Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات دنیای اسلام از عدم اتحاد بین مسلماناناست گفت: باید از فرصت اجتماع مسلمانان در مراسم حج استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر در مورد حج اظهار داشت: نخستین زمین خلق شده بر روی زمینمکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه حضرت نخستیننفر بود که خانه خدا را ساخت اذعان داشت: به مرور زمان حضرت ابراهیم(ع) خانه خدا را تکمیل کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه باید از ارزش‌های حج و خانه خدا به‌خوبی محافظت و نگهداری کرد بیان داشت: محافظت از ارزش‌های مذهبی نشان دهنده تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه سفر حج در واقعدعوت کردن خدا به خانه خویش است خاطرنشان کرد: بسیاری افراد از تمکن مالی برخوردار هستند اما موفق به رفتن سفر نورانی حج نمی‌شوند.

شفیعی با اشاره به اینکه مسئله حج یک مساله ساده نیست و نمی‌توانیم حج و مکه را تعطیل کنیم ابراز داشت: نمی‌توان از سهم امام اقدام به ساختن مسجد کرد اما از سهم امام، امکان هزینه برای مراسم حج وجود دارد.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای ساخت مصلایرشت 5 میلیون تومان پرداخت کردند گفت: مردم باید مسجد را خودشان بسازند تا اسلام پایگاه مردمی پیدا کند.

وی با بیان اینکه وزیر حج عربستان سعودی 101 بند با سازمان حج ایران برای برقراری حج امضا کرده است اظهار داشت: نخستین بند این قرارداد حفظ عزت و کرامت حجاج ایرانی است.

شفیعی با اشاره به اینکه حجت الاسلام قاضی عسگر در انجام امور حج با مقام معظم رهبری راهنمایی می‌گیرد بیان داشت: کعبه خانه هیچ فرد خاصی نیست بلکه خانه خداست.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات دنیای اسلام از عدم اتحاد بین مسلماناناست اذعان داشت: باید از فرصت اجتماع مسلمین در مراسم حج استفاده کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه دین در صورتی باقی می‌ماند که از خانه خدا حفاظت شود بیان داشت: مردم باید در امر حج با اشتیاق شرکت کنند و میزان کم ثبت نام در امر حج تاسف آور است.

انتهای پیام/

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حاج علیرضا درستی از جانبازان شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: اگر امروز کلیسا‌های امریکا و اروپا تبدیل به مسجد شده اند به برکت خون فرزندان خانواده‌های شهداست بنابراین شهدا خودتان را نباید کم بشمارید.


این جانباز شیمایی تصریح کرد: اگر می‌بینید این نظام و انقلاب با از همه تلاطم‌ها و هجمه‌های دشمنان عبور می‌کند به برکت دعای خانواده‌های معظم شهداء، نفس زدن‌های جانبازان شیمایی، جانبازان اعصاب و روان است. 


وی گفت: امروز مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ایی پرچمدار انقلاب است و این نظام را در مقابل همه ابرقدرت‌ها و صهیونیست‌های جنایتکار حفظ کرده است.


میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی در این مراسم به موفقیت عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: درعملیات وعده صادق، موشک‌های سپاه از پنج لایه حفاظتی دشمنان عبور و به صورت نقطه زن به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد.


میرمحمدی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم با دست خالی معجزه آفریدند تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری با همه سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی، به قله نزدیک شدیم.


وی گفت: امروز آثار حرکت مقدس شهداء را در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و سایر دانشگاه‌ها به چشم می‌بیند.


میرمحمدی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت امالقرا شده و به همت جانانه دانشمندان و جوانان، اگر درهمه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های اقتصادی موفق شویم قطع و یقیم به قله‌هایی که مد نظر مقام معظم رهبری است خواهیم رسید.


فرماندار میبد هم گفت: فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و باید فرهنگ شهادت را درجامعه حفظ و راه شهدا را ادامه دهیم.


سجادی پور با اشاره به وصیت نامه‌های شهداء تصریح کرد: ولایت پذیری و حفظ حجاب از وصیت نامه‌های شهداست که باید در جامعه امروزی به آن عمل کنیم.


فرماندار میبد با بیان اینکه باب شهادت باید همچنان درجامعه باز باشد گفت: اگر امروز حرکت‌هایی در دنیا علیه استکبار شکل می‌گیرد به برکت خون شهداء و ایستادگی ملت بزرگ ایران است که در دوران دفاع مقدس با تکیه به مکتب عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) حاصل شده است.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند