Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:12:20 GMT

نخستین پروژه سینمایی جنوب کرمان کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۴۴۰۱

نخستین پروژه سینمایی جنوب کرمان کلید خورد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان حسین اسحاقی افزود: ساخت مستند سینمایی جنوب کرمان یکی از برنامه های مهم این اداره کل است که بر این اساس تمامی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی منطقه معرفی می شود.
وی بیان کرد: دغدغه دولت تدبیر و امید فراهم کردن بستر ارتقای کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری میان اقشار مختلف جامعه است که به همه اهداف خود در حوزه های فرهنگی و هنری دست پیدا کند و رضایت هنرمندان از این امر، گواه این مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته همه اهداف مورد نظر در حوزه های فرهنگی و هنری تحقق پیدا کرده است گفت: با توجه به اینکه امروز ذائقه مردم بخصوص جوانان در جهت انتقال مفاهیم تغییر پیدا کرده است، دغدغه مندان عرصه فرهنگ نیز باید شیوه های نوین را مورد توجه قرار دهند تا بتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: یکی از ابزارهای مفید و مهم برای انتقال مفاهیم و محتواهای فرهنگی در جامعه امروزی، استفاده از ظرفیت سینماست لذا سینما یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی موثر برای انتقال مفاهیم در ابعاد مختلف است.
وی گفت: سینما امید در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، منوجان، قلعه گنج و رودبار راه اندازی شده است و سینما سیار فاریاب نیز به زودی شروع به کار می کند.
اسحاقی افزود: سینما سیار با توجه به اینکه به شکل سیار دایر می شود، موجب استقبال بیشتر مردم و با پخش فیلم های سینمایی که در سراسر کشور اکران می شود، موجب ارتقای فکری و فرهنگی منطقه می شود.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سینما شوباد کهنوج نیز یکی از اهداف این اداره کل است چرا که با توجه به ظرفیت این سینما می توان استفاده چند منظوره فرهنگی کرد و تا این لحظه بالغ بر 300 میلیون تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با مشارکت استانداری کرمان، فرمانداری و شهرداری کهنوج هزینه شده است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار