Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این دیدار که با استقبال علاقه مندان این رشته از ساعت 21 در خانه کشتی مشهد برگزار شد با برتری تیم مهمان با نتیجه 6 بر 2 به پایان رسید.
تیم هیات کشتی خراسان رضوی در هفته ابتدایی لیگ برتر با قرعه استراحت رو برو شده بود.
رقابت های کشتی آزاد کشور در دو گروه برگزار می شود و تیم هیات کشتی خراسان رضوی در گروه دوم با تیم های ستارگان ساری، پاس رستم کلا، هیات کشتی البرز و موسسه فرهنگی ورزشی بهنام طیبی هم گروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم کشتی خراسان رضوی هفته آینده در کرج با هیات کشتی البرز رقابت خواهد کرد.
خبرنگار: حسین عباسی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
7495/507

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیلور را خودی‌ها زدند | تیلور در المپیک نیست، یزدانی هست؟

همشهری آنلاین- دیوید تیلور با شکست در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا، شانس حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ را از دست داد. این خبر از آن جهت برای کشتی ایران اهمیت دارد که تیلور در سال‌های اخیر گربه سیاه حسن یزدانی بوده و چند مدال طلای یزدانی را به نقره و برنز تبدیل کرده است. حذف تیلور از رقابت‌های المپیک می‌تواند خبر خوبی برای کشتی‌گیران ایرانی این وزن باشد اما روی دیگر سکه این است که حالا باید از پدیده‌ای جدید به نام آرون بروکس ترسید. او در کمتر از ۲۴ساعت ۲بار دیوید تیلور را شکست داده است، کاری که حسن یزدانی طی ۷سال فقط یک بار موفق به انجام آن شده است.

تسلیم ۵باره حسن

رقابت ستاره کشتی ایران با یکی از نوابغ کشتی آمریکا از سال۲۰۱۷ با اولین رویارویی آنها در جام‌جهانی آغاز شد. در این رقابت که بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در جام تختی و در شهر کرمانشاه برگزار شد، دیوید تیلور هنوز چهره گمنامی بود و حسن یزدانی کشتی‌گیری پرآوازه که با وجود جوانی مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ را به دست آورده بود. البته یزدانی بعد از طلای المپیک وزن خودش را تغییر داده بود و برای اولین بار در ۸۶کیلوگرم کشتی می‌گرفت. او در وزن جدید مقابل تیلور با ضربه فنی شکست خورد و نتیجه‌ای به دست آمد که هیچ کس توقع آن را نداشت. این شکست سال۲۰۱۸ در مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست تکرار شد. یزدانی این بار در همان دور اول به تیلور برخورد کرد و با اینکه در وقت اول ۶ بر ۲ پیش بود در وقت دوم ۹امتیاز داد و ۱۱ بر ۶ مغلوب شد. یزدانی با این شکست شانس رسیدن به فینال را از دست داد و در نهایت سوم شد. تیلور سال بعد (۲۰۱۹) در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور نداشت و یزدانی مثل سال۲۰۱۷ در غیاب او اول شد. اما سال۲۰۲۰ و در المپیک دوباره این دو پدیده کشتی ایران و آمریکا سرشاخ شدند و باز هم این تیلور بود که به سومین پیروزی رسید. در فینال المپیک توکیو یک کشتی بسیار نزدیک و پایاپای به نمایش در آمد. یزدانی تا لحظات پایانی ۳ بر ۲ پیش بود اما تیلور در همین ثانیه‌ها از تک‌اشتباه یزدانی سود برد و ۲امتیاز گرفت تا با نتیحه ۴ بر ۳ به پیروزی برسد. تلاش یزدانی برای پیروزی بر این گربه سیاه بالاخره در سال۲۰۲۱ نتیجه داد. در فاصله‌ای کوتاه بعد از المپیک رقابت‌های جهانی در اسلو نروژ برگزار شد و این بار حسن توانست با نتیجه ۶ بر ۲ طلسم را بشکند و انتقام شکست‌ها را بگیرد. این پیروزی البته تداوم نداشت و در ۲دوره بعدی مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تیلور ۲بار دیگر بر حسن یزدانی چیره شد و ۲طلای دیگر هم به گردن آویخت.

غول‌کش آمریکا، آرون بروکس

دیوید تیلور حالا صاحب ۳طلا و یک نقره از رقابت‌های جهانی و یک طلا از المپیک است. او با این کارنامه پربار امسال هم در ۳۳سالگی پا به مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا گذاشت و تقریبا همه فکر می‌کردند از سد رقبایش می‌گذرد و باز هم به دوبنده تیم ملی آمریکا می‌رسد. اما یک کشتی‌گیر کم‌نام‌ونشان به نام آرون بروکس او را ناکام گذاشت و از تیم ملی دور کرد. در رقابت‌های انتخابی تیم ملی آمریکا، ستاره‌های عنوان‌داری نظیر تیلور بدون حضور در مرحله مقدماتی مستقیما راهی فینال وزن خود می‌شدند. تیلور در فینال منتظر برنده بروکس و زاهد والنسیا بود که حتی در این کشتی هم شانس والنسیا بالاتر از بروکس پیش‌بینی می‌شد. اما بروکس که تصمیمش برای شگفتی‌سازی کاملا جدی بود هم والنسیا را شکست داد و هم در کشتی با تیلور شکست‌ناپذیر به پیروزی رسید. او ابتدا با نتیجه ۴ بر ۱ و در کشتی دوم با حساب ۳ بر یک از سد تیلور گذشت و خودش را به عنوان ملی‌پوش جدید آمریکا در این وزن معرفی کرد.

حالا نوبت یزدانی است

حذف دیوید تیلور از رقابت‌های المپک ممکن است با خوشحالی ایرانی‌های این وزن همراه باشد. به هر حال ۵شکست طی ۶مبارزه هم حسن یزدانی را در موضعی پایین‌تر نسبت به تیلور نشان می‌داد و هم دیگر مدعیان ایرانی وزن ۸۶کیلوگرم را. کامران قاسمپور و هادی وفایی‌پور رقبای یزدانی در این وزن هستند و رقابت‌های انتخابی ۸۶کیلوگرم همان‌قدر که در آمریکا نزدیک است در ایران هم شانه‌به‌شانه پیش‌ می‌رود. البته هادی وفایی‌پور که کری‌های زیادی هم خوانده و قول پیروزی بر تیلور را داده بود با شکست در مسابقات قهرمانی آسیا فعلا از دور رقابت کنار رفته است. اما قاسمپور و یزدانی قرار است در یک تورنمنت خارجی به رقابت بپردازند تا نفر برتر ایران برای حضور در المپیک مشخص شود. این دو ستاره که مجموعا صاحب ۶طلای جهان و المپیک هستند از امروز به جای دیوید تیلور به آرون بروکس فکر خواهند کرد.

ستاره‌های ۹۲، قربانی قواعد المپیک

دیوید تیلور تنها ستاره شکست‌خورده در رقابت‌های کشتی انتخابی آمریکا نبود. علاوه بر این قهرمان سرشناس، جیدن کاکس دارنده ۵مدال جهانی نیز در این رقابت‌ها شکست خورد و شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست داد. جیدن کاکس، رقیب سرشناس کامران قاسمپور در وزن ۹۲کیلوگرم بود که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دو بار پیاپی مغلوب ستاره کشتی ایران شد. از آنجا که وزن ۹۲کیلوگرم یک وزن المپیکی نیست، کاکس نیز مانند قاسمپور شانس خودش را در ۹۷کیلوگرم آزمایش کرد اما در مسابقه نیمه‌نهایی این وزن به کالین مور باخت و بعد از این ناکامی برای همیشه از دنیای کشتی خداحافظی کرد. به دنبال این اتفاق کامران قاسمپور با انتشار یک پیام در صفحه اینستاگرام خودش واکنشی احساسی به خداحافظی کاکس نشان داد و نوشت: «تو یکی از بهترین کشتی‌گیرانی هستی که من با او رقابت کردم. به‌خاطر هر کاری که برای کشتی کردی از تو ممنونم...» کاکس به همراه دیوید تیلور، جردن باروز و توماس گیلمان سرشناس‌ترین کشتی‌گیران آمریکایی بودند که با شکست در مسابقات انتخابی از حضور در المپیک بازماندند.

کد خبر 846137 برچسب‌ها دیوید تیلور- کشتی گیر آمریکا حسن یزدانی -کشتی

دیگر خبرها

  • تیلور را خودی‌ها زدند | تیلور در المپیک نیست، یزدانی هست؟
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • ساحلی بازان حریف خود را شناختند
  • تیلور المپیک را از دست داد
  • دختران سکان از صعود به فینال ۲۰۰ متر آزاد بازماندند
  • نفرات برتر کشتی آزاد و فرنگی نونهالان خراسان شمالی مشخص شدند
  • رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی سهمیه المپیک
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری
  • معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور