Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامزادگان مقدس استان اصفهان ماه مبارک رمضان میزبان مردم و قاریان قرآن کریم دربرگزاری آئین‌های جز‌ءخوانی آیات کلام الله مجید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هر سال درماه ماه مبارک رمضان امامزادگان مقدس استان اصفهان از جمله امامزاده هلال بن علی (ع) شاهد برگزاری مراسم با شکوه جزء‌خوانی قرآن کریم هستندف مراسمی معنوی و پرفیض که تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش زنده جزءخوانی قرآن کریم در جوار امامزادگان

یکی از مکان‌‌های مهم برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در جوار امامزاده هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل است که با شکوه و جلال کم‌نظیری هر روز با قرائت یک جزء قرآن کریم با نوای دلنشین قاریان بین المللی قرآن کریم و در حضور جمعیت زیادی از مردم شهرستان و استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه روزانه 141 کرسی تلاوت قرآن کریم شامل جزء‌خوانی و ترتیل‌ قران کریم در بقاع متبرکه استان ویژه این ماه پرفیض برپاست به خبرنگار تسنیم گفت: در این ماه مراسم جزء‌خوانی در جوار امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل و امامزادگان سید الکریم(ع) دولت آباد، آقا علی عباس(ع) بادرود و سلطان علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان به‌صورت زنده از شبکه‌ استانی صدا وسیمای مرکز اصفهان وشبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

برگزاری 76 جلسه تفسیر قرآن در جوار امامزادگان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در جوار امام‌زادگان استان همچنین روزانه 76 جلسه تفسیر قرآن کریم در این ایام برگزار می‌شود، اضافه کرد: در 171 بقعه متبرکه هم آئین اقامه نمازجماعت و در 136 بقعه روزانه سخنرانی مذهبی به مناسبت این ماه پرفیض برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جشن میلاد حضرت امام حسن (ع) در جوار 186 بقعه متبرکه در ماه مبارک رمضان هم اشاره و بیان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و آماده‌سازی فضای این مکان‌های آسمانی برای پذیرایی از میهمانان در ماه خدا از اهداف برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه استان ویژه این ایام بوده است.

برپایی آیین جزءخوانی در امامزاده سلطان سید علی(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان هر روز آیین جزءخوانی در امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین برگزار می‌شود.

احمد اجبلی اظهارداشت: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی خداوند متعال است اداره اوقاف و امور خیریه نیز ویژه برنامه‌هایی را با هدف ایجاد فضای معنوی در جوار بقاع متبرکه در قالب طرح «ضیافت الهی» اجرا می کند.

وی ادامه داد: هر روز ساعت 19 آیین جزء‌خوانی در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین با حضور قاریان و استادان ممتاز استانی و کشوری برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نایین با اشاره به اینکه ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی(ع)، برپایی مراسم نورانی شب‌های قدر، مراسم عزاداری شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و همچنین برپایی خیمه‌های معرفت و ایجاد غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه‌هایی هستند که در قالب طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

برنامه‌های مذهبی دربقعه امامزاده زینب (ع)

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان به تشریحبرنامه‌های حرم مطهر خواهر بزرگوارامامرضا (ع) در ماه میهمانی خدا پرداخت و گفت: برنامه جزء‌خوانی و تفسیر موضوعی قرآن کریم همه روزه از ساعت 19 تا 20 بعدازظهر در مسجد حضرت زهرا (س) آستان مقدس تدارک دیده شده است.

بهزاد صبری افزود: غرفه پاسخگویی به شبهات اعتقادی، سئوالات شرعی و مشاوره خانوادهبا حضور کارشناسان مسائل مذهبی، خیمه معرفت ویژه کودکان و نمایشگاه محصولات فرهنگی همه روزه در حرم مطهر دختر موسی بن جعفر(ع) دایر است.

وی اضافه کرد: مراسم قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در شب‌های ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: مراسم شب احیا در شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان هم از ساعت 23 در حرم مطهر برگزار می‌شود.

30 شب با حافظان قرآن کریم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان اصفهان گفت: سی‌و پنجمین دوره محفل قرآنی با عنوان «30 شب با حافظان قرآن کریم» در جوار حرم مطهر امامزاده ابوالعباس محمد(ع) خوراسگان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهارداشت: این محفل نورانی در ایام ماه مبارک هرشب با حضور استادان و قاریان و حافظان مطرح استانی و کشوری یک ساعت پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جوار حرم مطهر این امامزاده برپا می‌شود.

30 شب شادی برای کودکان زیر6 سال

برای بهره مندی کودکان از این ماه مبارک ویژه برنامه‌هایی در امامزاده ابوالعباس محمد (ع) در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: ویژه برنامه‌ «30 شب ضیافت شادی» ویژه کودکان 4 تا 6 ساله به همراه برنامه «30 شب جشنواره گلبرگ‌ها» برای آموزش قرآن و احکام ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی در ایام ماه مبارک رمضان در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می‌شود.

تلاوت قرآن کریم در امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هرشب محفل انس با قرآن کریم با عنوان «30 شب با قرآن کریم» در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) شهر کرکوند از توابع شهرستان مبارکه برگزار می‌شود.

علی مبشری افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و برای اجرای طرح ضیافت الهی هرشب محفل انس با قرآن کریم با عنوان سی شب با قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این محفل انس با قرآن هرشب ساعت 22 با تلاوت یک جزء‌ قرآن کریم با نوای قاریان و حافظان مطرح استانی و کشوری قرآن کریم در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می‌شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه افزود: این برنامه با همکاری مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده حلیمه خاتون(س) و هیئت امام حسن مجتبی(ع) شهر کرکوند در جوار این امامزاده بزرگوار برگزار می‌شود.

نمایشگاه پوستر عطر رحمت در بقعه امامزاده هلال بن علی (ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل گفت: نمایشگاه پوستر «عطررحمت» ویژه ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل برپا شد.

حجت‌الاسلام ولی‌الله روان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 30 تابلو با موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان طراحی شده است، اظهارداشت: موضوعاتی همچون «رمضان؛ از اسمای الله است»، «واژه رمضان و معنای اصطلاحی آن»، «اهمیت روزه در احادیث»، «رمضان؛ ماه نزول قرآن»، «نزول ملائکه و روح»، «رمضان؛ ماه بخشایش»، «میهمانی و ضیافت الهی»، «آداب حضور در ضیافت الهی»، از بخش‌های این نمایشگاه است.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان در ضلع شرقی صحن جنوبی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) دائر است.

طرح ضیافت الهی در 206 بقعه متبرکه اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان در 206 بقعه متبرکه استان اصفهان درحال اجراست.

حجت‌الاسلام حسن امیری اظهارداشت: برای اجرای این طرح 15 مبلغ دینی از قم به اصفهان اعزام شده‌اند و 187 مبلغ بومی هم با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد مبلغ 21 روحانی در قالب 35 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان مستقر شده‌اند و خدمات مشاوره‌ای و مذهبی به زائران ارائه می‌کنند.

تا پایان ماه رمضان در جوار امامزادگان باشیم

در ماه مبارک رمضان همه‌جا عطردل‌نواز قرآن کریم و تلاوت جزء به جزء آیات نورانی کتاب الهی به گوش می‌رسد، به‌ویژه در جوار آستان امامزادگانی که بقاع متبرکشان در استان اصفهان به مردم آرامش می‌دهد و همه را از سراسر استان اصفهان برای گوش سپردن به صوت خوش قرآن کریم در این ماه پرفیض به این مکان‌های مقدس می‌کشاند.

امامزادگان استان اصفهان مانند هر سال پذیرای روزه‌داران است و حضور با شکوه مردم و پخش مستقیم از شبکه استانی صدا و سیما نشان از عظمت برگزاری این مراسم و تاثیر آن بر مردم مومن دارد.

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان