Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی محمدی ایروانلو عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با برشمردن راه های انتقال این بیماری به انسان افزود: کشتار غیرمجاز دام، قاچاق دام های آلوده و تماس با آلایش های دام از جمله راه ها و عوامل انتقال این بیماری به انسان است.
وی با تاکید بر حفظ آمادگی مراکز درمانی این شهرستان برای درمان احتمالی مردم مبتلا به این بیماری، ادامه داد: آموزش و آگاهی بخشی به مردم می تواند از انتقال این بیماری به انسان جلوگیری کند و این موضوع باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه آلوده به ویروس این بیماری که معمولا روی بدن دام‌های بیمار زندگی می‌کند و نیز از طریق تماس با خون و ترشحات بدن دام‌های بیمار به خصوص هنگام ذبح به انسان منتقل می‌شود.
به گزارش ایرنا، مراکز عرضه دام که زیر نظر سازمان دامپزشکی هستند، اصول بهداشتی را هنگام ذبح و عرضه دام رعایت می‌کند اما این اصول بهداشتی در مراکز عرضه غیرمجاز دام و از جمله مراکز کنار خیابانی الزاما رعایت نمی‌شود.
تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
تب ناگهانی پس از تماس با دام یا گوشت خام، خونریزی از نقاط مختلف بدن، ترس از نور، درد در ناحیه چشم، ضعف و دل درد از جمله علایم بیماری ویروسی تب کریمه کنگوست.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار و حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری کاشان همزمان با شورای اداری شهرستان کاشان ظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در سالن اجتماعات امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد.

در جلسه شورای اداری شهرستان ابتدا از زحمات محمد شریف زارعی به عنوان فرماندار پیشین که حدود دو سال است در کاشان به عنوان مقام اول دولت فعالیت می‌کرد، تقدیر به عمل آمد و پس از آن حمید رضا محمدی فشارکی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، حمید رضا محمدی فشارکی پیش از این به عنوان فرماندار شهرستان لنجان فعالیت می‌کرد و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان از دیگر سوابق وی است.

کد خبر 747229

دیگر خبرها

  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور