Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتارگاه دام سبک وابسته به شهرداری های شرق اصفهان، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد و لذا ورود بخش خصوصی به این بخش ضروری به نظر می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازاصفهان شرق؛ کشتارگاه صنعتی دام فساران از جمله کشتارگاه های مجهز کشور است که نقش بسزایی در سیستم فراوری دام و طیور دارد و قطعا وجود چنین مکان هایی می تواند تا حدود زیادی سلامت گوشت هر شهرستان و استان را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس می توان ضرورت کشتارگاه های صنعتی در کشور را به خوبی احساس کرد و تمام توان را به کار برد تا بخش خصوصی را برای ایجاد این مکان ها به کار گرفت.

بر اساس آمار، بسیاری از مرگ و میرها در کشور به سبب عدم رعایت مسائل بهداشتی است و این آمارنشان می دهد که اگر در زمینه ارتقای بهداشت جامعه کوتاهی کردیم، باید پاسخ گو باشیم.

لزوم ذبح بهداشتی دام در مناطق دور از شهر

مسئول پُست دامپزشکی جرقویه سفلی با اشاره به بیماری تب کنگو در استان اصفهان، به قصاب ها گوشزد کرده ایم که برای ذبح دام دقت کافی را داشته باشند و از ذبح سنتی و بدون دستکش دام به جد خودداری کنند.

قربانعلی عرب مختاری با اشاره به وجود کشتارگاه در شهر محمد آباد اظهار کرد: کشتارگاه شهرداری محمدآباد صنعتی نیست ولی تا حدودی ذبح مطلوبی را برای منطقه رقم می زند ولی با گسترش بیماری های مشترک دام و انسان می طلبد گسترش خوبی در این سیستم کشتار در شهرهای کوچک نیز پدید آید.

کشتارگاه های کوچک شهرداری جای توسعه دارد

شهردار شهر محمد آباد با اشاره به اینکه با شنیدن نام کشتارگاه الزاماتی مطرح می شود، افزود: کشتارگاه شهرداری اصلا قابل مقایسه با کشتارگاه صنعتی نیست ولی با توجه به مسافت جرقویه با شهر، می طلبد تا کشتارگاه صنعتی در بخش احداث شود.

مهدی نصر اصفهانی تاکید کرد: کشتارگاه های کوچک شهرداری جای توسعه دارد و می طلبد تا بخش خصوصی در این بخش وارد شود و این اقدام حمایت مسئولان دولتی در زمینه واگزاری مکان را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه محمد آباد ورود خوبی را در بحث مبارزه با بیماری های دامی داشته است، گفت: چندی پیش با مشاهده آنفولانزای مرغی در شهر محمد آباد به صورت جمعی توانستیم با اقدام به موقع این بیماری را در نطفه خفه کنیم تا از وقوع خسارت سنگین به بخش جلوگیری شود و قطع به یقین پتانسیل بالای شهر محمد آباد و بخش جرقویه در اقدام به موقع برای مبارزه با آفات و بیماری ها مشهود است.

شهردار محمد آباد با اشاره به اینکه شهرداری در مورد اخیر و مشاهده تب کنگو در استان اصفهان، با ارسال نامه به قصابان شهر، آگاهی بخشی خوبی به این قشر در معرض خطر داده است، خاطرنشان کرد: همکاری قصابان و مردم و همچنین هوشیاری نسبت به بیماری تب کنگو، می تواند اقدام پیشگیرانه ای در این مورد بیماری باشد و بتوان بدون خطر از این اپیدمی عبور کرد.

بخشدار حمایت خود از بخش خصوصی را اعلام می کند

بخشدار بخش جرقویه با بیان اینکه بخش جرقویه سفلی به دلیل مسافت کم بین شهرها، دارای یک کشتارگاه است، متذکر شد: کشتارگاه مذکور صنعتی نیست ولی به مراتب ذبح دام در این اماکن بهداشتی تر از محیط خانه و یا پیاده رو است و سعی ما این است تا قصابان را به سمت کشتار در کشتارگاه محمدآباد سوق دهیم.

حسن جعفری هرندی با اشاره به اینکه بخش جرقویه سفلی به سبب دام خیز بودنش نیاز به کشتارگاه صنعتی دارد، افزود: قطعا اگر بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند، بخشداری در زمینه واگزاری زمین و پیگیری وام به سرمایه گذار حمایت خود را اعلام می دارد.

به گزارشاصفهان شرق، با گسترش بیماری های مشترک بین دام و انسان و نیاز به ذبح بهداشتی دام، ضرورت کشتارگاه بیش از پیش در شهرهای کوچک احساس می شود و این در حالی است که برخی از شهرداری های شهرهای کوچک از سیستم کشتارگاه برخوردار هستند.

در این زمینه می توان از طریق جذب سرمایه گذار نیز اقدام کرد و این ضرورتی است که با توجه به اهمیت بهداشت، امنیت غذایی و سلامت جامعه باید به طور جدی، ایجاد کشتارگاه صنعتی پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه ۲۲ پروژه با اعتبار حدود ۸۳۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد، بیان کرد: ۱۱ پروژه دیگر با اعتبار ۶۸۹ میلیارد ریال در حال اجراست و به‌زودی بهره‌برداری می‌شوند. همه زیرساخت‌های موردنیاز در بخش عملیات و مسئولیت اجتماعی رضایت‌بخش ارزیابی می‌شوند و امیدواریم دیگر پروژه‌های مرتبط با تولید نیز به‌زودی تکمیل شوند.

وی جابه‌جایی خطوط لوله چاه‌های نزدیک به روستاهای همجوار، ایمن‌سازی روستاهای همجوار، احداث دیوارهای حائل، احداث یا بهسازی جاده‌های دسترسی، حفاظت فیزیکی از تجهیزات و کالاهای شرکت، مقاوم‌سازی سازه‌های حامل، استقرار یا جابه‌جایی جرثقیل‌های فرایندی، احداث فونداسیون ماشین‌آلات فرایندی و تأسیسات فرآورشی، احداث، تخریب و بازسازی پل‌های مواصلاتی، محوطه‌سازی، احداث گودال‌های جمع‌آوری و ساخت مخازن را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور تضمین تولید پایدار شرکت در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

محمد نوری ممبینی، سرپرست امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون نیز گفت: احداث یا بهسازی مدارس، ترمیم مسیرهای دسترسی روستایی، احداث پل‌های دسترسی برای تسهیل کشاورزی و تردد دام و خودروهای روستاییان، زیرسازی و آسفالت خیابان‌های روستاهای همجوار تأسیسات به‌منظور عمل به مسئولیت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم از سوی امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شد.

وی همچنین جایگزینی خطوط لوله فلزی با لوله‌های غیرفلزی بعضی چاه‌ها، رنگ‌آمیزی خطوط درون تأسیسات در مجتمع‌های صنعتی، احداث مخازن آب صنعتی در سه مجتمع، احداث خط لوله ۱۰ اینچ انتقال نفت نمکی کم‌فشار مجتمع صنعتی کوپال به مجتمع صنعتی شماره یک مارون، احداث حوضچه‌های استاندارد برای دفع سلج، توسعه سکوهای مواد شیمیایی، بهسازی فونداسیون‌های بتنی در تأسیسات، احداث دیوارهای پیش‌ساخته بتنی اطراف تأسیسات، محوطه‌سازی و آسفالت واحدهای عملیاتی و احداث بالگرد نشین در واحدهای عملیاتی را از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون قرار گرفته‌اند.

کد خبر 6097250 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو