Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با کاهش جریان آب زاینده‌رود از روز نوزدهم خرداد ماه اظهار کرد: با توجه به تصمیمی که توسط مسؤولان امر گرفته‌ شده، جریان آب از این تاریخ کاهش می‌یابد و در شرق اصفهان نیز در حدود یک روز بعد، جریان آب پایان خواهد یافت.

وی در پاسخ به سؤالی به وضعیت کشت محصول در شرق اصفهان اظهار کرد: در سال زراعی جاری، مجموعاً 18 روز آب به کشاورزان داده شد که این عدد برای سال قبل، 28 روز بود و همین باعث شد تا 30 درصد از زمین‌ها زیر کشت نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان همچنین در رابطه با میزان برداشت محصول در این منطقه بیان کرد: به این دلیل که آب در آبان ماه در اختیار کشاورزان قرار نگرفت، برداشت‌ها با کاهش همراه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود بین 10 تا 15 درصد، محصول کمتری از هر هکتار برداشت شود.

محسنی همچنین افزود: اگر آب تا بیست و پنجم خرداد جریان پیدا می‌کرد؛ امکان برداشت محصول بیشتری وجود داشت، چراکه در حال حاضر محصولاتی نظیر گل‌رنگ و همچنین گندم‌های دیرتر کشت‌شده نیاز به آبیاری بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کشاورزان این است که در سال جاری، این بار در آبان ماه مجدداً آب جریان یابد و کشت بهتری برای سال زراعی بعدی صورت پذیرد.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان در رابطه با اقدامات لازم برای ساماندهی رودخانه نیز بیان کرد: در سال گذشته قرارداد ساماندهی مسیر آب رودخانه با سازمان نظام صنفی کشاورزی منعقد شد و اقدامات مناسبی نیز صورت گرفت اما تاکنون هیچ پرداختی از سوی دولت برای این کار اختصاص نیافته است.

محسنی ادامه داد: نظام صنفی و پیمانکاران مربوطه همه کارکرد خود را از دولت طلبکارند و اگر بودجه‌ای این کار تأمین شود؛ وضعیت آب‌رسانی به شرق بهبود خواهد یافت.

وی یادآور شد: برای دریافت 30 مترمکعب آب در منطقه آبشار، نیازمند بازگشایی 55 مترمکعب آب از دریچه سد چم آسمان هستیم و اگر ساماندهی به‌خوبی انجام شود؛ 60 درصد از 22 مترمکعب هدر رفت آب قابل جبران است.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان در خاتمه تأکید کرد: عدم اختصاص بودجه به طرح‌های انتقال آب به حوزه زاینده‌رود مسائل و مشکلات فراوانی ایجاد کرده و اگر طرح بهشت‌آباد و احداث سد تونل سوم کوهرنگ تأمین اعتبار شوند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در نیمه اردیبهشت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  شما هم می‌توانید با تلفن همراهتان، مشکلات، نظرات و اتفاقات محله، منطقه، شهر و روستایتان را به عنوان شهروند خبرنگار، از طریق شماره ۰۹۱۳۸۵۵۳۵۳۵ در پیام رسان‌های داخلی به «صفحه شما» ارسال کنید.

بخش «صفحه شما»، هر شب در خبر ساعت ۲۰ شبکه اصفهان پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در نیمه اردیبهشت
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند