Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنااز رشت سید محمد‌علی ثابت قدم در مراسم افتتاح پروژه پیاده راه کندرو سلیمانداراب رشت اظهار داشت:روح آزادی خواهی در مردم گیلان شاید ریشه اصلی همه مسایلی است که ما در مقوله نهضت جنگل و جنبش مشروطه و همچنین شهدایی که پس از آن تا انقلاب و بعد از انقلاب نیز در جنگ به لقاء الله پیوستند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت علت آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه ورزشگاه و مجموعه تجاری همجوار آن در این پروسه زمانی را سالروز نهضت جنگل و تاسیس جمهوری گیلان عنوان کرد و افزود: قطعا این پروژه توسط خود مردم و هیئت امناء منطقه، مسجد و محل به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به نامگذاری مسجد شهدای سلیمانداراب اظهار داشت: این نامگذاری ها نشان دهنده وجود توالی در بحث فرهنگی استان گیلان است.

ثابت قدم از میرزا کوچک خان به عنوان نماد آزادی‌خواهی مردم گیلان یادکرد و گفت: میرزا کوچک خان جنگلی یکی از اصلی‌ترین بنیانگذاران فرهنگ آزادی در گیلان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم گیلان باید راه میرزا کوچک خان را ادامه دهند خاطرنشان کرد: امروز باید ضمن تداوم راه بزرگان و نیاکان خود نگاهی نو، مدرن و امروزی به کلانشهر رشت و همچنین استان گیلان داشته باشیم.

شهردار جوان کلانشهر رشت با اشاره به وجود اولین ها در رشت اظهار داشت: متاسفانه مناطقی چون معلولین و سلیمانداراب و مناطق همجوارشان به‌رغم قدمت زیاد خود از لحاظ رسیدگی جزء آخرین ها و از نظر محرومیت از اولین ها هستند.

ثابت قدم افزود: قطعا اولویت مدیریت شهری گیلان رسیدگی به بافت های حاشیه ای شهر و محلات کم برخوردار از امکانات شهری و اصلاح کالبدی و همچنین پیوست های فرهنگی استوار است.

وی مدعی شد که پیوست‌های فرهنگی باید در دل این محلات قدیمی و کم برخوردار قرار بگیرد تا بتواند به ارتقاء ذهنی مردم حال حاضر و همچنین نسل های آینده کمک کند.

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به اینکه اصالت زندگی ایرانیان بر بنیان خانواده ها استوار است تصریح کرد: امیدواریم که با تکمیل این بافت بتوانیم از بعد فرهنگی با هویت سازی، برگزاری جشنواره ها، برپایی سوگواره ها و هر گونه مراسمی که بتواند به ازای آن اشتغال مردم محل را ارتقاء بخشد.

سید محمد‌علی ثابت‌قدم اشتغال در ایران و به صورت خاص در محلات کم برخوردار شهر رشت را رکن اساسی مشارکت شهروندان دانست و گفت: هرگونه فعالیت اقتصادی و فرهنگی در شهر و باید به گونه ای باشد که به مقوله اشتغال و افزایش درآمد کسبه‌ای که در هر محدوده هستند کمک کنیم.

وی رکن اساسی و هدف از پروژه فوق را اشتغال زایی برای مردم این محله ها عنوان کرد و افزود: شهرداری رشت قطعا در کنار بحث اشتغال به سرمایه های اجتماعی و فرهنگی نیز توجه ویژه خواهد داشت./

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: با توجه به برگزاری این رویداد‌ها باید ابتدا رویداد«عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها» را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سؤال که با وجود ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیردانشگاهی بوده و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است.در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سؤال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته، تأکید کرد: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه بوده و دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال. نمی‌توان مفاهیم سال‌های پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.

وی با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مدنظر باشد امروز دیگر وقت آزمون‌وخطا نیست. تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت؛ بنابراین حتماً باید نوآور و به‌روز باشیم؛ البته به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملاً عملیاتی شود.
حسینی بر لزوم برگزاری«ایده بازار» در دانشگاه تأکید کرد و توضیح داد: برای مشارکت مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند