Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@22:01:30 GMT

(تصویر)مسئولیت نگهبان حجر الاسود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۹۹۶۷

نگهبانی سنگ حجر الاسود در کعبه شغلی بسیار محترم است که افتخار زیادی برای شخص دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از العالم، سخنگوی اطلاع رسانی ستاد امنیت مسجد الحرام در این باره گفت که مسئولیت نگهبان حجر الاسود ساماندهی حرکت هزاران نفر از حجاج است تا بتوانند به ای مکان که مقداری مرتفع میباشد، برسند.

وی افزود، حفظ امنیت و سلامت طواف کنندگان اطراف کعبه، کمک به آنان هنگام رسیدن به این منطقه و اعلام هر نوع اغما، سقوط یا مشکل دیگر برای حجاج کعبه حین طواف به همکاران خوداز مهمترین وظایف دیگر، نگهبان حجر الاسود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حَجَرالاَسود،سنگی است سیاه‌رنگ که بر دیوار پایه کعبهنصب شده‌است. این سنگ مقدسبه قطر حدود ۵۰ سانتیمتربا یک بَست نقره‌ای به هم نگه داشته شده‌ و درایام حج طواف به دور کعبه از این سنگ آغاز می گردد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان

آفتاب‌‌نیوز :

 نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و دکتر روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعا‌های مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • پوستکوعلو: مسئولیت شکست‌های تاتنهام را می‌پذیرم
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!