Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@04:11:38 GMT

قیمت طلا در بالاترین سطح ۵ هفته اخیر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۳۴۴۶

قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات روز پنجشنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در ۵ هفته اخیر رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از سایت طلا، در حالی که تشدید تنش هایسیاسیبین المللی تاثیر زیادی بر افزایشقیمت طلادر روزهای اخیر داشته است ولی گمانه زنی های مربوط به افزایشنرخ بهرهفدرال رزروآمریکا در نشست ژوئن فشار زیادی را برقیمت طلاوارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش قیمت هراونس طلادر پایان معاملات دیروز بازارهای جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۶۸ دلار رسیده است. قیمت طلاروز چهارشنبه برای لحظاتی به بیش از ۱۲۷۴ دلار رسید که این بالاترین رقم از ۲۵۵ آوریل بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز دیروزنزدیک به پایین ترین سطح خود در ۶ ماه و نیم اخیر رسید.

فدرال رزروآمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است کهاقتصاداین کشور از اوایل آوریل تا اواخر ماه می روند رشد و رونق نسبی را دنبال کرده ولی افزایش نرخ تورم مطابق با انتظارات قبلی نبوده است.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایشنرخ بهرهفدرال رزرودر نشست ژوئن به بیش از ۸۷ درصد رسیده است.

تازه ترین آمارهایاقتصادی نشان می دهد که فروش مسکن در بازار آمریکا در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است.

ادامه تنش هایسیاسیدر آمریکا بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاثیر زیادی بر رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب محافظه کار بریتانیا به رهبری ترزا می نخست وزیر احتمالا کنترل پارلمان را در انتخابات سراسری ۸ ژوئن از دست خواهد داد. این مساله می تواند موجب افزایش نگرانی هایسیاسیدر بریتانیا در آستانه آغاز مذاکرات برگزیت شود.

تازه ترین آماررسمی نشان می دهد که فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه می با رشد ۱۴۱ درصدی نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده و به ۱۴۵۰۰ اونس رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارمهماقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوصقیمت طلاداشته باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی برقیمت جهانی طلاخواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • قیمت نیسان آبی در سال ۱۴۰۳
  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت