Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:09:41 GMT

غول دلشوره و استرس را به زانو درآوريد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۴۲۰۶

خبرگزاري آريا-اگر دچار استرس شده ايد براي جلوگيري از شدت يافتن اين حالت روحي بايد سريعاً از راهکارهاي اورژانسي استفاده کنيد.
به گزارش خبرگزاري آريا،زندگي در دنياي امروزي همراه با انواع استرس‌ها و مشکلات روزمره است، استرس هم يکي از عوامل پنهان در زندگي روزمره هر فردي است، عدم توانايي کنترل استرس مي‌تواند موجب ابتلاي فرد به انواع بيماري‌هاي خطرناک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردي که بتواند استرس‌هاي روزانه را کنترل کند و از آنها فرصتي براي آرامش و موفقيت بسازد در زندگي به موفقيت دست پيدا مي‌کند و از ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي جسمي و روحي ايمن مي‌ماند.
از جمله موثر‌ترين راهکارهاي دفع استرس مي‌توان موارد زير را نام برد که مي‌توانيد درزمان اوج حمله استرس از آن‌ها استفاده کنيد:
قدم بزنيد: براساس جديدترين تحقيقات ورزش نقشي بسيار موثر در کنترل وکاهش استرس در افراد دارد و دربهبود خلق و خوي موثر است. اگر زمان براي ورزش کردن و رفتن به سالن‌هاي بدنسازي را نداريد مي‌توانيد حداقل قدم بزنيد. براساس پژوهش‌هاي دانشمندان در دانشگاه ايالتي آيووا، حتي مقدار کمي قدم زدن مي‌تواند باعث ترشح هورمون‌هاي شادي آفرين دربدن و رفع استرس شود.
در عين حال کارشناسان توصيه مي‌کنند افراد در مکان‌هاي خوش آب و هوا و کم ترافيک پياده روي کنند مانند پارک و تفرجگاه ها، همچنين از حمل وسايل سنگين خودداري کنند و کفش مناسب پياده روي به پا داشته باشند تا بهترين بهره را از پياده روي بدست آورند.
در معرض نور خورشيد قراربگيريد: استفاده از نور طبيعي خورشيد و قرار گرفتن در فضاي باز علاوه بر تنظيم ريتم خواب شبانه و جلوگيري از بروز بي خوابي و بدخوابي مي‌تواد سبب تامين ويتامين D. مورد نياز بدن نيز شود.
براساس تحقيقات افرادي که داراي کمبود ويتامين D. هستند اغلب احساس خستگي و کمبود انرژي دارند و ميزان استرس در آن‌ها از حد عادي بيشتر است، به همين دليل کارشناسان توصيه مي‌کنند براي حفظ سلامت روحي وجسمي بويژه در ماه‌هاي اوليه پس اززمستان افراد بيشتر در معرض نور خورشيد قراربگيرند.
قوز کردن عامل اصلي استرس: قوز کردن بيش از حد پشت کامپيوتر، تايپ براي ساعت‌هاي طولاني و نشستن براي مدت زمان زياد مي‌تواند باعث ارسال سيگنال هايي به مغز و ايجاد استرس و ناراحتي شود براي ببه دور ماندن از استرس و اين قبيل مشکلات کارشناسان انجام ورزش هايي، چون يوگا و پيلاتيز را توصيه مي‌کنند که باعث باز شدن قفسه سينه، تنظيم ستون فقرات و بهبود خلق و خوي مي‌شود.
انجام يوگا يکي از تمرين‌هاي بسيار مفيد براي رفع استرس و نگراني و آرامش جسم و روح است.
قطع کردن مصرف شيريني وشکلات: مصرف شيرينيجات، شکلات و آبنبات باوجود اينکه در بدو مصرف احساس سرخوشي و شادي درافراد ايجاد مي‌کند، اما در دراز مدت شکسته شدن مولکول‌هاي چربي در بدن باعث استرس، ناراحتي، نگراني و افسردگي در افراد مي‌شود.
به همين دليل کارشناسان توصيه مي‌کنند افراد براي حفظ سلامت روحي و جسمي خود ازمصرف شيريني و شکلات بيش از اندازه خودداري کنند و در عوض از انواع ميوه، لبنيات کم چرب، نان حاوي غلات، حبوبات و پروتئين حيواني و گياهي کم چرب استفاده کنند تا سلامت بمانند.
از دوستان کمک بگيريد: هيچ چيز مانند درددل و گرفتن راهنمايي از يک دوست خوب و قابل اعتماد در زماني که دچار استرس هستيد نمي‌تواند باعث بهبود خلق و خوي، رفع استرس و نگراني شود. قرارگذاشتن بايک دوست خوب در يک رستوران يا کافي شاپ، دعوت دوستان به يک مهماني و حتي تماس تلفني و صحبت درباره مشکلات و عوامل استرس زا همگي مي‌تواند در تثبيت خلق و خوي موثر باشد.
در عين حال کارشناسان توصيه مي‌کنند اين درددل با افراد معتمد و با انرژي مثبت باشد تا باعث کمک به فرد باشد و گرنه صحبت با افرادي که انرژي منفي دارند برعکس مي‌تواند باعث بدبيني، افسردگي و تشديد ناراحتي روحي در افراد شود.
حال و هواي خود را عوض کنيد:
به گردش و مسافرت برويد، آرايش موهاي خود را عوض کنيد، خريد برويد و وسايل مورد علاقه خود را بخريد، در گلدان‌هاي خانه گل بگذاريد، به دندان پزشکي برويد واز سلامت دندان‌هاي خود مطمئن شويد.
برخي اوقات کرم خوردگي دندان‌ها و مشکلات لثه مي‌تواند باعث استرس و نگراني در افراد شود، رعايت بهداشت دهان و دندان از استرس و نگراني در فرد جلوگيري مي‌کند.
اگر با رعايت کليه اين نکات همچنان استرس و نگراني در شما وجود داشت براي پيشگيري از حملات استرسي به متخصص مراجعه کنيد.
سلامت نيوز: غول دلشوره و استرس را به زانو درآوريد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از گاف‌های بی‌پایان

به گزارش جماران، از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که «جو بایدن» در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.

 

حجم ویدیو: 19.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • نصرتی: می‌توانیم به آسیا برسیم
  • نگرانی از گاف‌های بی‌پایان