Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوار غزه از آن جهت که از 10 سال پیش تحت محاصره اسرائیل قرار دارد، یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری جهان را به خود اختصاص داده است. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد « سیاست ها و اقدامات اشغالگرانه ای » که اسرائیل از 50 سال پیش در سرزمین‌های فلسطینی به کار بسته است، علت اصلی نیازهای انسانی ساکنان این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید کاردن، رئیس دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی به مناسبت پنجاهمین سالگرد اشغال فلسطین توسط اسرائیل گفت: « علت این بحران در سرزمین های اشغالی فلسطین از عدم حفاظت از غیرنظامیان فسلطینی نشأت می گیرد. عدم حفاظت از غیرنظامیان فسلطینی در برابر خشونت، آوارگی، محدودیت‌های دسترسی به خدمات و درآمدها و دیگر موارد نقض حقوق که تاثیر آن برای افراد آسیب پذیر به خصوص کودکان قابل توجه است.»براساس این گزارش،‌ در سال 2016 شمار آوارگان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن به علت تخریب خانه هایشان توسط رژیم اسرائیل، به یک هزار و 601 نفر رسید که 759 نفر از آنها کودک بودند. این بالاترین سطح از سال 2009 محسوب می شود.در همان سال، مقامات اسرائیلی 300 ساختمانی را که با کمک‌های بشردوستانه تهیه شده بود و ارزش آن بیش از 730 هزار دلار برآورد می شد، تخریب یا توقیف کردند.این نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام کرد دسامبر گذشته 572 ایست بازرسی که مانع تردد فلسطینی‌ها می شود، در این منطقه که بین اردن و اسرائیل گیر افتاده و نظامیان صهیونیست در آنجا مستقر شده اند، وجود داشت. این تعداد ایست بازرسی، علاوه بر 110 مانعی است که تنها در منطقه تحت کنترل اسرائیل در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن مستقر شده است.بحران انسانی همچنین نوار غزه را در بر می گیرد. نوار غزه از آن جهت که از 10 سال پیش تحت محاصره اسرائیل قرار دارد، یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری جهان را به خود اختصاص داده است.بنا بر اعلام دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی، در سال 2016 به علت محاصره شدید این منطقه، ورود و خروج کارکنان امور بشردوستانه در غزه با دشواری هایی همراه بود و دولت اسرائیل 31 درصد درخواست‌های ورود و خروج را رد کرد.این نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام کرد انزوای غزه با بسته شدن مرز مصر تشدید شد. در سال 2016 گذرگاه رفح تنها به مدت 44 روز باز بود.ارتش اسرائیل از سال 1967 کل سرزمین‌های فلسطینی را به اشغال خود درآورده است. ارتش اسرائیل در سال 2005 از نوار غزه عقب نشینی کرد، اما از آن پس این منطقه را تحت محاصره قرار داد و به طور مرتب آنجا را بمباران می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست «با استفاده از مهمات ساخت آمریکا» علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پل اوبراین، مدیر عفو بین‌الملل در پستی در ایکس نوشت: به همین دلیل ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند.

 اوبراین از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای منفی دادند تشکر کرد.

در گزارش آناتولی آمده است: سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. مجلس این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد «شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا دولت اسرائیل قوانین بین‌المللی در غزه را به سخره می‌گیرد».

این گزارش به استفاده «گستاخانه» واشنگتن از وتوی خود برای فلج کردن شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه ضروری برای آتش‌بس و ارسال مهمات به رژیم صهیونیستی که برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده شده، اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین ، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری تایید می‌کنند،  استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.

انی‌یس کالامار، دبیرکل این سازمان، گفت: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی - که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند - در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند.

کالامار تأکید کرد: آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در جریان نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، ۳۴۲۶۲ فلسطینی شهید و ۷۷۲۲۹ نفر زخمی شدند. علاوه بر این، حداقل ۷۰۰۰ نفر گمنام هستند که گمان می رود در زیر آوار خانه‌هایشان در سراسر نوار مانده‌اند. سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حملات رژیم صهیونیستی منجر به قحطی در شمال غزه شده که منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینی‌ها، عمدتاً کودکان، شده است. تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم رفح در نزدیکی مرز با مصر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی