Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@15:53:55 GMT

وزیر راه در بندر امام چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۵۶۳۵

‌وزیر راه و شهرسازی گفت: بنادر می‌توانند به کانون تولید و صادرات تبدیل شوند و این ایده مورد پیگیری ما است که در صورت شکل‌گیری کامل این ایده شاهد اتفاقات بسیار بزرگی در بنادر کشور خواهیم بود. آفتاب‌‌نیوز : عباس آخوندی امروز، 11 خردادماه در حاشیه افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام ‌در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نگاه ما به بنادر فراتر از محلی برای تخلیه و بارگیری است، گفت: در حاشیه بنادر می‌توان با صنایع تکمیلی، برنامه‌ای برای تولید و صادرات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در پس کرانه بندر امام خمینی (ره) حدود ۱۱ هزار هکتار زمین پیش‌بینی شده است تا بتوانیم عملیات صنعتی را در آن زمین‌ها اجرایی کنیم.
آخوندی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدید امروز مشاهده شد که این ایده در سال‌های گذشته به خوبی نتیجه داده و کارخانجات بسیاری را به تولید رسانده است. امروز‌ کارخانه روغن‌کشی که دانه‌های روغنی را گرفته و تبدیل به روغن و کنجاله می‌کند و پس از آن نسبت به صادرات تولیدات خود اقدام می‌کند با این ایده فعال شده بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که از کارخانه فولاد که شمش را به فولاد تبدیل می‌کرد امروز بازدید کردیم، گفت: بندر می‌تواند به کانون تولید و صادرات تبدیل شود و این ایده مورد پیگیری ما است. در صورت شکل‌گیری کامل این ایده شاهد اتفاقات بسیار بزرگی در بندر امام خمینی(ره) رخ خواهیم بود. همچنین این ایده‌ها در بنادر عباس و چابهار نیز پیگیری می‌شوند.
آخوندی تصریح کرد: هر کدام از کارخانجاتی که در بنادر ایجاد می‌شوند، می‌توانند صدها شغل را ایجاد کنند و این مساله برای منطقه و کشور نکته بسیار مهمی است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نگاه ما به بنادر فراتر از محلی برای تخلیه و بارگیری است، گفت: در حاشیه بنادر می‌توانیم با راه‌اندازی صنایع تکمیلی، شاهد تولید و صادرات در بنادر باشیم.
وی با اشاره به این نکته که چند پروژه برای توسعه بندر داریم، اظهار کرد: باید کالایی که وارد بندر امام ‌می‌شود، مستقیم روی ریل قرار گیرد‌. در این بندر حدود ۸۰ کیلومتر ریل وجود دارد که بیش از ۴۰ سال است مورد بازسازی قرار نگرفته بودند که امروز عملیات بازسازی این خطوط ریلی آغاز شد.
آخوندی ادامه داد: امروز عملیات بازسازی 13کیلومتر از این خطوط را به عنوان فاز نخست آغاز کردیم تا بتوانیم سهم ریلی را در صادرات بندر افزایش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز قرارداد خروج 7 فروند مغروقه که از زمان جنگ در آب راه خور موسی باقی مانده بودند و مانع پهلوگیری کشتی‌ها می‌شدند، به امضا رسید تا شاهد خروج این مغروقه‌ها از خور موسی باشیم.
آخوندی عنوان کرد: یکی از نکات موردنیاز بنادر، لایروبی آبراه‌های آن‌ها است زیرا عدم لایروبی بنادر روی بحث تخلیه و بارگیری ‌تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: در این زمینه یکی از کشتی‌های قدیمی لایروب را با هزینه ۲ میلیارد تومان بازسازی کردیم تا عملیات لایروبی در بندر امکانپذیر شود.
آخوندی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات در این سفر به آب‌اندازی سیستم گشت دریایی با سرعت بالا و تولید داخل کشور است؛ این کار برای تامین ایمنی بندر و حفاظت از آبراه‌ها انجام شد.
به گزارش ‌ایسنا‌،وی گفت: اتفاقات بسیار بزرگی در بندر امام در حال رخ دادن است که هم می‌تواند بندر را ارتقا دهد و هم ‌ظرفیت اشتغال خوبی را برای منطقه ایجاد کند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین امروز جلسه‌ای با سرمایه‌گذارانی که در بندر امام سرمایه‌گذاری کرده ‌و یا قصد سرمایه گذاری دارند را در راستای جذب سرمایه‌گذار برگزار خواهیم کرد.
آخوندی ادامه داد: فعالیت‌های شکل‌گرفته در بندر امام ‌ناشی از این است که امکان حضور در بازارهای بین‌المللی فراهم شده است. امروز شاهد افتتاح سیستم تمام مکانیزه تخلیه ‌و بارگیری غلات بودیم که تمامی این دستگاه‌ها طی یک ماه گذشته وارد کشور شد.
وی با بیان این‌که دسترسی ما به بازارهای بین‌المللی بیشتر شده است و در این زمینه شاهد حضور سرمایه‌گذاران برای صادرات هستیم، گفت: در جریان تحریم‌ها یکی از بخش‌هایی که بیشترین آسیب به آن وارد شد، بخش کشتیرانی بود اما با توجه به اطمینان حاصل‌شده از شرایط پس از تحریم، شاهد سرمایه‌گذاری میلیاردی در بنادر هستیم.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد

رئیس اداره بنادر و دریانوری قشم، گفت: با توجه به مساعد شرایط جوی و آرام شدن دریا، تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علی اشتری امروز، اظهار داشت: از نخستین ساعات صبح امروز تردد شناورهای مسافری در بندر شهید ذاکری قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا و به منظور حفظ ایمنی مسافران به صورت موقت تعطیل شد.

وی افزود: در حال حاضر با بهبود شرایط جوی و کاهش سرعت باد و ارتفاع موج، تردد در بندر شهید ذاکری مجدد از سر گرفته شد و مسافران می‌توانند از این بندر به جزایر لارک، هرمز و بندرعباس تردد کنند.

طبق اعلام اداره هواشناسی قشم امروز یکشنبه مناطقی از تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نامساعد بوده و سرعت باد در ساعاتی به بیش از 40 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج نیز تا 2 متر خواهد بود و از همین رو شناورهای سبک و صیادی باید از تردد در این شرایط جوی اجتناب کنند.

به گزارش تسنیم، بندر شهید ذاکری قشم دارای 14 پست اسکله برای پهلوگیری همزمان 14 شناور مسافربری است و هر 30 دقیقه یک شناور مسافربری را به اسکله شهید حقانی بندر عباس اعزام می کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد