Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مسئول دبیرخانه کنگره بزرگداشت دو هزار شهید خراسان جنوبی از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت امیران، سرآمدان و ۲۰۰۰ شهید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا زهرایی پیش از ظهر پنج شنبه در کمیته فرهنگی اجتماعی برگزاری کنگره بزرگداشت امیران، سرداران و دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: این کنگره نیمه دوم سال آینده در استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بزرگداشت نام و یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج سبک زندگی اسلامی برخاسته از سبک زندگی شهدا، استکبارستیزی و ولایت مداری را از جمله اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

مسئول حفظ آثار سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری کنگره در آبان ماه سال گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بیان کرد: بعد از آن نیز ستاد اجرایی کنگره به ریاست استاندار تشکیل شده است.

زهرایی با اشاره به تشکیل پنج کارگروه برای برگزاری این کنگره، بیان داشت: کارگروه اقشار، کارگروه پشتیبانی، خدمات و مالی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی، حفظ آثار و رسانه از جمله این کمیته ها هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در ذیل این کارگروه ها حدود ۲۳ کمیته تشکیل شده است که امور اجرایی این کنگره را دنبال خواهند کرد.

با تأکید بر اینکه برگزاری این کنگره یک کار فرهنگی و بزرگ در استان خواهد بود، ادامه داد: باید از هم اکنون یک فضا سازی مناسب و یک موج در شهرهای استان ایجاد شود این در حالی است که بعد از هشت ماه هنوز هیچ خبری در استان نیست.

وی افزود: بودجه برگزاری این کنگره بخشی استانی و بخشی نیز از سوی سپاه و بسیج تامین خواهد شد بنابراین نیاز است که کارگروه های مربوطه تا هفته برنامه و اعتبارات مورد نیاز خود را اعلام کنند.

دبیر کمیته جمع آوری آثار شهدا کنگره بزرگداشت دو هزار شهید خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه کار این کمیته زیربنای کمیته های دیگر خواهد بود، اظهار کرد: تا زمانی که آثار شهدا جمع آوری نشود دیگر کمیته ها نمی توانند کار زیادی انجام دهند.

محمود محبوب با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت استان به گونه ای است که بیشتر والدین شهدا فوت کرده اند، بیان داشت: این امر سبب شده که دسترسی به آثار شهدا مشکل باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این با توجه به گذشت ۳۰ سال از جنگ بسیاری از خاطرات شهدا به فراموشی سپرده شده که این ها کار کمیته را سخت و سنگین کرده با این وجود باری گرفتن نتیجه مناسب کار با استانداردهای سختی آغاز شده است.

دبیر کمیته جمع آوری آثار شهدا کنگره بزرگداشت دو هزار شهید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره در هیاهوی سایسی و انتخابات گم شده است، افزود: از کمیته فرهنگی و اجتماعی درخواست داریم تا برگزای این اتفاق بزرگ را وارد فضای استان کنند.

محبوب با بیان اینکه در استان شهدای شاخص زیادی داریم اما هیچ کدام از این ها شناخته شده نیستند، عنوان داشت: بالغ بر دو هزار شهید در استان داریم که همه آن ها با احساس دین به انقلاب به جبهه رفته اند که باید به جامعه شناسانده شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به حضور گسترده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم انقلابی قزوین جهت شرکت در برنامه احیای شب‌های قدر، امسال نیز همچون سال‌های گذشته این برنامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در امامزاده حسین(ع) و گلزار شهدای شهر قزوین برگزار می‌شود.
وی افزود: در این برنامه معنوی ضمن تلاوت آیات قرآن مجید و استفاده از بیانات سخنرانان، مادحین به اجرای برنامه احیا خواهند پرداخت.
این مقام مسئول گفت: برنامه فوق در شب‌های جمعه دهم، یکشنبه دوازدهم و سه‌شنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۳ همزمان با شب‌های قدر ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ برگزار خواهد شد.
اسمعیلی از عموم مردم به‌ویژه عموم خانواده‌های شهدا و ایثارگران دعوت کرد تا در جوار فرزند امام رضا(ع) و شهدا حضور یافته و دعاهای مربوطه را زمزمه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888682

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تکلیف ۴۶۲ «دختر ماه» در خراسان‌جنوبی
  • فردا استقبال از پیکر پاک دو شهید گمنام در قزوین
  • قزوین فردا عطرآگین به عطر شهدا می‌شود
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • راه‌اندازی ۳۵ دارالقرآن در استان فارس
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای فارس