان نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام‌جمعه تبريز منصوب کردند.

همزمان با جشن گلريزان رييس جمهوري 270 ميليون تومان براي کمک به ستاد ديه اختصاص داد. رييس جمهور با اختصاص مبلغ 270 ميليون تومان در جشن ‌گلريزان آزادي زندانيان جرايم غيرعمد و غيرکلاهبرداري ستاد ديه کشور شرکت کرد. ‌
مصطفي ميرسليم درنامه‌اي به منتخبان جديد شوراي شهر با تاکيد بر اينکه عنوان کرد: به اصل امنيت نبايد خدشه وارد شود، بايد با فتنه ها مقابله کرد چون بدخواهان با ما مشکل جدي دارند.
در جريان انتخاب رييس و هيات رييسه مجلس

لاريجاني رئيس مجلس و مطهري و پزشکيان نواب رييس ماندند. علي لاريجاني با 204 راي 204 رأي از 268 آراي مأخوذه به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي براي سال دوم مجلس دهم باقي ماند. علي لاريجاني به عنوان تنها کانديداي رياست مجلس از مجموع 268 راي با کسب 204 راي نمايندگان رئيس مجلس ماند. آراي باطله نيز 64 راي اعلام شد.

علي مطهري و مسعود پزشکيان با راي نمايندگان براي نواب رئيسي سال دوم مجلس انتخاب شدند. علي مطهري با 163 راي و مسعود پزشکيان با 179 راي به عنوان نواب رييس براي سال دوم مجلس دهم انتخاب شدند. مطهري و پزشکيان در سال اول مجلس دهم نيز نواب رييس مجلس بودند. همچنين آشوري، نعمتي و عباسي به عنوان کارپردازان هيات رئيسه مجلس انتخاب شدند. محمد آشوري با 164 راي، بهروز نعمتي با 129 راي و اسدالله عباسي با 122 راي به‌عنوان کارپردازان هيات رييسه مجلس انتخاب شدند. در ادامه اميرآبادي، فرهنگي، قاضي‌زاده هاشمي، رنجبرزاده، کاتب و وکيلي به عنوان دبيران هيات رئيسه مجلس انتخاب شدند. رنجبرزاده با 183 راي، محمدحسين فرهنگي با 182 راي، اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي با 179 راي، غلامرضا کاتب با 178 راي، محمدعلي وکيلي با 171 راي و اميرآبادي با 165 راي به عنوان دبيران هيات رئيسه مجلس انتخاب شدند. در پايان هيات رئيسه جديد مجلس سوگند ياد کرد. اعضاي هيات رئيسه جديد مجلس در سال دوم که با تغييرات جزيي انتخاب شدند، سوگند خوردند. همچنين حواشي انتخابات هيات رئيسه مجلس را ميتوانيد اينجا دنبال کنيد.


جدول ترکيب کامل هيات رييسه جديد مجلس
جدول مقايسه آراي هيات رييسه در دو سال فعاليت مجلس دهم

لاريجاني پس از انتخاب مجدد به عنوان رئيس مجلس با بيان اينکه اميدوارم در تحقق خواست ملت براي حل مشکلات کشور توفيق داشته باشم، گفت: اميدوارم با توجه به مسئوليت سنگيني که امناي ملت بر عهده بنده گذاشته اند بتوانم در تحقق خواست ملت براي حل مشکلات کشور با هدايت نمايندگان توفيق داشته باشم. همچنين علي لاريجاني پس از اتمام انتخابات هيئت رئيسه مجلس در سخنانياز علي اصغر يوسف نژاد و محمد قسيم عثماني دو عضو پيشين هيئت رئيسه مجلس تشکر کرد و گفت: از افرادي که سال گذشته در هيئت رئيسه همکار ما بودند و در چينش جديد تعويض شدند به ويژه آقايان يوسف نژاد و عثماني تشکر مي کنم. در ادامه لاريجاني پس از مراسم سوگند هيات رئيسه جديد مجلس خطاب به نمايندگان گفت: اعتماد شما را مسئوليت بزرگي براي خودمان مي دانيم.
***

سخنگوي شوراي نگهبان از بررسي انتخابات ميان‌دوره اي مجلس در دستور کار امروز شوراي نگهبان خبر داد. عباسعلي کدخدايي در کانال تلگرامي خود نوشت: "در جلسه امروز بعد از ظهر شوراي نگهبان، رسيدگي به پرونده انتخابات ميان دوره اي مجلس در چهار حوزه انتخابيه در دستور کار قرار دارد. علاوه بر آن، مصوبات ارسالي از سوي مجلس، دستور دوم امروز مي باشد. "

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري با بيان اينکه رسيدگي به جرايم انتخاباتي بر عهده قوه قضاييه است، گفت:پرونده‌هاي انتخاباتي پس از انتخابات توسط قوه قضاييه بررسي مي‌شود. وي گفت: در صورتي که در انتخابات تخلف صورت گيرد رسيدگي آن با نهادهاي مربوطه خواهد بود، اما اگر جرم اتفاق بيفتد اين وظيفه قوه قضاييه است که به جرايم رسيدگي کند. سخنگوي قوه قضاييه در بخش ديگري از صحبتهاي خود با بيان اينکه اعتقاد قوه قضاييه اين است که امروز همه بايد به دولت کمک کنيم گفت: ما بايد همه تلاش کنيم که دولت در گره‌گشايي از کار و معيشت مردم، اشتغال و توليد داخلي موفق شود. وي همچنين با بيان اينکه پرونده رييس جمهور سابق هنوز به مرحله نهايي نرسيده گفت: پرونده رييس جمهور سابق همچنان در دادگاه مطرح رسيدگي است. محسني‌اژه‌اي در مورد استفاده از «مهندسي آرا» و تفاوت آن با سال 88 نظر داد.
بازخواني وصيت‌نامه سياسي الهي امام خميني(ره)

اهميت پرداختن به ديدگاه‌ها و آرمان‌هاي بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي ايران و ضرورت بازگشت به انديشه‌هاي ايشان که ممکن است به دليل گذشت زمان مشمول بي‌توجهي يا فراموشي شده‌ باشد، بازخواني وصيت نامه سياسي الهي حضرت امام خميني (ره) را بيش از پيش به مردم و مسوولان و مخاطبان اين وصيت‌نامه گوشزد مي‌کند. خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در ايام فرا رسيدن بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در بخش هاي مختلف وصيت‌نامه ايشان را براي يادآوري و بهره برداري مخاطبان بار ديگر منتشر مي‌کند.
در همين ارتباط رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سالروز رحلت امام خميني (ره) گفت: امام (ره) در وصيت‌نامه خود به نسل‌هاي آينده گوشزد کردند که رمز بقاي انقلاب اسلامي همان رمز پيروزي آن است و رمز پيروزي انگيزه الهي و مقصد عالي حکومت اسلامي و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه براي همان انگيزه و مقصد است. اوي تاکيد کرد: هيچ‌گاه از مشي مرجعيت و روحانيت اصيل جدا نشويد. همچنين جلال ميرزايينماينده مجلس با تاکيد بر اينکه با نظارت درست نمايندگان دغدغه‌هاي امام نيز در عمل رعايت مي‌شود گفت: اگر نمايندگان نظارت درست و صادقانه بر عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي داشته و قانون‌گرا باشند تا حدي دغدغه‌هاي امام(ره) هم در عمل رعايت شده است. حسن رسولي، فعال سياسي اصلاح طلب نيز با بيان اينکه امام (ره) واگرايي‌هاي ناشي از انتخابات را به خوبي ترميم مي‌کرد، گفت: امام خميني (ره) در مقاطعي که جريان‌هاي سياسي درون نظام در رقابت هاي انتخاباتي جابجا مي شدند و يا در انتخابات شکست مي خوردند با يک نگاه انقلابي و ملي آنها را در عرصه‌هاي ديگر به کار مي‌گرفت.
***
سخنگوي وزارت خارجه، خبر منتشر شده در ارتباط با نقض حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران توسط هواپيماي حامل مقامات نظامي عربستان سعودي و مماشات وزارت امور خارجه در فرود اين هواپيما و بازگشت آن به فرودگاه مبدا را به شدت تکذيب کرد و گفت: به هيج وجه بحث ورود هواپيماي دولت عربستان به حريم هوايي ايران مطرح نبوده است. بهرام قاسمي، در اين مورد اظهار کرد: به هيج وجه بحث ورود هواپيماي دولت عربستان به حريم هوايي ايران مطرح نبوده است.

يک منبع آگاه در سفارت ايران در افغانستان با اشاره به ادعاي ايراني بودن يک عضو داعش در افغانستان با اشاره به اينکه منتظر تحقيقات نهايي مقامات مربوطه هستيم گفت:ايران منتظر نهايي شدن تحقيقات در رابطه با ادعاي يک عضو داعش دستگير شده در افغانستان است که گفته مي‌شود تابعيت ايراني دارد.

همچنين ساختمان سفارت ايران در کابل در اثر شدت انفجار صبح روز چهارشنبه دچار آسيب شده اما ديپلمات‌ها و کارکنان سفارت ايران در کابل در سلامت هستند. به دنبال وقوع انفجاري که صبح روز چهارشنبه در کابل و در نزديکي سفارت کشورمان در اين شهر روي داد و تعدادي کشته و مجروح به جاي گذاشت، ساختمان سفارت ايران نيز دچار صدمه شد اما کارکنان و ديپلمات‌هاي ايراني در سلامت به سر مي‌برند. در ادامه سخنگوي وزارت امور خارجه حمله جنايت‌کارانه انتحاري صبح روز چهارشنبه در کابل که به کشته و زخمي شدن شمار زيادي از مردم بي‌گناه منجر شد را به شدت محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردي کرد.

همچنين مي‌توانيد گفت‌وگوهاي اعضاي کابينه يازدهم در حاشيه جلسه امروز هيات دولت با خبرنگاران را اينجا دنبال کنيد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد

منابع عبری زبان از فرود یک فروند هواپیمای شخصی صهیونیستی در ریاض که از آن برای استفاده مسئولان موساد استفاده می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه