Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@10:07:28 GMT

ترافیک برازجان را می بلعد/ تصمیمی برای حل مشکل نیست!

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۵۶۸۴

ترافیک برازجان را می بلعد/ تصمیمی برای حل مشکل نیست!

این روزها مردم برازجان نسبت به سالیان گذشته لحظات زیادتری را از وقت خود را در ترافیکها می گذرانند که در اکثر مناطق شهر در حال گسترش است و مسئولان برای حل این معضل شهری نسخه شفا دهنده ای ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ناصروناین روزها فرقی نمی کند مرکز شهر باشی یا حاشیه شهر، به هر حال لحظات بیشتری را نسبت به گذشته باید در راه بندانها یا بی نظمیهای ترافیکی سپری شود این ترافیکها که اغلب ناشی از بی نظمی تردد خودروها در سطح شهر است در حالی رقم می خورد که هیچ اراده ای برای پایان دادن به آن از سوی متولین امر دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر برازجان بعضی از خیابان های ۲۰۰ متری را در عرض یک ربع تمام کرد البته چاشنی این طی کردن ها بوق ممتد و متلک های متعددی است که بار دیگر رانندگان می شود.

جالب اینجاست که راننده تاکسی احساس می کند خونش از مابقی رنگین تر است و زیرا ماشینی متفاوت دارد و باید دیگر رانندگان ماشین های شخصی را را برایش باز کنند تا مسافر را زود به مقصر برساند هر کسی نداند احساس می کند بیمار دارد.

در این بین حرف های که به قصد فول آمپر شدن به هم حواله می کنند یا رانندگانی که همدیگر را با حرف و چوب یا ... بدرقه می کنند که داستان با دعا و صلوات به پایان می رسد خلاصه بد روزگاری شده است نه مردم طاقت و صبر دارن و نه جیب ها پر پول!

شهروندان خود به ترافیک دامن می‌زنند

اگر ما در یکی از خیابان های شهر برازجان در ایام شلوغی شهر گذری کنیم شاهد هستیم بعضی از راننگان و شهروندان خود به عینه اقدام به شلوغ سازی می کنند که این حرکت جای بسی تعجب دارد.

یا مغازه داری که خیابان جلوی مغازه خود را ارث پدری می داند با گذاشتن صندلی و بوق از پارک کردن ماشین ها جلوگیری کند البته اگر یکم هم انصاف داشتیم هیچ یک از شهروندان اذیت نمی شود.

یا از سوی دیگر مغازه ای که ماشین خود را نیز به عنوان یک فروشنده به حساب می آورد یا مغازه داری که برای کار خود مجبور است ماشین را در پیاده رو پارک کند تا به کار خود برسد که البته این حرکت حق مردم را به راحت زیر پا می گذارد و انتظار برخورد را با این مغازه داران فراموش شده است.

هنوز فرهنگ استفاده از وسیله عمومی بخصوص اتوبوس در شهربرازجان به خوبی ترویج نشده است و مردم برای خرید یک محصول از مرکز شهر با وسیله شخصی خود تردد می کنند که این تردد ها حرکتی برای تجدید ترافیک می شود.

نکته جالب اینجا است که همین شهروندان مقصر اصلی ترافیک را رانندگان تاکسی می دانند ولی در ذهنشان نیست وجود تاکسی ها بسیار تاثیر گذار و مهم است اگر روزی این قناری ها دست به پراز بکشند سیستم مسافری شهری از کار می افتد.

در حال حاضر به دلیل کمبود واحدهای تولیدی و نبود کارخانه‌های بزرگ تعدادی به رانندگی تاکسی روی می‌آورند که جای تامل دارد فردی که مهندس این کشور است روز خود را به شب در پشت فرمان ماشین ها می گذارند.

هر راننده تاکسی حداقل ۱۲ ساعت در خیابان‌ها با ترافیک، گرما و شلوغی شهر فعالیت دارد. امروز برخی کارشناسان رانندگی تاکسی را جزو مشاغل سخت می‌دانند. به ویژه با ترافیک در حال پیشرفت شهرها مشکلات فعالیت رانندگان تاکسی تشدید شده است.

از سویی این مشکلات نشان می‌دهد که معضلات ترافیکی شهر برازجان رو به افزایش بوده و اقشار مختلف از جمله رانندگان تاکسی را به جد متأثر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی