Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@10:56:50 GMT

ترامپ آمریکا را از توافق پاریس خارج می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۹۳۸۰

ترامپ آمریکا را از توافق پاریس خارج می‌کند

به گزارش بولتن نیوز، یک منبع آگاه به رویترز گفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به قول و وعده انتخاباتی اش مبنی بر خارج کردن این کشور از پیمان آب و هوایی پاریس عمل کند.

این اقدام ترامپ می تواند موجب تشدید اختلافات واشنگتن با متحدانش شود.

ترامپ با انتشار توییتری بدون تایید این مساله، نوشت: تصمیم خودم درباره معاهده پاریس را طی روزهای آینده اعلام خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ حاضر نشد در نشست اخیر رهبران گروه 7 از توافق آب و هوایی پاریس حمایت کند و اعلام کرد که برای تصمیم گیری در این خصوص به زمان بیشتری نیاز دارد.

تصمیم احتمالی ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس می تواند بیشتر از همه موجب خشم و ناراحتی کشورهای اروپایی شود. این اقدام ترامپ در واقع به معنای از بین بردن یکی از میراث مهم دولت اوباما خواهد بود. این تصمیم آمریکا را در رده کشورهایی مثل سوریه و نیکاراگوئه قرار خواهد دادکه حاضر به پیوستن به این پیمان نشده اند.

توافق آب و هوایی که در سال 2015 میلادی در پاریس مورد توافق حدود 200 کشور جهان قرار گرفت، با هدف کاهش تولید گازهای آلاینده ناشی از سوخت های فسیلی و کمک به کاهش گرمایش کره زمین بوده است.

بر اساس این پیمان، آمریکا متعهد شده است تا میزان تولید گازهای آلاینده را طی سال های 2005 تا 2025 میلادی بیش از 26 تا 28 درصد کاهش دهد.

گروه های حامی محیط زیست به شدت از تصمیم اختمالی ترامپ انتقاد کرده اند. گروه موسوم به "سیرا کلوب" اعلام کرد: خروج آمریکا از توافق پاریس یک اشتباه تاریخی خواهد بود.

البته ماروس سفکویچ معاون کمیسیون اروپا در واکنش به تصمیم احتمالی ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق پاریس، تاکید کرد: اتحادیه اروپا خاضر است تا رهبری جهانی این مساله را در صورت خروج آمریکا بر عهده گیرد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی

به گزارش قدس آنلاین، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ قروردین با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعان ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد، گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رأفت و بخشش، تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر، حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش‌سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان «خانه» واقعی همه ایرانیان است، ابراز امیدواری کرده است که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت