Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر گفت: همه مسئولان دستگاه‌های اجرای خدمت رسانی به مردم را مورد توجه قرار دهند که رفع بیکاری، تورم، رکود و تحقق فرهنگ اسلامی باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ویژگی‌های تربیتی ماه مبارک رمضان، رسیدگی به فقراء، مساکین، نیازمندان را در اولویت برنامه‌های روزه‌داران دانست و اظهار داشت: ترویج صدقه که سبب پاکی نفس، جان، باطن و اموال انسان می‌شود باید همواره مورد توجه قرار بگیرد که اوج صدقه در زکات و خمس متبلور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر آثار مهم صله رحم را برشمرد و با تاکید بر توجه به این فرهنگ حسنه اسلامی بیان کرد: صله رحم سبب رشد و گسترش اعمال نیک انسان و پاک شدن گناهان و افزایش رزق و روزی و رفع بلا می‌شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر کنترل نفس در گفتار حرام گفت: بیشترین گناه انسان خطای زبان است که باید در ماه مبارک رمضان انسان مورد معماری تقوایی قرار بگیرد تا محبوب حضرت باری‌تعالی شود.

صفایی‌بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل تصریح کرد: حضرت امام(ره) در تاریخ اسلام و ایران جایگاه بسیار گرانقدری دارد چرا که بزرگ مردی است که اسلام واقعی در زمان معاصر احیاء کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آموزه‌های اسلامی به ویژه آموزه‌های حکومتی و سیاسی به جهان عرضه کردند افزود: امام راحل آموزه‌های اسلامی در ابعاد حکومتی، سیاسی و اجتماعی که سال‌ها و قرن‌ها فراموش شده بود احیاء کردند و ایران اسلامی را از یوغ استعمار و استبداد رها کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شخصیت بزرگ امام راحل تمام معادلات و محاسبات سیاسی و فکری جهان را دگرگون کرد افزود: جهانی که با اندیشه مارکسیسم و لیبرالیسم تمام فضاهای فکری را تحت تاثیر قرار داده و تسخیر کرده بود، حضرت امام راحل اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) را ارائه کردند و سبب دگرگونی در جهان شد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه حضرت امام راحل، ایران را از یوغ استعمار بیرون آورد تصریح کرد: ایران که زمانی نه استقلال و نه آزادی داشت، حضرت امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به کشور آزادی، استقلال و اسلامیت داد و ایران را از چنگال آمریکا، استکبار و کشورهای غربی و شرقی نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امام راحل، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را در ایران احیاء کرد گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های 14 خرداد، انتخاب حضرت امام خامنه‌ای در مقام، رهبر معظم انقلاب اسلامی است که سبب توفیق و سعادت ملت ایران، مسلمانان و مردم جهان شد.

امام جمعه بوشهر، ایمان، تقوا، اخلاق‌مداری و اسلام خواهی را از دیگر ویژگی‌های امام راحل دانست و افزود: مبارز قوی، جهادگر شجاع و شهادت‌طلبی از ویژگی‌های دیگر امام خمینی(ره) است که از روز نخست با شجاعت آمریکا را شیطان بزرگ و اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اعلام کردند.

صفایی‌بوشهری، استکبار‌ستیزی امام راحل را مورد اشاره قرار داد و افزود: امام راحل با ایمانی که خدای بزرگ داشت با توکل به ایزد منان و اعتماد به مردم با استبداد و استعمار برخورد قاطع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امام راحل تنها راه نجات ایران را توجه و اطاعت از ولایت فقیه می‌دانستند افزود: امام راحل، اطاعت از ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) یک ضرورت می‌دانستند چراکه حامی ولایت فقیه، سبب جلوگیری از آسیب به جامعه می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ملت ایران به ولایت فقیه توجه خاصی دارند تاکید کرد: ملت ایران با اطاعت از ولایت فقیه هیچگاه رهبر معظم را تنها نمی‌گذارند که این فرهنگ از ویژگی‌های مردم استان بوشهر است.

صفایی‌بوشهری، ساده‌زیستی و مخالفت با تجمل‌گرایی را از دیگر خصوصیات امام راحل دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان باید از تجمل‌گرایی در ابعاد مختلف بپرهیزند و رسیدگی به مشکلات و آسیب‌های مردم را در اولویت قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، حرکت در حول ولایت فقیه را از مهم‌ترین سفارشات راهبردی امام خمینی(ره) دانست و افزود: اگر می‌خواهید بدور از آسیب‌ها پیشرفت کنید بر محور ولایت فقیه حرکت کنید در غیر این صورت جامعه با مشکلات گوناگونی مواجه می‌شود.

امام جمعه بوشهر قانون مداری را از دیگر ویژگی‌های امام راحل دانست و تصریح کرد: با توجه به برگزای انتخابات و تایید آن از سوی شورای نگهبان، همه باید تحت فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار هم بر اساس منویات معظم‌له حرکت کنند.

صفایی بوشهری با قدردانی از مردم که بعد از انتخابات همه قانونمند عمل کردند گفت :همه آحاد جامعه باید در کنار هم با وحدت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ملت ایران در جهان بی‌نظیر است خاطر نشان کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرای خدمت رسانی به مردم را مورد توجه قرار دهند که رفع بیکاری، تورم، رکود و تحقق فرهنگ اسلامی باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

دیگر خبرها

  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم