Web Analytics Made Easy - Statcounter


اولین نمایشگاه انفرادی عکس های آرمان مولوی در حالی این روزها در گالری سیحون برپاست که این هنرمند ساکن پاریس در عکس های خود فضایی میان عکس و نقاشی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، آرمان مولوی هنرمند عکاس ایرانی ساکن پاریس است که پیش از این در شهر محل اقامت خود نمایشگاه های متعددی را برپا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این روزها نخستیننمایشگاه انفرادی عکس هایش در ایران را با نام «روشنی، من، گل، درخت» در گالری سیحون برپا کرده است.

مولوی درباره این آثار به خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه سه عکس بزرگ در ابعاد یک متر در یک و نیم متر به نمایش در آمده و ۱۶ عکس در ابعاد چاپی ۱۰۰ در ۶۷ که این عکس ها یک پروژه عکاسی هستند که در سه زمان مختلف عکاسی شدند.

وی ادامه داد: در دوران دانشجویی برای اولین بار روی این پروژه کار کردم و بابت آنها جایزه گرفتم. خاطره شیرینی برایم شد و در ذهنم ماند، ضمن اینکه برای خودم جنبه نوستالژیک و شخصی هم داشت. ۲۵ سال بعد سراغ همان موضوع رفتم تا با تکنینک و تجربه ای که اندوخته بودم دوباره این سوژه را عکاسی کنم. یکبار بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و یکبار هم در فاصله سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در این موضوع عکاسی کردم.

این عکاس بیان کرد: سوژه این عکس ها درباره گل و گیاه است اما خاطرات نوستالژیکی را برای خود من زنده می کند. این عکس ها روزهایی را به یادم می آورد که مادرم در باغچه خانه مان گل می کاشت و اولین پروژه حرفه ای امروی همین موضوع بود اما در واقع همیشه در ذهنم بود که هنرمندان نقاش بسیاری مانند «ون گوگ» و «مونه» و حتی عکاسان مدرن مطرحی درباره گل آثاری را خلق کرده بودند. من می خواستم روی این موضوع به گونه ای کار کنم که قبلا جایی کار نشده باشد.

مولوی در توضیح بیشتر نقطه تمایز این عکس ها نسبت به دیگر آثاری که با این موضوع خلق شدند، گفت: من روی نورپردازی این موضوع بسیار کار کردم. برای همین شما جزئیات برگ ها و گل برگ را هم می توانید در عکس ها ببینید انگار آنها را اسکن کرده باشند. برخی از عکس ها در نقاطی نگاتیو شده اند و برای همین بسیاری از کسانی که عکس ها را می بینند در نگاه اول حس می کنند با آثار نقاشی رو به رو هستند.

این نمایشگاه تا ۱۹ خردادماه در گالری سیحون واقع در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک۲۴ برپاست.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو

دریافت 918 KB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو گردشگران با خودروهای محافظت شده ببرهای درنده را از نزدیک تماشا می‌کنند!

کد خبر 848616 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش سفر - گردشگری خبر مهم حیوانات - باغ وحش

دیگر خبرها

  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد
  • خانه سهراب سپهری؛ شاعری از جنس طبیعت + فیلم
  • عکس های طبیعت بهاری کردستان
  • (تصاویر) طبیعت بهاری کردستان
  • طبیعت و هوای بهاری همدان
  • دریسن: امیدواریم توماس توخل بایرن مونیخ را با جام اروپایی ترک کند
  • تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • شخصیت‌های ماندگار در دنیای انیمیشن‌های نوستالژیک
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!