Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@14:37:29 GMT

دانشمند علوم پزشکی مازندران در جمع یک درصدبرتر جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۸۰۷۸

به گزارش ایلنا از ساری ،احمد علی عنایتی ضمن تشریح چگونگی معرفی و قرار گرفتن دانشمند دانشگاه علوم پزشکی مازندران در لیست دانشمندان برتر و پر استناد دنیا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دکتر محمد تقی هدایتی استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای نخستین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پراستناد دنیا پیوست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسب این جایگاه توسط دکتر هدایتی در دانشگاه یک مباهات تلقی می شود زیرا برتر شدن در این سطح در دنیا، جایگاه رفیعی است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانست به آن دست یابد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه مدت 10 سال است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش مقالات پژوهشی حائز رتبه برتر در کشور می شود ، گفت: دشمنان ما همواره با استفاده از تحریم های ظالمانه به دنبال آن بودند تا رشد علمی ما را متوقف کنند ولی در عین حال با وجود همه مشکلات و تحریم ها بالنده تر حرکت کردیم.

دکتر عنایتی، ادامه داد: سال های زیادی است که به لحاظ فنی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی، همکاران علم سنجی رصد علم و فناوری داخلی و خارجی را انجام میدهند از سویی در بیرون از مرزها هم موسسات علمی چون ISIوجود دارد که در بخش علمی اقدام به رصد می کند البته بخشی از این موسسه تحت عنوان ESI به مدت 10 سال است که در هر دو ماه بر روی مقالات علمی و فناوری پر استناد دنیا بررسی کرده و ضمن معرفی این مقالات، دانشمندی را که مقالات وی در این سطح قرار گرفته را شناسایی و نامش را در لیست دانشمندان یک درصد برتر پراستناد دنیا درج و منتشر می کند.

وی، افزود: طبق آخرین آمار موجود ازمیان 20 هزار دانشمند دانشگاه های علوم پزشکی کشور تنها42 نفر آنها در زمره دانشمندان یک درصد برتر پر استناد دنیا هستند که البته همه این نفرات برتر از دانشگاه های برتر و بزرگ کشور هستند ؛ دکتر هدایتی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اولین بار در سطح این دانشگاه حائز این رتبه شده است.

معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه دانشمندان پر انگیزه ای داریم که با حداقل ها به این جایگاه رسیده اند،گفت: یکسری از تحقیقات زمینه را برای سیاست گذاری فراهم می کند البته برخی از تحقیقات هم بر سیاست گذاری خارجی تاثیر گذار است.

عنایتی بار دیگر به نتایج رتبه بندی دانشمندان، دانشگاه ها و مرکز تحقیقاتی برتر دنیا ماه می سال 2017 میلادی نظام رتبه بندی ESIاشاره کرد و افزود: مبنای این رتبه بندی گردآوری ، تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI در فاصله 10 سال است که هر دو ماه یکبار روزآمد می شود.

وی افزود: دکتر محمدتقی هدایتی ازاستاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان یکی از دانشمندان این دانشگاه در لیست یکی از دانشمندان برتر و پر استناد دنیا قرار گرفت و معرفی شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد

ایسنا/هرمزگان دکتر خسرو خواجه استاد بیوشیمی هرمزگانی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و در مراسم ویژه ای با حضور وزیر علوم تجلیل شد.

به گزارش ایسنا؛ آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، معاونین وزارت علوم، روسای دانشگاه ها و جمعی از اساتید، 11 اردیبهشت ماه در سازمان پژوهشی های علمی و صنعتی وزارت علوم برگزار شد و ۶۵ عضو هیات علمی به عنوان استاد نمونه معرفی و تجلیل شدند.

در این مراسم از خسرو خواجه استاد هرمزگانی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان استاد نمونه تجلیل شد.

دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم در این مراسم با تبریک روز معلم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و شهید مرتضی مطهری، بزرگترین سرمایه هر جامعه را فرهنگ آن جامعه دانست و گفت: اساتید نمونه سرمایه های نمادین کشور هستند که هرجا باشند آنجا قیمت می یابد. به همین دلیل با احداث دانشگاه زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می کند.

زلفی گل با بیان اینکه اساتید نمونه به عنوان سرمایه های نمادین‌کشور باید قدر ببینند، افزود: بین اساتید نمونه کشوری خوشبختانه بانوان دانشمند نیز داریم که امیدواریم سال های آینده افزایش یابند. تمام اساتید نمونه در رشته های خود سرآمد هستند.

دکتر خسرو خواجه استاد بیوشیمی دانشگاه تربیت مدرس تهران است که اصالتا هرمزگانی بوده و دارای دهها مقاله برتر در زمینه های مهم علم بیوشیمی در کشورمان و جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد