Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه در خطب های نماز جمعه این هفته با پرداختن به 15 خرداد به عنوان مبدا تاریخ انقلاب اسلامی بر تبیین هرچه بیشتر این واقعه تاریخی از سوی خطبا و نویسندگان تاکید کردند.
امامان جمعه سراسر کشور در سخنان خود به مسائل مختلف از جمله عمل کردن مسئولان به وصیت نامه الهی سیاسی امام ، انتخابات پرشور و حضور میلیونی مردم در دوازدمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و توطعه های دشمنان و سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانها را در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
**امام جمعه کرمان:ملت ایران آمریکا را زیر پا گذاشته است
کرمان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه آمریکایی ها خودشان را کدخدای دهکده جهانی می دانند، گفت: امام راحل فرمودند ما همه آنها را زیر پا می گذاریم و ملت ایران به رهبری امام در عمل نیز این موضوع را محقق کرد.
ایت الله سید یحیی جعفری در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: انقلاب اسلامی ایران با همه توطئه ها پیروز شد اما مستکبران عالم دست از سر ما بر نداشته اند و دولت آمریکا با ادعای دفاع از حقوق بشر، حرف هایی را مطرح می کند.
وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، اکنون در اختیار ماست و در تمامی مسائل سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و سایر موضوعات باید نگاهمان به ولی فقیه زمان، آیت الله خامنه ای باشد.
وی تاکید کرد: هر مساله ای که مورد تائید رهبر انقلاب باشد ملت آن را تائید می کند و اگر مساله ای را رهبری تائید نکنند، ملت ایران نیز تائید نخواهند کرد و این یک مساله مسلم است.
آیت الله جعفری، ایستادگی ملت ایران در برابر ابرقدرت ها از جمله آمریکا را از درس های سیره امام خمینی (ره) دانست و گفت:امام راحل همواره به مسئولان سفارش می کردند که برای موفقیت در امور، مردم را کرامت کنید.
وی یادآور شد: دیدید که مستکبران تا چه میزان برای ما مشکل ایجاد کردند اما وقتی رهبر یک ملت تا این اندازه شجاع، بصیر و بینا باشد سرانجام آن مردم پیروز خواهند شد همانگونه که نتیجه آن را در انقلاب اسلامی ایران می تواند مشاهده کرد.

**امام جمعه کرمانشاه: مسئولان باید به وصیت نامه امام خمینی (ره) عمل کنند
کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: تمام مسئولان باید وصیت نامه امام خمینی (ره) را مدنظر قرار دهند و به صورت کامل به آن عمل کنند.

آیت االله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، افزود: 15 خرداد مبدا تاریخ انقلاب اسلامی شد چون مردم در این تاریخ به خیابان ها ریختند و از اسلام دفاع کردند.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما به سادگی به دست نیامده است، ما وارث خون های شهدا هستیم و باید به خوبی از آن محافظت کنیم.
امام جمعه کرمانشاه به ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: 10 تا 12 میلیون نفر برای ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب به خیابان ها آمدند تا نشان دهند امام در دل ایرانیان جا کرده است.
آیت الله علما، به تاریخ انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: این شخصیت والامقام امروز در برابر کفر و دنیای استکبار ایستاده است.
وی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای را می توان امام خمینی جوان دانست که امروز از انقلاب و اسلام دفاع می کنند.
آیت الله علما در رابطه با سند 2030 گفت: امکان دارد که چند مورد مطلوب در این سند باشد اما اینها را برای القا فرهنگ های نادرست در سند جاسازی کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه باید با مظاهر مخالف اسلام و ضد مردم مقابله کنیم، گفت: مسئولان نظام موظفند که مراقب دستگاه های خبری باشند تا ذهن مردم را به انحراف نکشانند.

**امام جمعه سمنان: نظام جمهوری اسلامی بهترین ارمغان امام راحل به مردم ایران بود
سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از نظام جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین و بهترین ارمغان حضرت امام خمینی (ره) به ملت ایران یادکرد و گفت: همه ما مدیون بنیانگذار کبیر انقلاب هستیم و باید دین خود را به ایشان ادا کنیم.
به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نمازجمعه این هفته سمنان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) افزود : مسوولان و مردم باید حضور پررنگی در آیین سالگرد ارتحال امام راحل داشته باشند.
وی حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات را از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و هدیه امام راحل به مردم دانست و اظهار کرد: برگزاری بیش از 30 دوره انتخابات در کشور به معنی هویت‌دادن و احترام گذاشتن به آرای مردم و اینکه خودشان در تعیین سرنوشتشان نقش داشتن است.
شاهچراغی با اشاره به مشارکت بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت : شورای نگهبان قانون اساسی صحت انتخابات ریاست جمهوری را تایید و برای همه ما فصل الخطاب است.
امام جمعه سمنان با اشاره به تهدیدهای رییس جمهور آمریکا در ریاض مبنی بر منزوی کردن ایران، گفت: ترامپ اعلام کرده باید کشور ایران را منزوی کنیم اما ما به این شخص می گوییم قطار کشورمان با مدیریت و هدایت های رهبری انقلاب به سرعت در حال حرکت و رشد و توسعه هم ادامه دارد.

**امام جمعه ساری بر ضرورت تبیین واقعه 15خرداد تاکید کرد
ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بر ضرورت تبیین واقعه 15 خرداد توسط روحانیون و خطبا تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری واقعه 15خرداد سال 1342را آغاز انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این روز تاریخی فطرت خفته مردم توسط امام خمینی (ره) بیدار شد.
وی گفت: سخنان تاریخی امام راحل در روز 15خرداد و در اوج خفقان رژیم پهلوی که برای بسیاری از آگاهان سیاسی کار غیر ممکنی به نظر می رسید باید توسط رسانه ها ، خطبا و انتشار کتب گوناگون بهصورت مفصل برای جوانان تببین شود.
آیت الله طبرسی یادآور شد: رژیم گذشته با اعلام حکومت نظامی و شهادت 15 هزار تن اینگونه پنداشت که قیام 15خرداد را برای همیشه سرکوب کرده اما غافل از اینکه این واقعه تاریخی جرقه وقوع انقلاب اسلامی بود.
خطیب جمعه ساری فرهنگ عاشورایی را مایه تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود : به رغم تلاش بی وقفه دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی ، این نظام الهی با اقتدار و ابهت در جهان شناخته شده است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ماهیت دینی ، مردمی و ولایت فقیه، انقلاب اسلامی را متمایز از سایر انقلاب های جهان کرده و همین عناصر همواره موجب تداوم این تحول معنوی خواهد بود.
وی ادامه داد: عناصر خارجی و داخلی همواره تلاش داشته اند تا انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی منحرف کنند اما ولایت فقیه و رهبری دو بزرگ مرد تاریخ پیوسته اهداف آنان را با شکست مواجه کرد.

**آیت الله علم الهدی: امام (ره) دین را بر سیاستهای دنیا حاکم کرد
مشهد- ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: حضرت امام(ره) با قیام خود دین را از زندان مساجد، حسینیه‌ها و چهاردیواری معبدها بیرون آورد و بر سیاست های دنیا حاکم کرد.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی تنها یک رهبر انقلابی و سیاسی نبود که شاه را از این مملکت بیرون کند، نظام شاهنشاهی را به هم بزند و جمهوری اسلامی تشکیل دهد، بلکه حرکت آن بزرگوار، یک تحول عظیم جهانی بود .
وی خاطر نشان کرد:اصلی ترین کار امام خمینی(ره) ارائه راه نجات‌بخش به دنیا برای رهایی از جنایات و دیکتاتوری کمونیسم و آدم کشی و آدم فروشی لیبرالیسم بود.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: او به دنیا گفت که هم سوسیالیسم و هم لیبرالیسم دو نسخه انحرافی است و نسخه نجات‌بخش شما در عرصه سیاست و مدیریت جهانی، دین است.
وی اظهار کرد: در دوران نهضت امام خمینی (ره) مدرنیته دو نوع تفکر بر اساس ماده‌ پرستی تشکیل داده بود و قدرت دنیا بین این دو قدرت تقسیم‌شده بود و یک عده پیرو مکتب سوسیالیسم و یک عده پیرو مکتب لیبرالیسم بودند.
وی اضافه کرد: یک جنگ سردی نیز بین آنان درباره سیادت و آقایی دنیا برقرار بود و آن چیزی که در این دو اندیشه قطعی بود، مسئله انزوای دین از عرصه زندگی بشر، سیاست و مدیریت دنیا بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در بلوک شرق سوسیالیست؛ دین را افیون ملت می‌ پنداشت و در بلوک غرب، دین را مانع رشد و توسعه ملت‌ها قلمدار می کرد.
علم الهدی با انتقاد از روند فراموشی دیدگاه امام(ره) از سوی نخبگان سیاسی داخلی، تصریح کرد: امام مؤسس یک اندیشه بود و هر لحظه دنیا او را بیشتر می‌شناسد ولی اندیشه و تحول سازی او در داخل کشوربه وسیله برخی نخبگان سیاسی فراموش می شود.

**امام جمعه ایلام: آموزه های ماندگار امام راحل (ره) مهمترین عامل مصونیت بخش انقلاب از انحرافات است
ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آموزه های ماندگار بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی، مهمترین عامل مصونیت بخش انقلاب از انحرافات است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل پس از ارتحال جانسوز امام راحل (ره) در سال 68 گمان می کردند که عمر انقلاب به سر خواهد رسید و می توانند بار دیگر به مطامع پلید خود دست یابند.
وی افزود: حضرت امام با مطرح کردن نظریه مترقی ولایت فقیه و تثبیت آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی مهر باطلی بر این تحلیل‌های غلط دشمنان زدند و ساعاتی پس از ارتحال ملکوتی امام نمایندگان ملت در مجلس خبرگان با حرکتی مدبرانه آیت‌ الله العظمی خامنه‌ای را به عنوان رهبر جدید و جانشین امام راحل انتخاب و معرفی کردند.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: نقش رهبری در نظام اسلامی کلیدی و بنیادین است و سیاست‌های کلان نظام را بر اساس دستورات دین مقدس اسلام با قاطعیت و رعایت تقوی عملیاتی می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی مهم‌ترین عامل مصونیت انقلاب از انحرافات و جلوگیری از نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن را آموزه‌های ماندگار امام راحل دانست و تاکید کرد: تا زمانیکه مردم پشت سر رهبری حرکت کنند، گزندی این انقلاب را تهدید نمی کند.
**نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
آئین های سالگرد ارتحال امام (ره) باشکوه تر از گذشته برگزار شود
ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان و دست اندرکاران نظام، آئین های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را باشکوه تر از گذشته برگزار کرده و در این ایام آرمان های آن حضرت را در بین اقشار مختلف جامعه تبیین کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: برگزاری هرچه باشکوه تر این آئین ها، تداوم اندیشه های حضرت امام در جامعه ایران را به نمایش می گذارد.
وی با تاکید بر اینکه امام راحل با اقتدار خود به اسلام و مسلمانان عزت داده است، اظهار کرد: امام راحل با روشن بینی و عظمت خود کشور را از دست بیگانگان نجات داد و استقلال طلبی و آزادی خواهی را برای کشور به ارمغان آورد.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 15 خرداد مردم ایران در سال 1342 شمسی علیه طاغوت گفت: مردم ایران از آن زمان تاکنون درخت انقلاب را با نثار خون خود آبیاری کرده اند و سالروز قیام 15 خرداد نمادی از ایثار این ملت برای به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی است.
خطیب نماز جمعه ارومیه با اشاره به مصادف بودن این ایام با ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: خداوند متعال در این ماه فرصت طی طریق و رسیدن به سعادت را بر بندگان خود فراهم کرده است و این مهم با عمل به واجبات الهی میسر می شود زیرا هر کسی احکام الهی را انکار کند از گمراهان خواهد بود.
وی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان نیز افزود: احترام به پرچم کشوری که سردمدار ظلم و فساد در دنیاست، برای یک کشور اسلامی تاسف آور است زیرا آمریکا نماد استکبار جهانی و شرک به خداوند متعال است.

1200 *تنظیم و انتشار: علی شریفی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرز‌های ایران شد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سال‌ها پیش در همین روز‌ها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جا‌های دیگر جهان جولان می‌داد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آنها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: آمریکا تصور می‌کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی‌ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این‌ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

امام جمعه قزوین در ادامه به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب‌های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه‌مند مطالب او می‌شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می‌کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بار‌ها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می‌کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرمان هشت ماده‌ای رهبری اشاره کرد و گفت: اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی‌تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بار‌ها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می‌گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می‌بوسیم و باید مشکلات و خانواده آنها که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص) تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می‌داند.

امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آنها فروریخت و دشمن بر آنها سیطره یافت.

و ی اضافه کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیرو‌های انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قزوین در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شورا‌ها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود