Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:09:59 GMT

خاطرات سرهنگ حسین افتخاری در «آن سوی مرز»

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۶۵۷۳

خاطرات سرهنگ حسین افتخاری در «آن سوی مرز»

کتاب خاطرات حسین افتخاری با عنوان «آن سوی مرز» از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از ایبنا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، کتاب خاطرات سرهنگ ستاد بازنشسته حسین افتخاری را با قلم خود او و با نام «آن سوی مرز» راهی بازار نشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پشت جلد کتاب و در معرفی افتخاری آمده است: «در سال 1334 در روستای علی‌نظر پلدشت ماکو آذربایجان غربی به دنیا آمد. دوران دبستان و دبیرستان را در را در زادگاهش، شهرستان خوی و ایلام‌آباد کرمانشاه به پایان رساند. سال 1354 وارد دانشکده افسری ارتش شد. مهر سال 1357 به درجه ستوان دوم ارتقا یافت.

برای گذراندن رسته رزمی پیاده به دانشکده مرکز پیام شیراز اعزام شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شروع جنگ تحمیلی عراق به ایران وارد کارزار شد و مدت هشت سال مدام در مناطق عملیاتی حضور داشت و در طول خدمت دوره عالی و دوره فرماندهی و ستاد را گذراند و در سال 1384 از ارتش جمهوری اسلامی ایران به افتخار بازنشستگی نائل آمد.»

کتاب شامل 21 فصل است که خاطرات افتخاری از پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی هشت ساله را شامل می‌شود. هر فصل شامل یک خاطره از زبان اوست و به غیر از فصل اول که به حال و هوای نویسنده از ایام پیروزی انقلاب پرداخته است، 20 فصل دیگر به خاطرات دفاع مقدس و جنگ تحمیلی او تعلق دارد.

افتخاری در کتاب ضمن تعریف خاطراتش، خاطراتی از زبان برخی همرزمان خود را نیز تعریف می‌کند که به شناخت مخاطب از اسامی طرح شده و هضم بهتر وقایع کمک می‌کند. در پایان برای آشنایی بیشتر با نویسنده، تصاویری از مراحل زندگی افتخاری و همرزمان او، ضمیمه اثر شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «فرمانده گردان در پیغام خود زنده یا مرده سرجوخه عبدالقادر را از من خواسته بود. هرچند که مجوز اجرای عملیات گشتی نجات را کتبا از مقام بالاتر دریافت کرده بودم ولی از نظر وجدان نظامی‌گری مسئولیت بزرگ و دشوارتری به عهده من بود. نتیجه عملیات سرنوشت من و همرزمانم را در پیشگاه خدا و خلق خدا رقم می‌زد. عملیات نجات سرجوخه عبدالقادر با منطق و اصول تاکتیک در جبهه و جنگ مطابقت نداشت. ما در این قضیه با عمل انجام شده مواجه شده بودیم و هیچ چاره‌ای جز تداوم عملیات نداشتیم.»

کتاب «آن سوی مرز» در 216 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن