Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی گفت: 45 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان نیاز است.

به گزارش ایسنا، سید علی اکبر بنی هاشمی در نشست مطبوعاتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۶۵ زندانی واجد شرایط ستاد دیه در آذربایجان غربی وجود دارد، افزود:۴۵ میلیارد تومانبرای آزادسازی زندانیان استان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته به 24 میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان نیاز بود که درحدود 400 میلیون تومان توسط ستاد دیه جمع آوری شد و 280 نفر زندانی در آذربایجان غربی آزاد شدند.

بنی هاشمی تصریح کرد: خیرین سال گذشته با گذشت از ۳۳ درصد مبلغ مورد نیاز، باعث آزادی زندانیان استان شدند.27 درصد کمک های مالی برای ستاد دیه استان از طریق کمک های مردمی و وام های دولتی بوده است. 5.3درصد از طریق خانواده های زندانیان و ۱۴ درصد نیز از طریق بیمه ها جمع آوری شد.

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد دیه آذربایجان غربی در ۱۰ سال گذشته 3 هزار و 794نفر زندانی را آزاد کرده است، خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس (۱۳۷۸) تاکنون 4 هزار و 508 نفر زندانی آذربایجان غربی آزاد شده است.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی سازمان زندان‌ها، احیای انسان هاست تصریح کرد: فقر اعتقادی و مذهبی، نبود علم و آگاهی، فقر اقتصادی و نبوداشتغال ۳ علت اصلی جرم محسوب می شود.

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی گفت: مدرسه هدایت با هدف بهبود علم و آگاهی زندانیان در سال ۹۶ در زندان ارومیه ایجاد خواهد شد.

خاطر نشان کرد: اداره کل زندانهای استان در تعاملی با علوم پزشکی آذربایجان غربی درصدد راه اندازی پایگاه سلامت برای زندانیان زندان مرکزی ارومیه است که در صورت تامین اعتبار و بررسی های لازم در سایر شهرستانهای آذربایجان غربی نیز این پایگاه در زندان شهرستان راه اندازی خواهد شد.

بنی هاشمی با اشاره به اینکه برای بهبود اوضاع اقتصادی زندانیان، این اداره کل درتلاش استتا چند ماه آینده دوره های آموزش فنی و حرفه ای را برای آنان داشته باشد خاطر نشان کرد: در سال جاری 4۰۰ هزارساعت در قالب ۱۵۰ دوره آموزشی به زندانیان، برگزارخواهد شد.

وی با بیان اینکه 38 درصد زندانیان مستقیما با جرم مواد مخدردر ارتباط هستند افزود: ۶۵ درصد بصورت مستقیم و غیرمستقیم بدلیل ارتباط با موادمخدر در استانزندانی شده اند.

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال نیز در ۱۵ شهرستان آذربایجان غربی جشن گلریزان خواهیم داشت، افزود: زمان دقیق برگزاری جشن گلریزان 10 شهرستان از جمله سلماس( 16 خرداد)، چایپاره و اشنویه (17 خرداد) و بوکان(29 خرداد) مشخص شده که امید است کمک های خوبی در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است