Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، فرزاد آشوبی از جمله معدود بازیکنانی است که هم در پرسپولیس توپ زده و هم در استقلال اما به دلیل شخصیتش خیلی مورد عتاب هواداران قرار نگرفته. او یکی از بهترین هافبک‌های دهه گذشته فوتبال ایران بود که خیلی زود از فوتبال محو شد. گفت‌وگوی متافوتبال با او را بخوانید:

الان دیگه مربی شدی و کاملا از قاموس یه بازیکن خارج شدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

دقیقا، به هر حال طبیعت زندگیه و آدم باید خودش رو با شرایط وفق بده.

و خیلی هم به مربی گری علاقه مندی

خیلی زیاد و زمانی هم که بازی می‌کردم خیلی به چالش های فوتبال علاقه مند بودم و الان این علاقه و میلم خیلی بیشتر شده...

تو از اون بازیکنایی هستی که تیم زیاد عوض کردی وقتی به کارنامه ات نگاه می‌کنیم از عقاب که شروع کردی، پرسپولیس بودی، دی استرادا بودی، مس کرمان بودی، راه آهن بودی و استقلال اهواز.. این که باشگاهت رو خیلی عوض کردی، تو آدم سخت گیری بودی یا این که هر جا می‌رفتی نمی‌تونستی سازش داشته باشی؟

مهم ترین دلیلش این بود که هر فضایی را نمی‌تونم تحمل کنم، از نظر من مهم ترین فاکتور برای کار کردن اینه که تو محیط کار احساس آرامش کنی. من زمانی هم که از عقاب رفتم استرادا، بازیکن عقاب بودم و طبق قرارداد باید برمی‌گشتم عقاب و بعد رفتم پرسپولیس.

انتخاب درستی داشتی؟

تو اون مقطع بهترین انتخاب زندگیم بود. چند سال تو لیگ یک بازی کرده بودم و تو همون زمان مواردی پیش اومده بود که می‌تونستم لیگ برتر بیام. حالا هر کدوم به دلایل مختلف به نتیجه نرسید، به نظرم با پرسپولیس یه شروع دوباره داشتم و این یه اتفاق بزرگ برای من بود.

جدایی‌ات از پرسپولیس و رفتنت به مس کرمان علی رغم میل باطنی هواداران بود ولی تو این تصمیم رو گرفتی اونم دلیل خاصی داشت؟

این موضوع علی رغم میل باطنی خودم هم بود. چون من با توجه به دو فصل خیلی خوب که با پرسپولیس داشتم و با این تیم قهرمان هم شدم، از حضور در این باشگاه و حمایت هواداراش لذت می‌بردم و با توجه به محبوبیت زیاد نمی خواستم از این تیم جدا شم، اما متاسفانه رفتاری شد که جزو مسائلی بود که احساس کردم نمی‌تونم این فضا را تحمل کنم.

از طرف باشگاه یا بازیکنان؟

مشخصا از طرف پیشکسوت بزرگ و مرد نامی فوتبال کشورمون آقای مصطفوی (که در بین هواداران به مدیر استقلالی معروف بود). ایشون وقتی مدیرعامل باشگاه شدن، جلسه ای با من داشتن که برخوردشون با من به شکلی بود که من احساس کردم جایی در این مجموعه ندارم.

این که از مس کرمان رفتی استقلال چی؟

دلیل مشخص این موضوع حضور پرویز خان مظلومی بود و ارتباط خیلی خوبی که من با ایشون در تیم ملی و دو سال حضور در مس کرمان داشتم. دلیل اصلی این تصمیم ایشون بود.

بعد از تراکتورسازی تبریز یه سیر نزولی در تو دیده شد، یعنی انتخابای تو تیم هایی بودن که شرایط سختی داشتن، شهرداری تبریز، راه آهن، استقلال اهواز و دوباره راه آهن یعنی تیمایی که شرایط بدی داشتن در خطر سقوط بودن باید می‌جنگیدن و به نظر من یه دوران سینوس وار برای فرزاد آشوبی ایجاد شد..

مصدومیتی برای من به وجود اومد که به درستی تشخیص داده نشد و همین تشخیص نادرست منجر به سردی روابط من و آقای قلعه نوعی شد. من به آقای قلعه نوعی صادقانه گفتم من درد دارم نمی‌تونم کار کنم و واقعا نمی‌تونستم کار کنم. ولی خب به هر حال ایشون به پزشکشون اعتماد بیشتری داشتن و حرف ایشون رو پذیرفتن و من دیگه سعی نکردم این دیدگاه را تغییر دهم.

تو اون پرسپولیسی که قهرمان شد اتفاقات عجیب و غریب افتاد...

از چه بابت؟

از این بابت که افشین قطبی اومده بود، حمید استیلی بود و مرزبان هم در کادر فنی بود، تیم کش و قوس های فراوان داشت اما یه دفعه تیم قهرمان شد در حالی که تیم با هفت نفر استارت خورده بود...

به هر حال استارت کار باید از یه جایی زده می‌شد. پرسپولیس تغییر و تحولات زیادی داشت؛ حاج حبیب کاشانی تازه مدیر عامل شده بود و این استارت کار خیلی خوب بود و تیم هم خیلی زود شکل گرفت. ما هم با وجود حمیدی استیلی و علیرضا مرزبان تمرینای خیلی خوبی را انجام دادیم و زمانی که آقای قطبی اومد به مجموعه، تیمی کامل و قوی رو تحویل گرفت.

بعضی وقتا گفته می‌شد که فرزاد آشوبی خیلی گرون شده. این گرونی رو خودت باب کردی یا عده‌ای بودن که جوسازی می‌کردن و می‌گفتن فرزاد آشوبی خیلی گرون شده.

بیشترین قرارداد من سال 92 با راه آهن 630 میلیون تومن بود.

خب برای راه آهن گرون بودی..

خب مدیرعامل اون سال راه آهن آقای بابک زنجانی بود و ایشون دستشون خیلی باز بود و متاسفانه همون سال من کمترین پول رو گرفتم. فقط سی درصد گرفتم چون ایشون دستگیر شد و مشکلاتی متعاقب این مسئله بود، بیشترین قرارداد و کمترین دریافتی را اون سال داشتم.

و هشت تا بازی ملی در کارنامه ات دیده میشه..


به صورت رسمی بله و من فکر کنم اگه بازی های دوستانه را هم لحاظ کنیم به چهارده یا پانزده مسابقه هم می‌رسه.

یه گفتگو از تو خوندم که گفته بودی تو مربی گری حقم رو می‌گیرم. تو فوتبال به حقت نرسیدی؟

من با موتور تصادف کردم و علاوه بر این که یک فصل کامل فوتبال بازی نکردم عوارض این اتفاق را تا آخر عمر با خودم خواهم داشت. پای چپ من شکل طبیعی نداره. با سختی خیلی زیاد و با مشقت زیاد تونستم برگردم اما اگه اون اتفاق نمی افتاد قطعا می‌تونستم از لحاظ فیزیکی عملکرد بهتری در زمین داشته باشم و طبیعتا بعد فنی ام هم بهتر میشد.

هنوزم طلب داری از باشگاه های مختلف؟

خیلی زیاد.

یه زمانی استقلال اهواز گفته بودی ده بیست درصد فقط گرفتی...

ای کاش بیست درصد می‌گرفتم، صفر درصد گرفتم!

تلاشی کردی برای گرفتنشون؟

تلاش می‌کنیم اما متاسفانه قوانینی که ضمانت اجرایی ندارند باعث میشن باشگاه های ما سال به سال بیشتر بدهکار بشن و فوتبالیست های ما بیشتر اذیت بشن.

نظرت راجع به تیم ملی چیه؟

من بُعد نتیجه گیری تیم ملی رو خیلی دوست دارم. این که آقای کیروش تونسته جو خیلی محکم و مثبتی رو تو تیم ملی ایجاد کنه. کاملا مشخصه ایشون یه فرمانده مقتدر هست و این که گاه و بیگاه در هر مسابقه تغییراتی را در تیم ملی می‌بینیم، تیم بازم مسیر خودش رو خوب طی می‌کنه. این نکته خیلی مثبتیه اما خب به هر حال به عنوان یه عضو از این جامعه فوتبالی، بعضی از انتظاراتم برآورده نمیشه. به خصوص تو سبک بازی و توی بعضی از دعوت هایی که انجام میشه. هر چه قدر با خودم کلنجار میرم دلیل منطقی واسشون نمی‌بینم.

و پرسپولیس بعد از ده سال قهرمان شد...

پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد و سال گذشته هم این شایستگی رو داشت و اگه پرسپولیس از نظر دفاعی به مقدار بهتر عمل می‌کرد می‌تونست قهرمان بشه.

و استقلال؟

استقلال ابتدای فصل روند خوبی نداشت و من خیلی خوشحال شدم که آقای منصوریان از بازی دور رفت با سپاهان تصمیم گرفت که به جوونای تیمش اعتماد کنه ..

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای استقلالی‌ها/مانع بزرگ برطرف شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از مهمترین دغدغه‌های باشگاه استقلال برای کسب مجوز حرفه‌ای تسویه حساب با طلبکاران خارجی بود. البته در مورد ریکاردو ساپینتو و عزیزبک آمانوف چون پرونده به تجدیدنظر رفته و استقلال پیرامون رقم مدنظر آن‌ها شکواییه و دفاعیه دوباره ارائه کرده است، کار به این فصل لیگ قهرمانان نخواهد رسید و ماجرای این دو نفر احتمالا در تابستان حکم نهایی خواهد داشت اما دستیاران ریکاردو ساپینتو حکم قطعی گرفته بودند که پیش از ایام نوروز مطالباتشان پرداخت شد.

به گزارش خبرورزشی، دقایقی قبل مطلع شدیم مذاکرات استقلال با سانتا کلارا پرتغال از بابت پرداخت سهم محمد محبی به خاطر حضور در جمع آبی‌پوشان در لیگ بیست‌ودوم نیز نتیجه داد و قضیه مرتفع شده است.

از قرار معلوم پیگیری‌های علی خطیر طی یک هفته آغازین سال جدید و تامین اعتبار قبل از فرارسیدن سال ۱۴۰۳ موجب شد تا داستان حل شود و این‌طور که پیداست حالا دیگر استقلال بخش وسیعی از مشکلات را از سر راه خود برداشته می‌بیند.

با این اوصاف بعید به نظر می‌رسد ۱۱ فروردین برای استقلال از بابت بدهی‌ها مشکلی به وجود بیاید چون مدارک آماده شده و قرار است در اختیار کمیته صدور مجوز حرفه‌ای قرار بگیرد؛ با توجه به قانونی بودن و طی شدن تمام مراحل مدنظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، آن‌طور که استقلالی‌ها می‌گویند مشکل دیگری ایجاد نخواهد شد.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889023

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای استقلالی‌ها: مانع بزرگ برطرف شد!
  • خبر خوش برای استقلالی‌ها/مانع بزرگ برطرف شد!
  • خبر خوب برای جواد نکونام و استقلالی‌ها
  • مدعی‌ترین استقلالی، برای بازگشت به تیم ملی
  • گزارش تصویری از تمرین امروز استقلالی‌ها
  • اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه
  • صدای یک استقلالی هم بلند شد؛ این مدل بازی در شان تیم پرافتخار ما نیست
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید
  • اعداد عجیب و غریب ستاره جدید پرسپولیس/ افشاگری محمد خدابنده لو از پیشنهاد استقلال!