Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@13:09:47 GMT

بیش از ۱۵۰ هکتار از پارک‌ ملی‌ کرخه در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۹۲۹۵

فرماندار شوش با اشاره به وقوع بیش از ۱۰ مورد آتش سوزی در چند روز گذشته خبرداد وگفت: بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل ها و بیشه زارهای پارک ملی کرخه در آتش سوخت.

رضا نجاتی در گفت‌وگو با تسنیم،با اشاره به وقع بیش از 10 مورد آتش سوزی در چند روز گذشته در این شهرستان اظهار داشت: بیش از 150 هکتار از جنگل‌ها و بیشه زارهای پارک ملی کرخه این شهرستان در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: متاسفانه تعدادی از کشاورزان، با وجود آموزش‌ اما همچنان اقدام به آتش زدن بقایای مزارع گندم کرده که این امر با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش بادهای گرم موجب آتش سوزی در جنگل‌ها و بیشه‌زارهای شهرستان شوش شده است. نجاتی افزود: با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست شهرستان در جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع گفت: بیش از 130 نفر در این رابطه شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرماندار شوش تصریح کرد: با همکاری بخشداران، شهرداران، محیط‌زیست، اداره راه و شهر‌سازی، منابع طبیعی،شرکت های صنعتی، نیروهای انتظامی و بسیج سایر امکانات شهرستان، در این راستا کمک های خوبی صورت گرفته است اما همچنان با کمبود امکانات از جمله بالگرد، خودروی آتش نشان و سایر تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها و بیشه‌زارهای این شهرستان مواجه هستیم.

نجاتی در پایان خاطر نشان کرد: از تمامی مسولان کشوری و استانی درخواست می‌شود تا نسبت به فراهم کردن امکانات و تجهیزات به روز، جهت مهار آتش‌سوزی‌ها به واسطه‌ی حجم بالای جنگل‌ها و بیشه زارهای شهرستان شوش همکاری لازم را به عمل آورند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز

 مهدی نیکوکاران رئیس شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان مهریز گفت: پرونده حمل سوخت قاچاق به میزان ۷ هزار و ۸۰۰ لیتر و به ارزش ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار ریال در شعبه اول رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهریز رسیدگی شد.

نیکوکاران افزود: شعبه با توجه به مدارک و مستندات موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته وی، ماموران نیروی انتظامی شهرستان مهریز این میزان سوخت را در یک کامیون به صورت جاساز شده کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان