Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، جبرئیل هوشمند در دومین جلسه کمیته تدوین و نشر بزرگداشت ١٢ هزار شهید استان اظهار داشت: پیش از برگزاری کنگره شش اجلاسیه برگزار می شود که پنج اجلاسیه در قالب اقشار و یک اجلاسیه هماجلاسیه نهایی خواهد بود.
وی افزود: اولین اجلاسیه در مورخه یک آبان سال جاری در مهاباد با موضوع پیشمرگان کرد و عشایر، دومین اجلاسیه در تاریخ دوم آبان سال جاری در ارومیه با عنوان زنان، سومین اجلاسیه در چهارم آبان در ارومیه با عنوان ایثارگران، چهارمین اجلاسیه در ششم آبان در ارومیه با موضوع روحانیان شیعه و سنی و پنجمین اجلاسیه نیز هشتم آبان در ارومیه باعنوان اجلاس دانش‌آموزی، دانشجویی، فرهنگیان و اساتید برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته هوشمند اجلاسیه نهایی هم تاریخ ١٠ آبان ماه مصادف با سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی در ارومیه برگزار می شود.
دبیر بزرگداشت کنگره ١٢ هزار شهید استان آذربایجان غربی آذربایجان غربی از تالیف و چاپ دایره‌المعارف شهدا با مشارکت بنیاد شهید در استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ١٥٠ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ شده است و انتظار داریم تا زمان برگزاری کنگره تعداد کتاب‌ها را به ١٧٠ جلد برسانیم.
به گفته وی علاوه بر برگزاری کنگره برنامه‌های دیگری از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری، نقاشی و عکاسی با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان، تولید و توزیع کتاب با عنوان شهداء و دفاع مقدس، چاپ خاطرات و سرگذشت پژوهی شهداء و فرماندهان استان در دفاع مقدس که تاکنون یک هزار و ٤٠٠ زندگی‌نامه از شهداء جمع‌آوری شده، تالیف و چاپ دائره المعارف شهدا به کمک بنیاد شهید استان، تالیف و چاپ کتاب کودک و نوجوان که قرارداد١٤جلد کتاب بسته شده و هشت جلد آن چاپ شده، تالیف و چاپ کتاب شعر با موضوع دفاع مقدس، طراحی و چاپ سالنامه، تولید و تدوین کتاب شهدای روحانی استان که بالغ بر ٨٦ شهید روحانی شیعه و سنی در استان داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشست از تدوین و انتشار آثار مرتبط با حوزه شهدا و دفاع مقدس خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی گفت: متناسب با وظایف هر دستگاه اجرایی آثار مرتبط با حوزه شهدا و هشت سال دفاع مقدس تدوین و منتشر می شود که ماندگارترین کار کنگره ١٢٢هزار شهید استان است.
وی اظهار داشت: معرفی هرچه بیشتر شهدای دفاع مقدس به جامعه امروز و نقش دستگاه اجرایی در هشت سال دفاع مقدس می‌تواند زمینه شکل‌گیری روشی موثر برای مستندسازی را در استان فراهم کند.
کریمی بر تدوین آثار جدید شعرا در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: باید آثار جدید در حوزه دفاع مقدس خلق شود تا تحرک جدیدی در حوزه تالیف آثار دفاع مقدس ایجاد شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: نشر فرهنگ ایثار و شهادت هدف اصلی کنگره بوده و کمیته تدوین و نشربا مدیریت ارشاد اسلامی استان تشکیل و فعالیت می کند.
دومین جلسه کمیته تدوین و نشر بزرگداشت کنگره 12 هزار شهید استان با حضور اعضای این کمیته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد و در این جلسه هر یک از اعضا کتاب های چاپ شده یا در دست چاپ خود را عنوان کردند و به ارائه پیشنهادات خود پیرامون برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره پرداختند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد