Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:15:37 GMT

تقوا، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۳۹۰۲

تقوا، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تقوا، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است که خدای متعال نوید آن را داده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: خدای متعال در قرآن مجید بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان را تقوای الهی عنوان کرده است و روزه را عملی عنوان کرده که بر امت‌های پیشین هم وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: هر چقدر اعمال انسان جامع و کامل باشد موجب رسیدن به سعادت می‌شود و عملی جامع است که علاوه بر رعایت شکل ظاهری، روع عبادت نیز رعایت شود.

وی افزود: شکل ظاهری روزه، از اذان صبح تا اذان مغرب است که در قالب فقهی باید از خوردن و آشامیدن و هر چه که مبطلات روزه عنوان شده، خودداری کنیم و برای بهره بردن حداکثری باید محتوای روزه را نیز مورد توجه قرار دهیم و بدانیم روزه‌داری در واقع عبادت از دستور خدای متعال است.

خاتمی با اشاره به این‌که همه ایام و ساعات متعلق به خدای متعال است، تاکید کرد: از ماه مبارک رمضان با عنوان «شهر الله» نام برده شده و دلیل آن نیز به خاطر عظمتی است که این ماه عظیم‌الشان در نزد خدای متعال دارد و هر کس که به دنبال کسب خیرات است باید بداند این ماه مبارک، فرصت طلایی برای کسب نیکی‌ها است، به ویژه اینکه ذکر صلوات و ختم قرآن‌کریم در این ماه و در کنار روزه واجب این ماه را فراموش نکنیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۲ خردادماه سالروز درگذشت آزاده سرافراز حجت‌الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید علی‌اکبر ابوترابی است، گفت: آرزوی توفیق برای همه آزادگانی داریم که تعدادی از آن‌ها سال‌های سال در زندان‌های رژیم سفاک بعثی بودند و بعد از اتمام جنگ تحمیلی با سرافرازی به کشور اسلامی بازگشتند.

خاتمی با اشاره به ۱۳ خرداد سال ۴۲ سالروز نطق تاریخی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم، تاکید کرد: این سخنرانی سرآغاز قیام ۱۵ خرداد و منشا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در ۱۴ خرداد سال ۶۸ و ۱۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) توانستند همه نهادهای مدنی و قوای سه‌گانه کشور را بر اساس قانون اساسی تثبیت کنند، و بعد از ایشان شاهد انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی با رای حداکثری مجلس خبرگان بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امسال به دلیل تقارن سالروز معمار کبیر انقلاب اسلامی با ماه مبارک رمضان، اعزام زائر صورت نمی‌گیرد، تاکید کرد: در این روز ویژه برنامه‌هایی در سطح استان در نظر گرفته شده که با حضور ملت حزب‌الله قطعا ادای احترام به مقام والای امام خمینی (ره) به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

امام جمعه زنجان در پایان به حادثه دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات خضرت خدیجه کبری اشاره کرد و گفت: مقام این بانوی بزرگوار در حمایت از جایگاه نبوت بر کسی پوشیده نیست و نبی مکرم اسلام تا سال‌ها پس از رحلت این بانو، از مقام شاخص ایشان یاد می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران مولودِ مبارک انقلاب است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: سپاه پاسداران، پدیده‍ای منحصر به فرد و مولودِ مبارک انقلابی بر خاسته از روح عزت طلبی، آزادگی و ستم ناپذیری مردم بصیر و دین مدار ایران سربلند اسلامی است.

در ادامه این پیام آمده است: این شجره طیبه در سایه رهنمودهای امامین انقلاب، ثمرات ارزشمند و غرور آفرینی در تقویت اقتدار ملی و بنیه دفاعی اسلام داشته است .

ارتقای روزافزون آمادگی در مقابله با دشمنان، به ویژه تنبیه رژیم سفاک و متجاوز صهیونیستی، پیشرفت های چشم‍گیر در خودباوری و خود اتکایی و روح خدمت رسانی به مردم شریف ایران، موید حرکتی پرشتاب در تأمین منافع راهبردی و تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرمانده کل ارتش در پیام خود آورده است: خدای متعال را شاکریم که امروز با دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، این نهاد انقلابی، همراه و همدل و متحد با ارتش سرافراز، سدی محکم در برابر دشمنان و نقطه امید مردم شریف ایران و امت اسلامی هستند.

سرلشکر موسوی در پیام خود با تبریک دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه مقتدر و مردمی پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: به حضرتعالی و خانواده بزرگ آن جنود الهی، از خدای بزرگ علو درجات شهیدان راه عزت و اقتدار جنگ تحمیلی، دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و جبهه مقاومت و توفیق روزافزون رزمندگان مخلص آن نهاد فداکار را تحت رهبری حکیمانه زعیم عالیقدر و فرمانده عزت آفرین کل قوا امام خامنه ای عزیز، خواستارم.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • دستاورد بزرگ شگفتی‌ساز لالیگا: سهمیه اروپایی
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست
  • سپاه پاسداران مولودِ مبارک انقلاب است