Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موسسه آرمان کمبود نقدینگی ندارد گفت: مردم نگران سپرده های خود نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ملکشاهی راد شامگاه پنج شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه بانک مرکزی در گذشته نظارت لازم را بر موسسات بانکی نداشته و اجازه فعالیت خیلی از موسسات را بدون مجوز داده است گفت: مردم نیز به دلیل اینکه در نظام، دولت حامی بوده سپرده های خود را در موسسات اینچنین سپرده گذاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موسسات نیز فعالیت هایی داشته اند و مردم اقدامات اقتصادی در آنها داشته اند افزود: اوایل نمایندگی من بود که متوجه شدم بانک مرکزی به دنبال این بوده که این موسسه آرمان را ادغام کند برای اینکه بتواند از مجوز قانونی دیگران استفاده کند.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به دنبال تجمیع صندوق ها و موسسات است ادامه داد: ممکن بوده که به صراحت این موضوع را نگویند اما بانک مرکزی به دنبال حذف این موسسات است و به سمت بانک های خصوصی اعتقاد دارد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات متعددی نمایندگان مجلس پیگیری کردیم که اتفاقی رخ ندهد که فعالیت موسسه آرمان را متوقف کنند گفت: این امر به این دلیل بود که من خبر دارم که دو هزار نفر لر زبان در مجموعه موسسه آرمان در کل کشور اشتغال دارند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با بیان اینکه بر اساس پیگیری های صورت گرفته موسسه آرمان کمبود نقدینگی ندارد گفت: حساب و کتاب این موسسه سر جای خودش است و سپرده های مردم، منابع مردم و نقدینگی ها و مسائل مالی، ساختمان و امکانات آن موجود است.

نگرانی برای پرداخت سپرده های مردم وجود ندارد

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه اختلاف بین بانک مرکزی و موسسه آرمان موجب شد که حساب ها را مسدود کنند گفت: این امر به این دلیل بود که فکر می کردند فعالیت های این موسسه غیر مجاز است و باید زیر نظر بانک مرکزی بیابند.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی قدرت خود را برای اینکه موسسات زیر نظر آن بیایند اعمال کرد گفت: اما گرفتاری برای سپرده گذاران ایجاد کردند و دغدغه مردم این نیست که سپرده آنها از بین می رود یا نمی رود بلکه دغدغه مردم این بوده که چک دارند و می خواهند آنها را پرداخت کنند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خیلی ها نیاز به پول داشته اند و این خطایی بوده که بانک مرکزی انجام داده و اگر می خواست که فعالیت موسسه آرمان را متوقف کند باید شرایطی فراهم می کرد که سپرده گذار به مرور به سپرده های خودش برسد نه اینکه یکباره آن را متوقف کند گفت: این امر موجب شد که امنیت سرمایه گذاری و سپرده گذاری حتی در بانک های دولتی نیز به خطر افتاد.

ملکشاهی راد با بیان اینکه بانک مرکزی اشتباه کرد و باید شرایطی دیگر فراهم می کرد و مسالمت آمیز باید این اقدام را انجام می داد افزود: سپرده گذاران مطمئن باشند که سپرده آنها سرجای خودش است و شرایط منفی و بدی را در این رابطه ما احساس نمی کنیم چرا که اگر اینگونه بود واقعیت این بود که این مسئله را بیشتر مورد هجمه قرار می دادیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته من در مجلس به وزیر اقتصاد تذکر شفاهی دادم که وارد قضیه شود و شرایطی را فراهم کند که سپرده گذاران به مرور به سپرده های خود برسند گفت: احساس من این بوده این اتفاق رخ خواهد داد و هیچ مشکلی نداریم و اگر مشکلی داشته باشید به طور حتم مجمع نمایندگان لرستان و خیلی از نمایندگان کشور این موضوع را پیگیری خواهند کرد و این امر برای مجلس خیلی مهم بوده و سپرده گذاران باید بدانند که تنها نیستند و نمایندگان مجلس با قدرت پشت سر آنها خواهند بود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون هیچ نگرانی در رابطه با پرداخت سپرده ها نداریم و فشار خواهیم آورد که از هفته های آینده و به تدریج سپرده های مردم به آنها پرداخت شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود