Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در بخشنامه صادر شده به ادارات کل تامین اجتماعی سراسر کشور به تصویبنامه شورایعالی کار درخصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال ١٣٩٦ و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار و به تبع آن میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق‌ بیمه در سال ١٣٩٦ اشاره شده و واحدهای اجرایی این سازمان را مکلف کرده است ضمن اطلاع‌ رسانی لازم به کارفرمایان مشمول قانون تامین اجتماعی، مراتب را به هنگام دریافت لیست و حق بیمه ماهیانه رعایت نمایند:

١- حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی (به استثناء رانندگان حمل ‌و‌ نقل عمومی بین شهری و فعالیتهای دارای دستمزد مقطوع)‌ در‌سال١٣٩٦ مبلغ ٣٠٩,٩٧٧ ریال اعلام می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



٢- سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه سال ١٣٩٥، معادل ١٢ درصد بعلاوه رقم ثابت روزانه ٦,٧٦٨ ریال بشرح ذیل افزایش می‌یابد.

مزد روزانه شغل در سال ١٣٩٦= (٦,٧٦٨+ ١/١٢× آخرین مزد روزانه شغل در سال ١٣٩٥)

٣- با توجه به اینکه طبق بند٣ تصویبنامه شورایعالی کار مقرر گردیده از سوی کارفرمایان به کلیه کارگران اعم از دائم و موقت ماهیانه مبلغ ١,١٠٠.٠٠٠ ریال کمک ‌هزینه اقلام مصرفی خانوار، به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای پرداخت نمایند لذا کارفرمایان ذیربط می بایست طبق بند ٥ ماده ٢ قانون تامین اجتماعی و آئین نامه اجرائی ماده ٣٩ قانون با رعایت بخشنامه های ٥ و ١‏‏‏‏/٥ جدید درآمد به هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبلغ یادشده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق بیمه در ستونهای مربوطه و کسر حق بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه ذیربط اقدام نمایند.

توجه: ضمناً در مورد کسر حق بیمه از مبلغ ٠٠٠‏/١٧ ریال پایه سنواتی (موضوع بند ٣ تصویب نامه مورخ ٢٥‏/١٢‏/٩٥ شورایعالی کار) بابت بیمه شدگانی که دارای حداقل یکسال سابقه در کارگاه می باشند متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

٤- به هنگام محاسبه حق بیمه آن دسته از بیمه شدگان که در آخرین گزارش بازرسی انجام شده مربوط به قبل از ١‏‏‏‏/١‏‏‏‏/١٣٩٦ ،دستمزد آنان بیش از حداقل دستمزد روزانه (٢٧٠,٧٢٢ ریال) درج گردیده است، چنانچه در سال ١٣٩٦ کارفرما از ارسال لیست و حق بیمه بیمه شدگان مذکور خودداری و یا در لیست های ارسالی ترک کار آنها را اعلام ننماید، می بایست دستمزد آنها بشرح بندهای ٢ و ٣ تعیین و سپس مبنای محاسبه حق بیمه ماههایی که لیست آن ارسال نشده است قرارگیرد.

٥- حداقل مبنای پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز در سال ١٣٩٦ معادل ٣٠٩,٩٧٧ ریال خواهد بود.

همچنین مبنای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد که مبنای پرداخت حق بیمه آنان در سال ١٣٩٥ از رقم روزانه‌ ٢٧٠,٧٢٢ ریال بیشتر می باشد، همانند سایر سطوح دستمزدی معادل ١٢ درصد بعلاوه رقم ثابت ٦.٧٦٨ ریال مطابق روش ذیل در سال جاری افزایش می یابد.

مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال١٣٩٦= (٦,٧٦٨+١٢‏‏‏‏/١×آخرین مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال ١٣٩٥)

٦- کلیه پرداختی های آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ ١‏‏‏‏/١‏‏‏‏/١٣٩٦ به بعد می‌باشد با رعایت حداقل دستمزد سال١٣٩٦خواهد بود. همچنین پرداختی‌های آن دسته از مقرری بگیران سنوات قبل که درسال١٣٩٦ ادامه می یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال ١٣٩٦میباشد تا مبلغ حداقل دستمزد سال١٣٩٦ ترمیم می‌گردد.

٧- دستمزد مقطوع روزانه رانندگان مشمول قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری (ضریب٣‏‏/١) معادل ٤٠٣،٠٠٠ریال، بابت رانندگان مینی بوس و سواری(ضریب١‏‏/١) معادل ٣٤١،٠٠٠ریال، سایر رانندگان و رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی بوس درون شهری معادل ٣٠٩,٩٧٧ ‌ریال تعیین می‌گردد.

٨- با توجه به بخشنامه شماره ٤‏‏‏‏/٧ مشترک فنی و درآمد، حق بیمه کارگران ساختمانی براساس سطح مهارت اعلام شده در کارت مهارت فنی آنان و براساس دستمزد مقطوع روزانه شغل مربوطه با اعمال ضرائب٢‏‏‏‏/١، ٣‏‏‏‏/١و٤‏‏‏‏/١ برابر حداقل دستمزد سال ١٣٩٦ به ترتیب برای کارگران درجه سه(٣٧٢،٠٠٠ ریال)، درجه دو (٤٠٣،٠٠٠ ریال) و درجه یک (٤٣٤،٠٠٠ ریال) محاسبه و وصول می‌گردد.

٩- با عنایت به مصوبات شورایعالی تأمین اجتماعی و هیأت امناء محترم سازمان تامین اجتماعی، حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه در سال جاری ٧ برابر حداقل دستمزد روزانه معادل ٢,١٦٩.٨٤٠ریال تعیین و رعایت موضوع حسب مورد در ماههای٣١ ، ٣٠ و ٢٩ روزه الزامی می باشد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2864364426188518267 برچسب‌ها : حق بیمه تامین اجتماعی کسر حق‌ بیمه تعیین و اعلام حداقل و حداکثر دستمزد مبنای کسر حق بیمه تامین اجتماعی لینک کوتاه : اخبار مرتبط بخشنامه ممنوعیت کسر حق بیمه از اضافه کار مبنای حقوقی ندارد پنج شنبه 22 مهر 1395 12:19 بررسی نحوه محاسبه حق بیمه های اضافه کار کارکنان در دولت جمعه 12 آذر 1395 10:20 ساز و کار پرداخت مستمری بازنشستگان پیش از موعد تعیین شد یکشنبه 26 دی 1395 14:01

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها حرکت نادر یک مار بعد از هم‌نوع خواری پیام پوران درخشنده به احسان علیخانی تجاوز زن 38 ساله به پسر نوجوان + عکس دیدار ظریف و سردار سلیمانی پس از ادعای عجیب! +عکس هوسرانی داعشی به سبک جدید ۱۰ خاصیت فوق‌العاده پسته برای تندرستی سرقت مسلحانه نافرجام از بانک ملت در تهران مقایسه قدرت نظامی آمریکا و روسیه در یک جنگ احتمالی + عکس تخلف متعدد یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شمال تهران +عکس لحظه‌ای که احسان علیخانی تذکر منکراتی داد لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها رونمایی ایسوس از 2 تبلت جدید میان رده ZenPad 10 + عکس واژگون شدن کامیون بر اثر باد +فیلم توییتر پیام‌های دایرکت اشخاصی که نمی‌شناسید را فیلتر می‌کند خالق اندروید از یک گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد + عکس تجاوز زن 38 ساله به پسر نوجوان + عکس ۱۰ خاصیت فوق‌العاده پسته برای تندرستی تردید هیوندای‌ برای انتخاب نماینده در آشفته‌بازار خودروی‌ ایران +عکس آشنایی با نیروی هوایی کشور روسیه در سال 2017 + فیلم حرکت نادر یک مار بعد از هم‌نوع خواری مقایسه قدرت نظامی آمریکا و روسیه در یک جنگ احتمالی + عکس آخرین مطالب همه سایت 12:44 فهرست تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد / کی روش پرسپولیسی ها را هم دعوت کرد 12:44 تعیین و اعلام حداقل و حداکثر دستمزد مبنای کسر حق بیمه تامین اجتماعی 12:37 اعلام افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی طی روزهای آتی 12:30 اطلاعیه فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به مناسبت مراسم 14 خرداد 12:24 بررسی فعالیت های متقاضیان ورود به آمریکا در شبکه‌های اجتماعی 12:22 محدودیت تردد در ۸ محور مواصلاتی 12:15 استخوان های اسطوره فوتبال را از قبرش دزدیدند! 12:14 دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ساعت ۱۴ منتشر می‌شود 12:05 ادعای خصومت آمیز مدیر العین علیه رسانه‌های ایران 12:04 بهترین و گران ترین سوئیچ های خودرو +عکس فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تامین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام نموده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی صندوق هنر اظهار کرد: ۶۸ درصد بیمه‌شدگان کمتر از ۴۴ سال و ۳۱ درصد بین ۴۵ تا ۶۴ سال قرار دارند. کمتر از یک درصد بیمه‌شدگان بالای ۶۴ سال هستند. همچنین ۶۲ درصد بیمه‌شدگان مرد و ۳۸ درصد زن هستند. این در حالی است که نزدیک به ۷ هزار نفر از اعضای صندوق در سال ۱۴۰۲ به سازمان تامین اجتماعی معرفی و تعداد بیمه‌شدگان صندوق با رشد ۱۲ درصدی به ۶۱ هزار نفر رسید.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: صندوق به طور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه تامین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که در سال ۱۴۰۳ ماهیانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه‌شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و پیش‌بینی می‌شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تامین اجتماعی برای اعضای بیمه‌شده در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

پوراحمدی با اشاره به نرخ‌های بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه‌شدگان بر اساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه‌شدگان اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ ۱۴ درصد ۲۸۶ هزار و ۶۴۷ تومان و ۱۸ درصد ۵۷۳ هزار و ۲۹۵ تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی در ماه‌های ۳۰‌روزه تعیین شده است.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است. افراد بالای ۵۰ سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند.

به گفته وی افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود.

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه‌شدن بیمه توافقی ۲۷ درصد به سایر نرخ‌های مصوب، گفت: بر اساس توافق به‌عمل‌آمده، مقرر شد با مهیاشدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تامین اجتماعی به‌زودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

کد خبر 6085583 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳