Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال خط آب ساوه از سد کوچری با گذشت پنج ماه رضایت‌بخش نبوده و طبق برنامه پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا منصوری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به پروژه‌ انتقال آب از سد کوچری به ساوه اظهار داشت: طبق برنامه درنظر گرفته شده مقرر شده بود که ماهی پنج کیلومتر از این خط انتقال اجرا شود اما با گذشت پنج ماه از آن زمان هیچ اقدام قابل توجهی انجام نشده و تنها یک و نیم کیلومتر از این خط اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی آب از تمامی نقاط این استان کشیده شده و مصرف می‌شود چند سال دیگر با مشکل بی‌آبی مواجه می‌شویم گرچه اقدامات خوبی در زمینه تامین آب انجام شده و در ساوه سهمیه آبی که سال‌ها بود روی کاغذ مانده بود تخصیص پیدا کرد اما عملیات انتقال آن با آن سرعت مورد انتظار پیش نمی‌رود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرکت رنو فرانسه گفت: شرکت رنو فرانسه می‌تواند تاثیر به سزایی در ارزآوری برای استان داشته باشد و اگر فعالیت خود را آغاز کند تنها ارزش افزوده آن به اندازه تمام ارزش افزوده استان بوده و دو هزار میلیارد تومان ارزش افزوده با خود می‌آورد.

منصوری تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای شروع فعایت این شرکت در ساوه انجام شده با وجود اینکه سنگ‌اندازی‌هایی هم وجود دارد و دو شرکت خودروساز بزرگ تمایل ندارند که اینکار اتفاق بیفتد، لازم است که همکاری‌های لازم برای هرچه سریع‌تر عملی شدن این طرح انجام شود زیرا مزایای فراوانی را برای استان به‌دنبال دارد و تنها فروش آن نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی بیان کرد: اگر نگاهمان استانی باشد که به طور قطع اینگونه است، باید فکر کنیم که یک خانواده و سازمان هستیم و باید با تلاش همگانی جایی را که برای استان افزایش درآمد دارد حفظ کنیم، 78 درصد درآمد استان از محل ارزش افزوده صنایع و خدمات است و می‌توان گفت 90 درصد درآمد استان از مالیات است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این هزینه‌ها تحت هر شرایطی کاهش یابد به مشکل می‌خوریم و باید دید برای حفظ و تقویت این منابع چه باید کرد، اگر صنایع استان موفق نباشند خیلی مشکل‌ساز می‌شود.

منصوری عنوان کرد: البته پیشرفت تکنولوژی تاحدودی صنایع را در دنیا با مشکل مواجه کرده و اگر درست فکر نکنیم و درست عمل نکنیم این مسئله، اتفاق خوبی نیست، بنابراین باید تلاش کرد برای استفاده از ظرفیت‌ها، نفت و گازی که قطر می‌برد اگر کاری کنیم که آنها بیایند و در استان ما سرمایه‌گذاری کنند به طور قطع بسیار در توسعه اقتصادیمان موثر است.

وی اضافه کرد: دو کار خوبی که در مجلس انجام شده عبارتند از تغییراتی که در ارزش افزوده اتفاق افتاد و همچنین سهم یک هزار و 400 میلیارد تومانی برای ورزش که سهم استان از آن 12 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر فروش نفت با همین روند ادامه داشته باشد امکان افزایش 20 میلیارد دلاری بودجه وجود دارد.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد