Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌فرماندار اردبیل گفت: تقلب و تخلف سازماندهی شده در شعبات اخذ رای شورای شهر اردبیل منتفی است.

‌به گزارش ایسنا، ‌جواد زنجانی در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه ملت سرافراز ایران انتخاباتی پرشور و حماسه‌ساز را پشت سر گذاشتند؛ در حالیکه انتخابات مشابهی در منطقه سراغ نداریم، گفت: برگزاری این انتخابات به عنوان کارنامه درخشانی در سابقه مردم ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم از بین کاندیداهای مورد تائید شورای نگهبان رئیس جمهور کشور را انتخاب کردند، افزود: نتیجه نهایی انتخابات پیروزی نظام و مردم بود.

زنجانی با بیا اینکه پرونده انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان و کشور با تائید شورای نگهبان بسته شد، تصریح کرد: اکنون زمان تبدیل دوران رقابت به رفاقت است و باید همه امکانات را بسیج کرده و در خدمت مردم شریف ایران باشیم و از فرصت‌های طلایی بخ نحو احسن استفاده کنیم.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراها شاهد افزایش فوق‌العاده از حضور مردم بودیم، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سطح شهرستان اردبیل بیش از 300 هزار رای و در شهر اردبیل بیش از 260 هزار رای داشتیم.

وی با بیان اینکه در مورد انتخابات شورای شهر اردبیل حرف و حدیث‌هایی وجود دارد، افزود: تقلب و تخلف سازماندهی شده در شعبات رای‌گیری شورای شهر اردبیل منتفی است؛ چراکه در شعبه‌های اخذ رای نیروهای مختلف محلی، شورای نگهبان، هیات نظارت، بازرسی شورا و ریاست جمهوری و نیروی انتظامی حضور دارند.

زنجانی با بیان اینکه در حین شمارش آرا به دلیل خستگی و خطاهای انسانی، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد، تصریح کرد: این خطاها قطعا در نتیجه انتخابات تاثیری ندارند.

فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد: به دلیل ناهماهنگی، در حین شمارش نتایج اعلام شد که این کار نباید انجام می‌شد و این کار شائبه‌ای ایجاد کرد، ولی نتیجه نهایی و صحیح، نتیجه‌ای بود که روز یکشنبه اطلاع‌رسانی شد.

‌وی با بیان اینکه قانون برای تمامی کاندیداها حق اعتراض قائل شده و قطعا به اعتراضات رسیدگی می‌شود، افزود: برای اولین بار بنابر اصرار کاندیداها به دلیل اطمینان داده به آنها، پنج درصد صندوق‌ها بازشماری شد.

زنجانی با بیان اینکه مغایرت جزئی در آرای صندوق‌ها امری طبیعی است، افزود: در این بازشماری نیز مغایرتی مشاهده شد ولی این مغایرت هیچ تغییری در نتیجه انتخابات نداشت.

وی با بیان اینکه نهایتا طبق بررسی ما هیچ تغییری در نتیجه انتخابات حاصل نشد، افزود: در ادامه هیات نظارت باید به اعتراضات کاندیداها رسیدگی کند.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه به آرای مردم و نتیجه انتخابات احترام قائل هستیم، تصریح کرد: توهین، اهانت، نشر اکاذیب و ایجاد شبهه کار درستی نیست و باید ادبیات و نتیجه انتخابات مورد پذیرش همگان قرار گیرد.

زنجانی تاکید کرد. انتخابات باید به صورت الکترونیکی برگزار شود تا شبهات و ظن و گمان‌ها به حداقل برسد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام 14 و 15 خرداد، گفت: به دلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، اعزام مردم به حرم مطهر امام خمینی(ره) از استان اردبیل نخواهیم داشت، ولی مراسم گرامیداشت با حضور حداکثری مردم در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

فرماندار اردبیل همچنین بر مشارکت حداکثری خیران و سرمایه‌های معنوی استان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد تاکید کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود