Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@11:54:37 GMT

گفتگوی 18:30/ سرنوشت 125 هزار کودک جامانده از تحصیل

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۸۶۰۱

گفتگوی 18:30/ سرنوشت 125 هزار کودک جامانده از تحصیل

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود 125 هزار کودک جامانده از تحصیل و شناسایی نشدن 30 هزار نفر از آنها در کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احمد میدری با حضور در برنامه گفتگوی 18:30 به منابع اطلاعاتی کودکان دور از تحصیل اشاره کرد و گفت:با توجه به اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور، آمار کودکان در رده های سنی 6 تا 11 سال و دانش آموزان در حال تحصیل سراسر کشور به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدری افزود: بر اساس آمارهای موجود تعداد کودکان جامانده از تحصیل در کشورمان 125 هزار نفر است و با کمک وزارت ارتباطات توانستیم شماره تماس 95 هزار نفر از سرپرستان این خانوارها را به دست آوریم اما تعداد 30 هزار نفر از این کودکان هنوز شناسایی نشده اند.او ادامه داد: از تعداد 95 هزار نفری که توسط شماره تماس سرپرستان خانوار شناسایی شدند، 35 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی اند و حدود یک سوم دیگر این تعداد دارای معلولیت اند و همچنین 10 درصد دیگر این افراد در خارج از کشور هستند.معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای شناسایی کودکان جامانده از تحصیل اقدامات خوبی انجام گرفته است و در 5 استان کشور موسسات خیریه به درب منازل این افراد مراجعه می کنند، تا علت مدرسه نرفتن این کودکان را مشخص کنند.میدری ادامه داد: برخی از کودکان به دلیل دور بودن محل زندگیشان از مدارس به تحصیل نپرداختند و عده ای هم به دلیل بدسرپرست بودن از تحصیل در مدارس کشور باز ماندند که باید مطابق قانون تامین کودکان و زنان بد سرپرست، حداقل های زندگی برای این اقشار توسط دولت فراهم شود.او گفت: یکی از مشکلاتی که ما در اجرای طرح های حمایت اجتماعی داریم این است که از افراد واجد شرایط، آدرس و تلفن رسمی نداریم تا بتوانیم در زمان های لازم به درستی این افراد را شناسایی و به آنها خدمت ارائه کنیم.
میدری با اشاره به برنامه توزیع سبد حمایت غذایی ماه مبارک رمضان گفت: در برنامه حمایت غذایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 160 هزار کودک نیازمند به این حمایت های اجتماعی، تخمین زده شده اند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان