Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه در نشست کارگروه ترافیک در سالن اداری استانداری خوزستان افزود:فقدان استانداردهای لازم در جاده های استان ، سبب بروز تصادف های رانندگی و از بین رفتن بخشی از سرمایه های معنوی و مادی استان در سال های اخیر شده است.
وی گفت: برای رسیدن به رتبه سوم استاندارد جاده ای در استان به ساخت 2 هزار کیلومتر راه جدید نیاز داریم که در این راستا ساخت 475کیلومتر راه جدید در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه دنیا به تناسب توسعه راههای ارتباطی ، به سمت توسعه شبکه ریلی رفته ،اظهار کرد:در کشور ما نیز در برنامه ششم توسعه ، توجه ویژه ای به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شده است.
شریعتی افزود:در برنامه ششم توسعه ، یک درصد فروش نفت به توسعه شبکه راه آهن اختصاص یافته و رقم قابل توجهی از ارزش افزوده نیز برای گسترش شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که این نگاه جدید به توسعه شبکه ریلی در کشور ، بی سابقه است.
استاندار خوزستان به اهمیت راه آهن در توسعه و رونق اقتصادی خوزستان نیز اشاره کرد افزود: استان خوزستان دو اداره کل راه آهن در اهواز و اندیمشک دارد که نشان از اهمیت از راه آهن در استان است ولی با این حال از ظرفیت های راه آهن در حمل بار و مسافر به طور کامل استفاده نشده است.
شریعتی ، اجرایی شدن خط آهن اهواز -شهرکرد - اصفهان را از برنامه های قطعی استان بیان کرد و افزود: این طرح زیربنایی را که مورد تاکید رئیس جمهوری است و تفاهم نامه آن با کره ای ها امضا شده به هیچ وجه نباید رها شود.
وی گفت: با توجه به گسترش صنایع پتروشیمی ، آلومینیوم و فولاد در بسیاری از شهرهای استان ، در آینده به راه آهن نیاز مبرم داریم از این رو تلاش می کنیم در برنامه ششم توسعه ، سهم مناسبی از راه آهن را برای خوزستان بگیریم.
شریعتی به در پیش بودن سفرهای تابستانی و اتکا مردم خوزستان به استفاده از راه آهن اشاره و ابراز امیدواری کرد سفرهای تابستانی شهروندان خوزستانی با حداکثر ضریب ایمنی و حداقل خسارت انجام شود.
در این نشست سرهنگ رضا دولتشاهی با بیان اینکه حمل و نقل کالا و محموله های سنگین در سطح استان خوزستان سبب تصادف های زیاد در جاده های استان شده است خواستار استفاده از ظرفیت خطوط ریلی استان در جا به جایی کالا با هدف روان سازی ترافیک و جلوگیری از تصادف های مرگبار شد.
فرامند هاشمی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بر تهیه طرح جامع ترافیک در شهرهای استان به خصوص کلانشهر اهواز تاکید کرد.
در این نشست چالش ها و مشکلات ترافیکی ، حمل و نقل درون شهری مسافر و بار و وضعیت ترافیکی راههای منتهی به شهرهای حمیدیه ، هویزه و دشت آزادگان(سوسنگرد) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر نوسازی ناوگان مسافری درون شهری این شهرها تاکید شد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین