Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فرهنگ نیوز، چندماه پیش از انتخابات فشارهای دولتی روی برنامه ثریا رو به افزایش نهاد. وزیر بهداشت در برنامه زنده در پاسخ به سؤال مجری درباره حقوق‌های نجومی تاب نیاورد و لب به تندگویی گشود. فشارها پس از این ماجرا بر ثریا بیشتر شد. این درحالی بود که دولت یازدهم از ابتدا با ژست نبستن دهان منتقدان روی کار آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فشارهای دولتی به صداوسیما به ویژه در ماه‌های پایانی عمر دولت ابتدا باعث نیمه‌تعطیل شدن و سپس منجر به تعطیلی کامل این برنامه شد. هر چند مسئولان سازمان هیچ‌گاه به طور رسمی اعلام به تعطیلی برنامه نکرده‌اند.


بسیاری از برنامه‌های ثریا در ماه‌های اخیر به‌رغم اعلام قبلی امکان پخش نیافت. در دی ماه سال گذشته این برنامه پس از چند برنامه انتقادی دچار تعطیلی دو ماه و نیمه شد و پس از حمایت‌های مردمی و دانشجویی اسفند ماه سال ۹۵ با اعمال محدودیت‌هایی دوباره به آنتن برگشت.


ثریا تا کنون چند بار مورد لطف رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و در برنامه سه ستاره امسال نیز در بخش برنامه تخصصی به انتخاب مردم در بین سه برنامه برتر سال گذشته قرار گرفت و تندیس مردمی را دریافت کرد که این مسئله نشان‌دهنده استقبال ویژه مردم از برنامه ثریا بود. اما این حمایت‌های مردمی ظاهراً هنوز نتوانسته برفشارهای وارده بر این برنامه غلبه کند و این روزها مدتی است ثریا روی آنتن نمی‌رود.


محسن مقصودی، تهیه‌کننده برنامه ثریا اخیراً درباره تعطیلی این برنامه و اینکه آیا قرارداد برنامه تمام شده است یا نه به فارس گفته است: قرارداد ثریا هنوز تمام نشده، اما کنداکتور شبکه و برنامه‌ریزی مدیران به نحوی بوده که ثریا امکان پخش در این ایام نداشته است. ما هم منتظریم تا ان‌شاءالله ثریا در آینده در کنداکتور قرار بگیرد.


ایام انتخابات هم در این مسئله مؤثر بوده است. مقصودی به این اشاره کرده که پیش از آغاز ایام تبلیغات، برنامه ثریا در کنداکتور پخش بود و مهمان‌ها هم دعوت شدند اما پیش از پخش، برنامه بنا بر مصلحت‌هایی لغو شد. به هر حال این تصمیمات در حیطه اختیار مدیران سیما و شبکه است و حتماً مصلحت‌هایی تشخیص داده‌اند.


این تهیه‌کننده در پاسخ به این سؤال که چرا پس از انتخابات ثریا پخش نشد اینگونه پاسخ داده است: «نمی‌دانم. ما آماده بودیم، برنامه در کنداکتور قرار نگرفت.

ما حتی در ایام تبلیغات انتخابات هم آماده بودیم با حضور نگاه‌های مختلف به مسائل اصلی کشور بپردازیم که میسر نشد. چهار سال قبل هم ثریا در ایام انتخابات ۹۲ چندین برنامه در ایام منتهی به انتخابات داشت. به هر حال سیاست‌های سازمان در این زمینه متفاوت بود.»


مقصودی به این اشاره کرده که در ماه رمضان هم برنامه ثریا پخش نمی‌شود: «البته ما در برخی از سال‌های گذشته ماه رمضان ویژه‌برنامه‌های خوبی در ثریا داشتیم، اما در دو ماه رمضان اخیر طراحی مدیران شبکه به گونه‌ای بود که برنامه مناسبتی در این ماه پخش شود و ثریا امکان پخش نداشت.»


برنامه ثریا در شش ماه اخیر فقط چهار بار روی آنتن رفته است. این حالت تعطیلی‌های مکرر می‌تواند به رشد و جایگاه برنامه ثریا ضربه بزند. به هر حال شرایطی که در سال‌های اخیر رخ داده، تیم ثریا را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. در سه سال اخیر ثریا همواره تاوان نقدهای خود را داده است.


نگران فضای نقدناپذیری هستیم


مقصودی درباره این تعطیل شدن‌های برنامه به این اشاره می‌کند که «من هم سؤالم این است آیا یک برنامه‌ای که در طول شش ماه فقط چهار بار به روی آنتن می‌رود، چقدر می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند؟ می‌تواند به حل مسائل کشور و مردم کمک کند؟ با این همه تعطیلی آیا می‌توان تیم برنامه را حفظ کرد؟


کسی نمی‌پرسد این بچه‌های جوان ثریا چگونه باید کار کنند، چگونه باید زندگی کنند؟ این شیوه برنامه‌ریزی قطعاً به انحلال کامل تیم ثریا منجر خواهد شد. می‌دانم که خیلی‌ها همین را می‌خواهند. روشنگری‌های ثریا خار چشم باندهای قدرت و ثروت است. غربگراها و محافظه‌کارانی که در مسیر پیشرفت ایران سنگ‌اندازی می‌کنند و ثریا نسبت به اقداماتشان روشنگری کرده است از ثریا عصبانی هستند و آنها آرزوی تعطیلی و انحلال ثریا را داشتند.

امیدوارم تا قبل از اینکه دیر بشود اقدامی صورت بگیرد. مردم دائماً از ما می‌پرسند چرا مستندهای ثریا پخش نمی‌شود؟


در یک سال اخیر فقط دو مستند بلند از ثریا امکان پخش یافته است، در حالی که یک سال قبلش بیش از ۲۰ مستند بلند از ثریا پخش شده بود که همگی با استقبال مردم مواجه شده بود و بارها به درخواست مردم بازپخش می‌شدند.


مجری و تهیه‌کننده برنامه ثریا با بیان اینکه گلایه‌های ما بسیار است، می‌افزاید:«شاید بیانش به مصلحت نباشد ما به این شرایط واقفیم و بیشتر از اینکه برای ثریا نگران باشیم نگران این فضای نقدناپذیری و عدم تحمل منتقدان هستیم.

این فضا قطعاً به ضرر دولت‌هاست. هر دولتی اگر می‌خواهد پیشرفت کند باید از منتقدان حمایت کند. این از شعارهای دولت یازدهم و دوازدهم هم بوده است، اما ما منتظریم در عمل هم تحقق این شعارها را ببینیم. جالب است که به رغم همه مساعدت‌های تلویزیون با دولت محترم، هنوز هم مسئولان دولتی راضی نیستند و بیشترین اهانت‌ها به صدا و سیما در همین ایام انتخابات از سوی برخی می‌شود و هیچ کس هم از صدا و سیما پاسخ نمی‌دهد و از حیثیت رسانه ملی در مقابل این تخریب‌ها دفاع نمی‌کند! دولت‌ها نباید تخصیص بودجه صدا و سیما را گروگان بگیرند، این مشکلات ساختاری هم باید حل شود.»


بنای ما کمک به دولت است


باید منتظر ماند و دید که ثریا پس از ماه مبارک رمضان به روی آنتن برمی‌گردد یا نه. مقصودی در این رابطه می‌گوید: «وضعیت برای ما مبهم است و منتظر جلسه با مدیران محترم هستیم. امیدوارم که آن محدودیت‌های موضوعی برداشته شود و همه ظرفیت تیم ثریا بتواند در خدمت مردم و رسانه ملی باشد و ثریا بتواند در همه حوزه‌ها دیده‌بان پیشرفت ایران باشد.

برای پخش مستندها هم بیش از هشت ماه است که برخی از مستندهای ثریا به سازمان ارسال شده اما هنوز امکان پخش نیافته است. امیدوارم این مشکل هم با مساعدت مدیران محترم رسانه ملی به زودی حل شود.

همه ما وظیفه داریم به دولت منتخب مردم کمک کنیم تا بتواند مشکلات کشور را حل کند. در رسانه ملی هم نقاط قوت دولت را باید بیان کرد و هم کاستی‌ها را نقد کرد، هر دوی اینها کمک به دولت است.

ان‌شاءالله با اتمام ایام انتخابات مدیران رسانه ملی هم فرصت بیشتری دارند که به سایر برنامه و موضوعات بپردازند و مسائل ثریا هم حل شود. امیدوارم در ماه مبارک رمضان مردم برای برنامه خودشان دعا کنند تا ان‌شاءالله ثریا با قوت بیشتر در خدمت مردم و رسانه ملی باشد.


انتقادپذیری یکی از بایسته‌های پیشرفت و توسعه کشور است، عوامل برنامه ثریا همواره تأکید بر این داشته‌اند که رویکردهایشان سیاسی و جناحی نیست و اگر نقدی به دولت یا هر مجموعه دیگری انجام می‌شود نه برای تخریب که برای گشایش موانع و طرح کارشناسی مسائل صورت می‌گیرد. باید امیدوار باشیم تا دولت دوازدهم به شعار نبستن دهان منتقدان در عمل و نه صرفاً حرف پایبندی نشان دهد تا ان‌شاءالله هر چه زودتر شاهد چشمک‌زدن ستاره ثریا در تلویزیون باشیم.

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایورکا 0-1 اتلتیکو مادرید؛ چشمک روخی بلانکوس به سهمیه لیگ قهرمانان

شاگردان دیگو سیمئونه به سه امتیاز ارزشمند خارج از خانه رسیدند.

طرفداری | دو تیم مایورکا و اتلتیکو مادرید در چارچوب هفته سی و چهارم لالیگا به مصاف هم رفتند که این بازی با برد خارج از خانه و 1-0 اتلتیکو مادرید به پایان رسید.

اطلاعات بازی مایورکا و اتلتیکو مادرید تاریخ برگزاری: شنبه 4 می ۲۰۲4 | 15 اردیبهشت ۱۴۰3 ساعت برگزاری: ساعت 22:30 به وقت تهران مکان برگزاری: استادیوم سون مویکس (مایورکا) بستر برگزاری: هفته 34 لالیگا - فصل 24-2023 گلزن اتلتیکو مادرید: رودریگو ریکلمه (5)

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است
  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • مایورکا 0-1 اتلتیکو مادرید؛ چشمک روخی بلانکوس به سهمیه لیگ قهرمانان
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای