Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کارگران اتباع خارجی در واحدهای تولیدی استان باید با پذیرش نظم، قاعده و قانون به سرعت ساماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان،‌ علی‌اوسط هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اتباع خارجی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط استان در همجواری با 2 کشور همسایه، باید چند نقطه برای استقرار اتباع خارجی مجاز اعلام شود و همه از این قاعده تمکین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان بر ساماندهی کارگران اتباع خارجی در واحدهای تولیدی استان با پذیرش نظم، قاعده و قانون تاکید کرد و گفت: قانون نباید به هیچ قیمتی بی‌اثر شود؛ کسی که عادت به رفتار غیرمجاز و گریز از قانون دارد و چندین مرتبه از کشور طرد شده و دوباره با گریز از قانون برگشت کرده، نیاز است در برخورد با او از قوه قهریه استفاده شود.

وی ادامه داد: کدام کشور را سراغ دارید که در مقایسه با ایران در برابر تردد اتباع خارجی به کشورشتا این اندازه انعطاف داشته باشد، بنابراین نه مانند اروپاییان در برخورد با اتباع غیرمجاز سخت‌گیرانه و نه تا این حد انعطاف داشته باشید که منجر به سوءاستفاده شود.

هاشمی افزود: از ظرفیت دستگاه‌های متولی مانند آموزش و پرورش، خانه‌های بهداشت و پایانه‌ها در زمینه حضور اتباع خارجی کمک بگیرید و وضعیت اتباع خارجی را در استان تکمیل کنید؛ همانگونه که با تدبیر و برخورد منطقی مشکل فاقدین شناسنامه برطرف شد و 22 هزار فاقد شناسنامه استان صاحب هویت و شناسنامه شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به انسجام خوبی که بین نیروهای امنیتی و انتظامی استان در کشف جرائم وجود دارد، گفت: نظم‌پذیری حداقل رفتاری است که از اتباع خارجی انتظار می‌رود، بنابراین دامنه نگاه خود را نسبت به نقشی که در این مسیر دارید وسعت ببخشید و با هم‌افزایی و رفتار برنامه‌ای نسبت به حوزه کاری اقدام کنید، زیرا ماندن بر یک عادت اجرایی خسارت است.

وی گفت: اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند بعضاً به خود این جرأت و اجازه را می‌دهند که عمل غیرمجاز هم انجام دهند؛ اگر با این موضوع عادی برخورد کنیم با پدیده‌ای روبرو خواهیم شد که جبران آن آسان نیست.

انتهای پیام/

R7843/P1377/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد

به دنبال ادامه اجرای روند طرح ساماندهی اتباع خارجی و ایجاد کارگروه های چهارگانه در استان سیستان و بلوچستان، بازگشت اتباع غیر مجاز به کشورشان در سال 1403 نیز با قوت انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سیستان و بلوچستان از ادامه اجرای طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در سال 1403 در استان خبر داد و اظهار کرد: آمار مرتبط با اجرای طرح ابلاغی از مرکز در شش ماهه دوم سال گذشته 136 هزار و 184 نفر تبعه غیرمجاز استان به کشور مبدأ بوده است که این رقم نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

منصور سعیدی افزود: در سال جاری نیز مجموعه دستگاه های عضو کارگروه های چهارگانه؛ اجرای طرح ابلاغی از مرکز عزم خود را جزم کردند تا اجرای طرح مذکور را در سال جاری با اهتمام بیشتر در مقایسه با سال قبل ادامه دهند تا به همه اهداف پیش بینی شده در طرح ابلاغی دست پیدا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • کارگران رکن تولید هستند
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی