Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@20:43:43 GMT

آيا ازدواج هنوز هندوانه سربسته است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۵۸۹۱

خبرگزاري آريا -


قديمي‌ها از اين اصطلاح زياد استفاده مي‌کنند: «ازدواج هندوانه دربسته است.» منظورشان اين است که تا وارد آن نشده‌ايد نمي‌توانيد بفهميد چه در انتظارتان است. اين حرف با توجه به رسوم گذشته که دختر و پسر بدون اينکه همديگر را بشناسند با هم ازدواج مي‌کردند منطقي به نظر مي‌رسد اما الان سال‌هاست که ديگر ازدواج بدون شناخت رسم نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌هايي هست که مي‌توان در دوره آشنايي شناخت بيشتري را از طرف مقابل به دست آورد و با آگاهي کامل وارد زندگي مشترک شد. اينها مهم‌ترين موضوعاتي است که مي‌توانيد با طرف مقابل درباره آنها حرف بزنيد و با حرف زدن درباره آنها شناخت‌تان را تکميل کنيد. با مطرح کردن اين موضوعات هندوانه‌تان را به شرط چاقو بخريد!

با هم اهداف مشترک داريد؟
ازدواج يعني پيوستن دو زندگي به يکديگر. بعد از ازواج رفت‌وآمدهاي خانوادگي، روابط دوستي و از همه مهم‌تر اهداف آينده شما دو نفر به همديگر مي‌پيوندد. در اين حالت بايد هدف 2 فرد در يک راستا قرار داشته باشد. منظور اين نيست که شما 2 نفر شغل مشترک داشته باشيد اما بايد به اين توجه کنيد که هدف‌هاي‌تان مانع يکديگر نباشد. براي مثال اگر يکي از دو نفر مي‌خواهد تحصيلاتش را در يک شهرستان تکميل کند، نفر مقابل نبايد شغل غيرقابل انتقالي در تهران داشته باشد. قبل از ازدواج روياهاي خود را با هم درميان بگذاريد و درباره برآورده کردن آنها بحث کنيد. همسر شما بهترين فرد براي کمک به برآورده شدن آرزوهاي شماست.

آيا به هم اعتماد داريد؟
از همسر آينده خود دروغ شنيده‌ايد؟ آيا او همان شخصي است که در 6 ماه گذشته مي‌شناختيد؟ او سنش را به شما دروغ نگفته بود؟ درباره وضع مالي خانواده‌اش چطور؟ درباره ماشينش، کارش و... هرکدام از اين دروغ‌ها بخشي از اعتماد شما را از بين مي‌برد. کافي است يک مشکل کوچک پيش بيايد تا باز دروغ‌ها يادتان بيايد و زندگي‌تان را تلخ کند.

به بچه فکر کنيد
خيلي کليشه‌اي است؟ درست است. بچه يک موضوع خيلي کليشه‌اي و در عين حال بسيار مهم است. بخش زيادي از فلسفه ازدواج به بچه‌دار شدن برمي‌گردد و لازم است شما 2 نفر درباره داشتن فرزند با هم توافق داشته باشيد. ممکن است همسرتان سال‌ها آرزوي داشتن 4 فرزند را داشته باشد در حالي که شما به داشتن يک فرزند متمايل باشيد. يادتان باشد اگر فکر کنيد در حال حاضر ازدواج مي‌کنيد و بعد از آن درباره فرزند داشتن تصميم خواهيد گرفت، سخت در اشتباهيد. اين موضوع شوخي‌بردار نيست. يک موضوع خصوصي‌تر درباره داشتن بچه که لازم است درباره آن فکر کنيد اين است که آيا واقعا دوست داريد فرزندتان را با فردي که قصد ازدواج با او داريد به عنوان همسرتان شريک شويد؟ آيا نامزد شما به نظرتان مي‌تواند پدر يا مادر خوبي باشد؟ و از همه مهم‌تر آيا دوست داريد او مادر يا پدر فرزندتان باشد؟ به اين سؤال در تنهايي فکر کنيد و سعي کنيد زندگي آينده خود را همراه با فرزند يا فرزندان‌تان مجسم کنيد. پاسخ به اين سؤال مي‌تواند تا حد زيادي به شما در انتخاب‌تان کمک کند.

آيا قوانين زندگي مشترک را مي‌دانيد؟
زندگي مشترک براي خودش قواعدي دارد. شما نمي‌توانيد آن‌طور که زمان مجردي بوديد در زندگي مشترک هم باشيد. افراد در دوره نامزدي فقط چند بار در هفته يکديگر را مي‌بينند و شکل روابط‌شان با وقتي با همسرشان زير يک سقف مي‌روند، فرق دارد. در اين مورد هم به خودتان فکر کنيد و هم به همسر آينده‌تان. ببينيد توانايي از خودگذشتگي را داريد؟ آيا حاضريد بخشي از وقت، تفريحات وروابط دوستانه‌تان را فداي زندگي مشترک کنيد يا نه. درباره همسرتان هم فکر کنيد. درباره ارتباط او با خانواده‌اش سوال کنيد و تا جايي که مي‌توانيد رفتارش را با اعضاي خانواده‌اش بررسي کنيد. به احتمال زياد بعد از گذشت چند سال روابط او با شما به آن سمت ميل مي‌کند. به اين فکر کنيد که آيا روابط و مسئوليت‌پذيري او را در قبال خانواده‌اش مي‌پسنديد يا نه. در عين حال به اين فکر کنيد که آيا آمادگي وفاداري را داريد؟ شما قرار است درباره بقيه عمرتان تصميم بگيريد. بنابر اين لازم است درست درباره همان بازه زماني فکر کنيد.

درباره کار با هم توافق داريد؟
خيلي از مردها دوست ندارند همسرشان کار کند. خيلي از زن‌ها از بعضي شغل‌ها خوش‌شان نمي‌آيد. به احتمال زياد شغل همسر آينده شما مشخص است. درباره آن با هم حرف بزنيد. اگر آن را مي‌پسنديد که چه بهتر! اما اگر آن را دوست نداريد، لازم است درباره آن به توافق برسيد. موکول کردن تصميم‌گيري درباره کار به صلاح شما نيست. دو طرف بايد وقت آزاد خود را به طور کامل مشخص کنند تا بعدها درگيري و مشکل پيش نيايد. شايد شما روزهاي تعطيل عادت داشته باشيد به استخر برويد اما همسرتان سر زدن به خانواده‌اش را در اين روزها ترجيح دهد. در عين حال بايد به اين فکر کنيد که آيا وقت گذراندن با او را دوست داريد يا نه؟ از تفريح کردن با او لذت مي‌بريد؟ دوستانش را مي‌پسنديد؟ حاضريد او را براي يک مدت طولاني تحمل کنيد؟

چيز ديگري که لازم است درباره آن به توافق برسيد موضوع کارهاي خانه است. امروزه که هم زن‌ها کار مي‌کنند و هم مردها، منصفانه‌تر اين است که هر 2 در کارهاي خانه شريک باشند. بهتر است قبل از ازدواج اين موضوع را مشخص کنيد تا از دلخوري‌هاي بعدي جلوگيري شود.

درباره مسائل مالي به توافق برسيد
از مشخصه‌هاي ازدواج اشتراک در مسائل مالي است. شما بعد از ازدواج يک خانواده خواهيد بود. براي شبيه‌سازي مي‌توانيد به خانواده خودتان فکر کنيد. شما و پدرتان چه حالتي در مورد پول داريد؟ درباره همسرتان هم کم و بيش اينگونه خواهيد بود. بعضي از زوجين کمتر در مسائل مالي شريک مي‌شوند و هر کدام حقوق و حساب‌هاي جداگانه دارند و بعضي بيشتر با هم مشترک مي‌شوند. شما بايد سبک خودتان را انتخاب کنيد ولي در هر 2 صورت شما با هم شريک خواهيد بود. بايد به اين موضوع فکر کنيد که آيا مي‌توانيد در مورد پول راحت با هم صحبت کنيد يا نه. آيا حاضريد صادقانه ميزان درآمد ماهانه‌تان را با همسر آينده‌تان درميان بگذاريد و آيا اين از خود گذشتگي را داريد که اگر لازم شد درآمدتان را براي زندگي مشترک هزينه کنيد؟ در دوره آشنايي و دوره پيش از ازدواج معمولا بر سر خريد لوازم مورد نياز زندگي ممکن است به مشکل بر‌بخوريد. ببينيد آيا مي‌توانيد اين مشکلات را به آساني حل کنيد؟ اگر به هيچ وجه نمي‌توانيد با سليقه مالي طرف مقابل هماهنگ شويد، لازم است پيش از ازدواج با يک مشاور مشورت کنيد.

خلق و خوي او را مي‌دانيد؟
آيا تا کنون همسرتان را در موقعيت‌هاي سخت ديده‌ايد؟ موقع عصبانيت، غم، دعوا يا دلخوري. خيلي از افراد در موقعيت‌هاي بحراني شخصيت ديگري از خود بروز مي‌دهند. اگر به اندازه کافي در دوره نامزدي با هم معاشرت کرده‌ايد حتما به اين موقعيت‌ها برخورد کرده‌ايد. رفتار طرف مقابل در بحران تعين‌کننده است. شما نمي‌توانيد تضمين کنيد هميشه در زندگي شرايط خوب و خوش باشد و هيچ‌گاه با هم به مشکل برنخوريد.

يکديگر را خوب مي‌شناسيد؟
هيچ آدمي کامل نيست. شما بايد تمام جوانب منفي همسرتان را بدانيد و با توجه به آنها درباره او قضاوت کنيد. دقت کنيد وجه منفي همسر آينده شما نبايد نقطه ضعف خودتان باشد. فرض کنيد همسر آينده‌تان در جمع خجالتي است اما شما به افراد معاشرتي علاقه داريد. اگر مايل هستيد اخلاقي را در همسرتان عوض کنيد بايد او را در جريان بگذاريد. جمله رايج «بعدا درست مي‌شود» بدترين جمله‌اي است که مي‌توانيد پيش از ازدواج به آن فکر کنيد.
منبع:مجله زندگي ايده ال




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو: به سه‌گانه نزدیک شده‌ایم

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد امسال واقعاً سال بایر لورکوزن باشد، زیرا آنها قبلاً در بوندسلیگا به یک قهرمانی زودهنگام رسیده‌اند، در راه قهرمانی در جام حذفی هستند و فقط یک ۹۰ دقیقه تا فینال لیگ اروپا فاصله دارند.

آنها در تمام رقابت‌های این فصل شکست نخورده‌اند و امشب هم به لطف گل‌های فلورین ویرتز و رابرت آندریش با پیروزی ۲-۰ از ورزشگاه المپیکو خارج شدند.

ژابی آلونسو در کنفرانس خبری پس از بازی گفت:«ما سخت، با قدرت و باانضباط بازی کردیم، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»

او در مورد عملکرد تیمش گفت:«ما در ضدحمله خوب بازی کردیم و اگرچه شاید از تمام موقعیت‌هایی که برای زدن گل سوم داشتیم نهایت استفاده را نبردیم، اما همچنان از نمایش تیمم راضی هستم. امیدوارم بتوانیم همراه با هوادارا‌ن‌مان در بازی برگشت جشن صعود بگیریم.»

آندریش در مصاحبه‌ای اعتراف کرده بود که همسرش به او گفته احساس بدی درباره سفر به رم دارد اما او خود امشب گلزنی کرد. نظری دارید؟
آلونسو لبخند زد و گفت:«این بدان معناست که همیشه یک فرصت دوم وجود دارد، او خاطرات خوبی از این شب خواهد داشت.»

ثبت رکورد ۴۷ بازی بدون شکست؟
این یک آمار استثنایی است. من از ذهنیت عالی تیم و سطح بالای تمرکز بازیکنان بسیار خوشحالم. ما نمی‌خواهیم متوقف شویم و می‌خواهیم این روند را تا پایان فصل ادامه دهیم.

رویای سه‌گانه دارید؟
بله چرا که نه! به سه‌گانه نزدیک هستیم و قطعاً از رویاهای‌مان برای این فصل است.

دیگر خبرها

  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • میکل آرتتا: منچسترسیتی امتیاز از دست خواهد داد
  • شرط عجیب یک معلم برای ازدواج + فیلم
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • ژابی آلونسو: به سه‌گانه نزدیک شده‌ایم
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو