Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی بخشش ششتمد سبزوار از مسئولان خراسان رضوی درخواست کرد برای درک بهتر محرومیت این بخش یک روز را در این روستاها زندگی کنند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، بخش ششتمد یکی از بخش‌های شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی است که 48 روستا و جمیعتی 30 هزار نفری را شامل می‌شود. جاده‌های خاکی، مشکلات آب‌رسانی، عدم گازرسانی، نبود پزشک دائم، خشکی قنات‌ها، تگرگ و سرمازدگی محصولات کشاورزی، معضل بیکاری و مهاجرت جوانان از روستا به شهر بخشی از مهم‌ترین مشکلات مردم این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابر عابدی رئیس شورای اسلامی بخش ششتمد شهرستان سبزوار با بیان اینکهجاده‌های خاکی و عدم آبرسانی به بعضی از روستاها از جمله مشکلات مردم این منطقه است،می‌گوید: علاوه بر اینکه بعضی روستاها هنوز آب‌رسانی نشده و جاده‌های روستایی همچنان آسفالت نشده است، عملیات گازرسانی نیز فقط در یک سوم روستاهای بخش ششتمد انجام شده و مابقی همچنان از نعمت گاز محرومند.

وی می‌افزاید: در هر دهستان بخش ششتمد شهرستان سبزوار یک مرکز درمانی وجود دارد اماپزشک دائم نداریم و پزشکان مراکز درمانی دهستان‌ها تنها از شنبه تا چهارشنبه و تا ساعت 13 در مرکز درمانی حضور دارند که این مسئله مردم را در روزهای آخر هفته و سایر ساعات شبانه‌روز با مشکل روبه‌رو می‌کند.

رئیس شورای اسلامی بخش ششتمد شهرستان سبزوار درباره وضعیت کشاورزی در این منطقه، تصریح می‌کند: در حال حاضر در بسیاری از روستاهای ششتمد دیگر کشاورزی وجود ندارد؛ قنات‌ها خشک شده و سرما و تگرگ گذشته بسیاری از محصولات کشاورزان را از بین برده است.

عابدی ادامه می‌دهد: وضعیت اشتغال و کسب و کار جوانان خراب است؛ معضل بیکاری سبب شده جوانان برای یافتن شغل به شهرهای بزرگ مهاجرت ‌کنند و با یکسری مشکلات دیگر به روستا و خانواده خود بازگردند.

وی خاطرنشان می‌کند: از تمامی مسئولان مربوطه تقاضا دارم که به وضعیت روستاهای بخش محروم ششتمد رسیدگی کنند و بیایند و از نزدیک ببینند که مردم روستا با چه سختی و مشکلاتی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مرجانی فرماندار عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به نقش اساسی شوراها به عنوان پلی بین مردم و مسؤولان اظهار کرد: نقش مهم شوراها در توسعه کشور و رفع مشکلات مردم بسیار برجسته است.

مرجانی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان همواره پر تلاش ظاهر شده‌اند، افزود: مشورت مبنای دینی و عقلی دارد لذا مشورت با دیگران از ضروریات زندگی اجتماعی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شوراها شناخت مشکلات مردم و انتقال به مسؤولان ذیربط برای رفع آن است، ادامه داد: رمز موفقیت شوراهای شهر و روستا در خدمت رسانی بیشتر به مردم، حفظ روحیه تفاهم و همدلی با شهردار و دهیار است.

فرماندار فومن بر لزوم همدلی و هم افزایی برای توسعه شهر روستا تاکید کرد و گفت: شوراها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان نقش مهمی در توسعه متوازن شهرها و روستاها ایفا می‌کنند.

مرجانی با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط متقابل بین اعضای شوراها و مسؤولان از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: مجموعه مدیران شهرستان نیز برای رفع مشکلات و جلب رضایت مردم تلاش کنند و خدمت رسانی به مردم را نوعی افتخار برای خود و مجموعه دولت تلقی کنند.

کد خبر 6094652

دیگر خبرها

  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد