Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@14:28:39 GMT

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اوقات فراغت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۶۸۶۰

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی علی اکبرزاده اظهار کرد: دانش‎آموزان پس از 9 ماه تلاش در طول سال تحصیلی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستانی هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و با نشاط برای دانش آموزان از وظایف مسئولین است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برنامه‌ریزی اوقات فراغت در تابستان 96 براساس شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال انجام شده است و تلاش کردیم ضمن جذب حداکثری دانش آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت سایر دستگاه‌های ذیربط ، شعار هر دانش آموز یک مهارت را محقق سازیم .

علی اکبرزاده تصریح کرد: براساس اسناد بالادستی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان جزو وظایف آموزش وپرورش است، بنابراین با استفاده از فضاهای درون سازمانی از جمله مدارس و هنرستان‌ها، مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی و کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان، مراکز مربوط به سازمان دانش آموزی، اردوگاه‌های دانش آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پژوهش سراها، سالن‌های سینمایی دانش آموزی و مراکز فعال تشکل‌های دانش آموزی، مراکز و پایگاه‌های تابستانی فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگی وهنری اردوها و فضاهای پرورشی از راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت برای اولین بارخبرداد و خاطرنشان کرد: سامانه اوقات فراغت در سال 95 در 6 استان اجرایی شد و پس از موفقیت، در سال 96 در تمامی استان‌ها از آن استفاده خواهد شد.

وی زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی را اواخر خرداد ماه اعلام و اظهار کرد: ثبت نام در برنامه‌های اوقات فراغت از اواخر تابستان و از طریق سامانه الکترونیکی اوقات فراغت انجام خواهد شد و برای اولین بار اطلاعات کاملی از برنامه‌های اوقات فراغت، مربیان، سوابق فعالیت‌های دانش آموزی و فضاهای موجود پرورشی دراین سامانه قرار می‌گیرد تا والدین فرصت انتخاب بیشتری داشته باشند.

علی اکبرزاده دستیابی آسان به اطلاعات آماری دانش آموزان را از ویژگی‌های سامانه الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: امکان تهیه هر نوع گزارش با بازه مشخص زمانی در این سامانه وجود دارد و از آن می‌توان به عنوان یک بانک اطلاعات جامع استفاده کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری