Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:34:40 GMT

بازگشت اسطوره؛ طوفان G POWER با ب ام و M3 قديمي

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۶۴۱۱

خبرگزاري آريا - ب ام و M3 E92 يکي از بهترين و محبوب ترين نسخه هاي M سري سه است که توسط باواريايي ها توليد شده؛ اين خودرو به دليل قابليت هاي فوق العاده بالاي خود در بين تيونرها نيز از جايگاه خاصي برخوردار بوده و شرکت هاي زيادي پروژه هاي هيجان انگيزي را بر روي اين مدل پياده کرده اند.

يکي از بارزترين نقاط قوت اين نسل از M3 موتور شگفت انگيز آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين موتور تنفس طبيعي که جوايز متعددي را نيز در طول حيات خود کسب نموده، مرزهايي از قدرت و کارايي را پشت سر گذاشت که دستيابي به آنها غير ممکن به نظر مي رسيد.

با گذشت چند سال از جايگزيني اين نسل با نسل جديدتر M3 F80، جي پاور (G-Power) ظاهرا هنوز به قابليت هاي M3 E92 بسيار علاقه مند است.
اين تيونر نام آشناي آلماني که تخصص ويژه اي در استخراج قدرت زياد از موتور محصولات مختلف ب ام و دارد، در يکي از پروژه هاي اخير خود دوباره به سراغ اين خودرو رفته و بخش عظيمي از توانايي هاي آن را ارتقا داده است.

جي پاور محصولي را که در اين پروژه متولد شده، E92 M3 GT2 S Hurricane نامگذاري کرده است. مهندسين اين تيونر باواريايي، موتور 4 ليتري V8 و تنفس طبيعي اين خودرو را کاملا بازنگري نموده و گويي آن را از نو ساخته اند.
يکي از تغييرات بنياديني که در اين موتور داده شده، به افزايش حجم آن از طريق استفاده از ميل لنگ جديد، شاتون طولاني تر و تعويض پيستون ها مربوط مي شود.
به واسطه اين تغييرات مسافتي که پيستون درون سيلندر طي مي کند، بيشتر شده و در نتيجه حجم موتور از 4 به 4.5 ليتر افزايش يافته است. همچنين اضافه شدن سوپرشارژر براي پرخوراني يکي ديگر از تغييرات مهم اين موتور به شمار مي رود.

موتور M3 E92 پس از طراحي و ساخت مجدد اکنون قادر است 720 اسب بخار قدرت و 650 نيوتن متر گشتاور توليد کند که اين ارقام به ترتيب حدود 300 و 250 واحد ارتقا يافته اند.
نيروي توليدي اين موتور از طريق يک گيربکس 6 دنده دستي به ديفرانسيل لغزش محدود که خنک کننده روغني اختصاصي خود را دارد، ارسال مي گردد.
به موازات اين افزايش قدرت، ترمزها نيز تقويت شده و از ديسک هاي سراميکي با کاليپرهاي شش و چهار پيستونه به ترتيب در جلو و عقب استفاده شده است.
سيستم تعليق خودرو يکي ديگر از قسمت هايي است که بر اساس تجربيات بدست آمده جي پاور در پيست معروف نوربرگ رينگ بهبود پيدا کرده است.

آنطور که جي پاور اعلام کرده، E92 M3 GT2 S Hurricane مي تواند در عرض 9.8 ثانيه از حالت سکون سرعت خود را به 200 کيلومتر در ثانيه برساند.
براي مقايسه بد نيست بدانيد که اين زمان براي لامبورگيني اونتادور LP700–4 برابر با 8,91، براي پورشه 911 توربو اس (991) برابر با 9,60 و براي مرسدس بنز  SLS AMG سري بلک برابر با 10,58 ثانيه مي باشد. حداکثر سرعت اين خودرو نيز 330 کيلومتر در ساعت ذکر شده است.

در کنار مشخصات فني خيره کننده، نماي ظاهري E92 M3 GT2 S Hurricane نيز از جذابيت هاي بالايي برخوردار است. رنگ نارنجي بدنه اين خودرو از M3 GTS الگوبرداري شده و همراه با کيت بدنه عريض که عمدتا از فيبر کربن ساخته شده نقشي کليدي در القاي هيجان دارد. باله بسيار بزرگ عقب و رينگ هاي آلياژي 19 اينچي مشکي رنگ بخش ديگري از خصوصيات ظاهري دست پرورده جديد جي پاور هستند.

داخل کابين اين خودرو حال و هواي مسابقه اي پيدا کرده و اکثر اجزاي غير ضروري به منظور کاهش وزن حذف شده اند، در اين بين نشان دهنده هاي استاندارد نيز جاي خود را به يک صفحه ديجيتال داده اند.
نصب رول بار و استفاده گسترده از پوشش آلکانترا از ديگر ويژگي هاي قابل ذکر کابين طوفان نارنجي جي پاور محسوب مي شوند.

هنوز مشخص نيست که براي خريد اين خودرو يا سفارش پکيج موجود چه مبلغي را بايد پرداخت کرد، اما براي مقايسه M3 نسل جديد با کد F80 در مدل پايه حدود 65 هزار دلار قيمت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه

گریت‌وال موتور مدل ۲۰۲۴ Ora ۳ خود را با نام تجاری Ora در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ عرضه کرد که در پنج تریم مختلف موجود است. ظاهر جذاب و فانتزی این خودرو بسیار شبیه به گربه طراحی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، Ora ۳، ۲۰۲۴ به عنوان یک مدل فیس‌لیفت سالانه، طراحی داخلی و خارجی مدل قدیمی را ادامه می‌دهد، دو رنگ خارجی جدید برای این مدل اضافه شده و چندین پیکربندی خودرو بهینه شده است. کل سری مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های سیاه شده و عملکرد شارژ V ۲ L عرضه می‌شود.

علاوه بر این، کابین خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند. یک فرمان دو پره، صفحه‌نمایش دوگانه متشکل از نمایشگر ۷ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و یک پنل شارژ بی‌سیم نیز در کنسول مرکزی وجود دارد.

تریم پریمیوم به‌صورت استاندارد با سانروف پانوراما ارائه می‌شود، در حالی که تریم لوکس به‌صورت استاندارد با ویژگی‌های کمک رانندگی پیشرفته L ۲ ارائه می‌شود.

قدرت تولیدی از یک موتور برقی در محور جلو تامین می‌شود که حداکثر توان ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۲ نیوتن متر را تولید می‌کند. دو محدوده برد برای این خودرو ارائه می‌شود: ۴۰۱ کیلومتر و ۵۰۱ کیلومتر. مشخصات باتری در حال حاضر به طور رسمی فاش نشده است.

Ora ۳ تاکنون وارد بازار‌های آلمان، بریتانیا، سوئد، تایلند، استرالیا، برزیل و مکزیک شده و فروش تجمعی آن از ۲۲۰ هزار دستگاه فراتر رفته است. در آینده نزدیک، گریت وال موتور قصد دارد تا Ora ۳ را به ۹۲ کشور دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین، شمال آفریقا، آفریقای جنوبی، استرالیا، اوراسیا و منطقه آسه‌آن معرفی کند. بازه قیمتی Ora ۳ از حدود ۱۴۶۰۰ دلار آغاز و تا ۱۸۷۰۰ دلار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)