Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@07:30:15 GMT

با این ۵ آنتی‌بیوتیک طبیعی دیگر به پزشک نیازی ندارید!

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۱۹۴۷

روغن پونه کوهی قادر است بدون آنکه به باکتری‌های مفید آسیب بزند، باکتری‌های مضر بدن را نابود کند. همچنین خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی آن ثابت شده است. این آنتی‌بیوتیک طبیعی رقیب آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی مثل قرص‌ها و دیگر داروها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امروزه داروهای آنتی‌بیوتیک یکی از پرمصرف‌ترین و رایج‌ترین داروهایی است که در بیمارستان‌ها تجویز می‌شوند و این امر سبب شده است که سیستم گوارشی و ایمنی افراد مصرف کننده آنتی بیوتیک‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف زیاد آنتی بیوتیک، باعث شده تا میکروب‌ها و دیگر موجودات ذره‌بینی که برای بدن انسان مضر هستند نسبت به آن مقاومت نشان داده و ما هم برای اینکه از شر بیماری‌ها خلاص شویم ناچاریم مصرف آنتی بیوتیک‌ها را بالا ببریم.

همه ما به معجزه گیاهان و مواد طبیعی واقفیم، از این رو شما را با ۵ نمونه از مواد طبیعی آشنا می‌کنیم که در علم پزشکی اصطلاح آنتی بیوتیک‌های طبیعی را به خود اختصاص داده‌اند. ۱. سیر سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی به حساب می‌آید این گیاه هزاران سال است که در تمام فرهنگ‌های جهان به عنوان یک داروی طبیعی، استفاده می‌شود. در سال ۱۷۰۰ میلادی سیر را برای دفع طاعون استفاده می‌کردند. سیر دارای آنتی بیوتیک بسیار قوی بوده و خاصیت ضد ویروس، ضد قارچ، و خواص ضد میکروبی دارد. این گیاه قادر است بدن را در مقابل باکتری‌های مضر حفظ کند. همچنین سیر دارای آنتی اکسیدان‌های طبیعی بوده که باعث نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این گیاه معجزه‌گر قدرت سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش می‌دهد. عناصر فعال موجود در سیر چون آلیسین جزء کلیدی‌ترین عنصر‌هایی است که باکتری‌های مضر را از بدن دفع می‌کند. سیر له شده خیلی آسانتر این مواد مفید را دراختیارتان قرار می‌دهد. البته خوردن سیر خام و یا پخته شده در غذا با حرارت کم هم توصیه می‌شود. ۲. کلوئید نقره کلوئید نقره به‌ عنوان یک آنتی‌بیوتیک موثر قرن‌ها است که شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اوایل سال ۱۹۰۰ جان سرل بنیانگذار شرکت‌های دارویی کشف کرد که کلوئید نقره باعث از بین رفتن عوامل بیماری‌زا می‌شود. سرل اظهار داشت استفاده از کلوئید نقره به طور شگفت انگیزی موثر واقع می‌شود و بیماری میکروبی را ریشه‌کن می‌کند. بدون آنکه بدن را مسموم کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که یک نوع میکروب مقاوم به آنتی بیوتیک MRSA توسط کلوئید نقره نابود می‌شود. همچنین این آنتی‌بیوتیک قادر است آنفولانزای مرغی و سارس را نیز نابود کند. ۳. روغن پونه کوهی روغن پونه کوهی قادر است بدون آنکه به باکتری‌های مفید آسیب بزند، باکتری‌های مضر بدن را نابود کند. همچنین خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی آن ثابت شده است. این آنتی‌بیوتیک طبیعی رقیب آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی مثل قرص‌ها و دیگر داروها است. البته قابل توجه است که با مصرف روغن پونه کوهی قدرت میکروب‌ها بعد از مدتی افزایش پیدا نمی‌کند. عنصر کلیدی و ضد میکروبی موجود در روغن پونه کوهی کارواکرول نام دارد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که مصرف پونه موثر واقع می‌شود، باید ۷۰ در صد از محتوای کارواکرول را مصرف نمایید. ۴. کاسنیان (مخروطیان) این گل نام یک سرده از زیرخانواده کاسنیان آستروئیده است که به طور سنتی صدها سال برای درمان طیف گسترده‌ای از عفونت‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. به طور سنتی، از آن برای درمان زخم‌های باز، دیفتری، مسمومیت خون، و سایر بیماری‌های مرتبط با باکتری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. امروز، از این گیاهان قوی عمدتا برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شود، البته این گیاه قادر است باکتری خطرناکی چون استاف اورئوس که بسیار مرگبار است را نابود کند. ۵. عسل طبیعی شاید لقب خوش‌طعم‌ترین آنتی بیوتیک را به عسل طبیعی بدهیم که اینگونه نیز هست. عسل طبیعی نیز مثل دیگر آنتی بیوتیک‌هایی طبیعی که ذکر شد، نابود کننده باکتری‌ها است. در واقع باکتری‌ها در برابر عسل طبیعی هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند. در برخی مقالات و کتاب‌ها از عصاره برگ زیتون، گل میخک، زردچوبه و حتی لیمو به عنوان زرادخانه آنتی بیوتیک نام برده‌اند. منبع:foodmatters

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، در مقاله‌ای که در مجله Langmuir منتشر شده است، دانشمندان توضیح دادند که بیشتر آزمایش‌هایی که امروز استفاده می‌شود مبتنی بر واکنش‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی است. ماده فلورسانس یا پروب ذرات رنگی به آنتی‌بادی‌ها وصل می‌شود تا نتیجه مشخص شود. هنگامی که آنتی‌بادی‌ها به ویروسی مانند SARS-COV-۲ می‌چسبند، این پروب‌ها حضور ویروس را اعلام می‌کنند. استفاده از نانوذرات رنگی به دلیل سادگی در اجرای آن و تجهیزات علمی کمی برای انجام آزمایشات بسیار مورد توجه است.

نانوذرات طلا رنگی با ثبات شیمیایی بالا و جذب پلاسمون منحصر به فرد، به طور گسترده به عنوان پروب در آزمایشات ایمنی‌سنجی استفاده می‌شوند. به گفته محققان، چنین موادی دارای تطبیق‌پذیری بالایی هستند و رنگ‌های آن‌ها بر اساس اندازه و شکل تغییر می‌کند. علاوه بر این، سطح آن‌ها را می‌توان با استفاده از ترکیبات تیول اصلاح کرد.

در آزمایش‌های معمولی که از نانوذرات طلا رنگی استفاده می‌کنند، اغلب باید چگالی نوری نانوذرات طلا را تقویت کنند، به طوری که پزشکان بتوانند به راحتی قدرت سیگنال تولید شده توسط تعامل بین آنتی‌بادی‌ها و ماده هدف را اندازه‌گیری کنند. با افزایش میزان نانوذرات طلا می‌توان تا حدی سیگنال را بهبود داد اما مقدار بسیار زیادی از نانوذرات طلا نیاز است. برای حل این مشکل محققان چیدمان جدیدی از نانوذرات طلا ارائه کردند.

محققان روش جدیدی به نام رسوب خودسازمانده (SORP) را پیشنهاد کردند. SORP با حل کردن پلیمرها در حلال‌های آلی کار می‌کند. پس از اینکه حلال آلی توسط تبخیر حذف شد، پلیمرها با هم جمع می‌شوند و ذرات ریز را تشکیل می‌دهند.

هیروشی یابو، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «با استفاده از پلیمرهای تزئین‌شده با نانوذرات طلا که توسط SORP جمع‌آوری شده‌اند، تصمیم گرفتیم ببینیم چقدر در تشخیص ویروس آنفولانزا موثر هستند و آیا حساسیت بیشتری در تشخیص واکنش‌های آنتی‌ژن-آنتی‌بادی دارد یا خیر. روش ما منجر به چگالی نوری بالاتری نسبت به نانوذرات طلا شد.»

یافته‌های این گروه نشان داد که می‌توان از این فناوری در فضای خارج از آزمایشگاه نیز استفاده کرد.

کد خبر 6087499 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا