Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@09:09:07 GMT

واکنش های به خروج آمریکا از توافق پاریس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۰۶۹۱

فرماندار کالیفرنیای آمریکا ، از تصمیم ترامپ در خروج از توافق نامه پاریس، به شدت انتقاد کرد و این اقدام را غیر عقلانی و احمقانه خواند. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری رویترز از سانفرانسیسکو ،فرماندار کالیفرنیای آمریکا در جریان سفر امروز خود به آسیا ، در خصوص ادغام بازارهای تجارت کربن میان این ایالت و چین با مقامات این کشور گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشانه ای از تلاشهای فرماندار ایالت کالیفرنیا برای تاثیرگذاری بر سیاست های جهانی مربوط به تغییرات آب و هوایی در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج از توافقنامه پاریس ، جری براون که همواره از مخالفان خروج از توافقنامه آب و هوایی بوده است از تصمیم ترامپ در این باره به شدت انتقاد کرد و این اقدام را غیر عقلانی و احمقانه خواند.
انتقاد رسانه های چین به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگهای ، رسانه های دولتی چین امروز جمعه از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه آب و هوایی پاریس انتقاد کردند.خبرگزاری دولتی شین هوای چین امروز در گزارشی تصمیم ترامپ را برای خارج کردن کشورش از توافقنامه آب و هوایی پاریس یک « پسرفت یا عقب نشینی جهانی»‌ خواند و ادعای ترامپ را مبنی بر اینکه خروج از این توافقنامه موجب ایجاد اشتغال برای بسیاری از مردم آمریکا می شود ، رد کرد.خبرگزاری رسمی شین هوا تصریح کرد در شرایط کنونی هیچ کشوری احتمالا مایل نخواهد بود تا سکان هدایت تلاشهای جهانی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین بر عهده بگیرد.
دلسردی ترزا می ترزا می، نخست وزیر انگلیس خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از اقدام وی در ارتباط با خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس دلسرد شده است.به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از بی بی سی، در تماس تلفنی که ترامپ با می داشت تصمیم خود در رابطه با توافق پاریس را اعلام کرد و در جواب، خانم می به او گفت از این اقدام دلسرد شده است.می خاطر نشان کرد کشورش بر تعهد خود به توافق پاریس پایبند خواهد ماند.
تاسف نخست وزیر نروژ به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلو ، نخست وزیر نروژ درمورد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج این کشور از موافقتنامه آب و هوایی پاریس ابراز تاسف کرد.ارنا سولبرگ Erna Solberg با انتشار بیانیه ای اعلام کرد :« من از اینکه دولت ترامپ تصمیم گرفته است آمریکا را از این موافقتنامه مهم آب و هوایی که جهان درمورد آن اجماع کرده است خارج کند بسیار متاسفم.»­در این بیانیه آمده است :« ما با دیگر کشورها ازجمله کشورهای اروپایی درمورد چگونگی همکاری با یکدیگر به منظور تضمین اجرای اهداف موافقتنامه آب و هوایی پاریس گفتگو خواهیم کرد.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعین ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد، گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.
با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رافت و بخشش، تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر، حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش‌سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان "خانه" واقعی همه ایرانیان می‌باشد، ابراز امیدواری کرد تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه