Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در لندن در یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت: گزارش گروه بین المللی بحران سند درخشانی برای اثبات موفقیت جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد و تامین اهداف ملی خود در مذاکرات هسته‌ای است. به گزارش نامه نیوز، متن یادداشت حمید بعیدی‌نژاد به شرح زیر است:

1- اخیرا کلیپی تصویری با شرکت دو کارشناس نا آشنا با مباحث هسته ای تهیه شده است که تلاش زیادی دارد که به استناد گزارش تهیه شده توسط اندیشکده گروه بین المللی بحران اثبات کند که متن برجام سال‌ها پیش توسط وزارت امور خارجه آمریکا نوشته شده بود و دو سال مذاکرات شبانه روزی مذاکرات هسته ای ژنو و وین فقط نمایشی برای گول زدن افکار عمومی بود و اینکه ایران هم این متن از قبل تهیه شده را کاملا پذیرفت مگر احتمالا یک تغییرات غیر محتوایی و جزئی که تفاوتی در کل ماجرا ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوع چیست؟

٢- گروه بین المللی بحران که اندیشکده ای غیر دولتی است در ماه مه سال ۲۰۱۴ یعنی بعد از پایان توافق تفاهم ژنو و چند ماه پس از شروع مذاکرات برجام، گزارشی منتشر کرده و توصیه هایی به زعم خود در خصوص پیشبرد توافق نهایی هسته ای ارائه کرده است.

٣- تمامی متن توصیه های گروه بحران بین المللی که بخش اصلی گزارش آنها است حدود سه صفحه و نیم بوده و بقیه گزارش، توضیحات و مقدمات متن توصیه هاست. اما متن برجام حدود یکصد و هفتاد صفحه است. عجیب است که این کارشناسان اصرار می کنند که نود درصد متن صد و هفتاد صفحه ای برجام مو به مو در این متن به این کوتاهی تکرار شده است. در حالیکه هر خواننده ساده با مقایسه این متن با برجام بسرعت پی خواهد برد که اتفاقا هیچگونه شباهتی میان عبارت بندی‌های این دو متن وجود ندارد.

۴- کارشناسان مسحور دو مورد تشابه در دو متن شده اند: اشاره به سالن‌های آ و بی در نطنز و اشاره به تعداد حدود شش هزار سانتریفیوژ در نطنز. پیشنهاد توافق پیرامون تعداد شش هزار سانتریفیوژ مطلب جدیدی نبوده و مکررا توسط دیوید آلبرایت مطرح شده بود. انتقال سانتریفیوژهای مازاد به سالن بی در نطنز هم که وجود آنها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی سال‌ها پیش برای همه شناخته بود، تنها امکان عملی و ممکن به عنوان محل انبار سانتریفیوژهای مازاد قابل طرح بود و تا آن زمان در اظهارات و مواضع مقامات رسمی و تحقیقاتی غربی به طور مکرر مطرح شده بود. اما تعجب آورتر اصرار این دو کارشناس به شباهت متن توصیه گروه بحران در این خصوص با متن برجام است که اتفاقا کاملا متباین و متفاوت از هم هستند. بر خلاف ادعای این آقایان بر اساس برجام سانتریفیوژهای مازاد فردو به سالن بی در نطنز منتقل نمی شوند بلکه ۱۰۴۴ سانتریفیوژ سایت فردو در همان سایت باقی می‌مانند که این خود از دستاوردهای مهم ایران و از توافقات مهم برجام است.

٥- واقعیت آن است که متن برجام اصلا هیچ شباهتی به متن گروه بحران ندارد. برای اثبات این موضوع فقط کافیست بخش بسیار کوتاه چند خطی متن گروه بحران در خصوص بحث رفع تحریم‌ها با متن و ضمائم طولانی دهها صفحه ای برجام در بحث رفع تحریم‌ها مقایسه شود. کارشناسان گروه بحران هیچوقت در آن موقع فکر هم نمی کردند که لغو تحریم‌های نفتی، صادرات گاز، پتروشیمی و بقیه موارد در همان مرحله اول ممکن باشد و لذا توصیه کرده بودند که لغو تحریم های نفت و گاز و پتروشیمی و کشتیرانی و غیره در سه مرحله و ظرف 10 سال انجام گیرد و درآمدهای بلوکه شده آن هم نفتی نیز طی سه مرحله 10 ساله و در هر مرحله فقط بخشی از آنها برای تامین هزینه مواد غذایی و دارویی در اختیار ایران قرار گیرد.

٦- امید است عزیزانی که به تاریخ مذاکرات هسته ای ایران علاقمندند حتما این گزارش گروه بحران و توصیه های مندرج در آن را مطالعه کنند و آن را با جزئیات نهایی مورد توافق در برجام مقایسه کنند. این گزارش خود سند درخشانی بر اثبات موفقیت جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد و تامین اهداف ملی خود در مذاکرات هسته ای است.»

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ در پیام محمدرضا حسین نژاد آمده است: شهید بزرگوار مرتضی مطهری بدون شک یکی از نخبگان و متفکران جامعه اسلامی است که راه طریقت، علم، آگاهی و جستجوگری را به عنوان متعالی‌ترین اندیشه‌ها در مسیر زندگی جوانان قرار داد تا دریچه حقیقت، فضیلت و معرفت را به روی همگان بگشاید.
حسین نژاد افزود: داشتن روحیه تواضع علمی و حقیقت طلبی از مشخصه بارز جامعه معلمان و آموزگاران، این تلاشگران بی ادعای عرصه علم و تربیت است و با چنین رویکردی، جامعه پویایی و بالندگی مسیر خود را خواهد یافت.
استاندار خراسان شمالی در این پیام ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت معلمان، مربیان نسل آینده و معماران آینده جامعه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم، دانش و پرورش دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی ایران اسلامی باشیم.
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست