Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه دیپلماسی دفاعی کشور در اقیانوس‌های آرام و اطلس تداوم پیدا می‌کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی راهبردی است، اظهار کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری کلمه راهبردی را به نیروی دریایی ابلاغ فرمودند منظور ایشان این بود که از نیروی دریایی ساحلی به نیروی دریایی بین‌المللی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیگر نیروی ساحلی نیست و از نیروی دریایی ساحلی و آب‌های کم عمق بیرون آمدیم و در عرصه آب‌های بین‌المللی دریانوردی می‌کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به سفر ناوگروه چهل‌ وپنجم به آفریقای جنوبی و دور زدن آن در راستای حضور در اقیانوس اطلس اشاره کرد وافزود: مدت پنج ماه ناوگروه مذکور در شرایط دریایی سخت دریانوردی کرد و این امر ارزشمند است.
سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی به معنای آن است بتواند در دریاهای آزاد حضور داشته باشد، تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی باید بتواند از منافع کشور هر جا لازم باشد دفاع کند و در توسعه دیپلماسی دفاعی کشور اثرگذار باشد.
وی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارای تعامل با کشورهای دنیا خواند و بیان کرد: امر مذکور در راستای تاثیرگذاری در دیپلماسی کشور در حال اجراست و این راهبرد را ادامه می‌دهیم و در آینده با کشورهای دیگری ارتباط برقرار می‌کنیم تا دیپلماسی دفاعی کشور را توسعه دهیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بر ارتقای توان حضور ناوگروه‌های این نیرو در دریاهای آزاد تا?کید کرد و گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس‌های آرام و اطلس تداوم پیدا می‌کند.
سیاری همچنین از اجرای 25 رزمایش در تخصص‌های مختلف در دریا و سواحل در شمال و جنوب کشور در سال جاری خبر داد و افزود: انتهای سال جاری رزمایش بزرگ ولایت 96 را به مرحله اجرا در می‌آوریم.
وی در پایان با اشاره به اینکه تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روز و تولید داخل است، بیان کرد: در شمال کشور در منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) ناوشکن دماوند در صنایع شهید تمجیدی عملیاتی شده و در عرصه دریا دریانوردی می‌کند ضمن اینکه ناوهای موشک‌انداز دیگری در خط تولید است و این خط تولید همچنان ادامه دارد.

اقتصاد دریامحور بحث اصلی توسعه گیلان

استاندار گیلان هم گفت : راه اندازی تاکسی دریایی در گیلان ضروری است و با توجه به ظرفیت منطقه آزاد انزلی باید این اتفاق بیفتد.
بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی مانا ؛ محمدعلی نجفی در جلسه اقتصاد مقاومتی استانداری، اقتصاد دریامحور را بخشی از توانمندی گیلان دانست و اظهار کرد: کارگروه توسعه دریامحور زیرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی در گیلان تشکیل شده و حدود 10 دستگاه عضو آن هستند.
وی با بیان اینکه باید در هر سه ماه کارگروه مذکورگزارش اقتصاد دریامحور را ارائه دهند، افزود: تاکسی دریایی ضرورت گیلان بوده و با توجه به ظرفیت منطقه آزاد انزلی باید این اتفاق بیفتد.
استاندار گیلان با بیان اینکه باید نگاه بخشی از سازمان بنادر و دریانوردی حذف شود، افزود: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در تهران با اندیشه بسته برای استان عمل کنند و آیندگان از ما طلب کرده و مردم گیلان از ما انتظار دارند تا از فرصت اقتصاد دریامحور به نحومطلوب استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه باید پاسخگوی نیاز آیندگان باشیم، گفت: نباید فرصت سرمایه‌گذاری در سواحل و دریا گرفته و نسبت به این موضوع بی‌توجهی شود و این فرصت سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.
نجفی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در ماه مبارک رمضان یک سوم طرح‌های دریا دایر شود و در این ماه مانعی برای حضور گردشگران وجود ندارد ضمن اینکه کارگروه مذکور باید به صورت ویژه فعال شود.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد دریامحور باید از بحث‌های توسعه استان باشد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید در این زمینه تقویت شود و دانشگاه گیلان به صورت عملیاتی در این زمینه ورود کند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه تاکنون بهره مناسبی در زمینه اقتصاد دریامحور برده نشده است، یادآور شد: اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر نیاز به محصولات وارداتی و صادراتی دارد و در بحث صادرات باید گمرک و بنادر کمک کنند تا این امر توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد.

به گزارش فارس، ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آبهای کشورمان است.

ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آبهای دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناوها و شناورهای سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی، با این حضور شکوه آفرین می‌توان باور داشت که حالا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار حضور ایران در آبهای دور در صیانت از منافع دریایی کشورمان بشمار می‌رود، پشتیبان و همسنگر قدرتمندی در این عرصه خواهد داشت که بر تمرکز و توان ایفای این مسئولیت خطیر می‌افزاید.

دیگر خبرها

  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم