Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@05:48:27 GMT

گفتگو با تنها بانوی شیرینی‌پز رودبار

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۴۶۶۰

گفتگو با تنها بانوی شیرینی‌پز رودبار

اقتصاد مقاومتی را یک بانوی رودباری در بخش محروم خورگام عینیت می بخشد که سختی روزگار او را در گام نهادن در مسیر اشتغال زایی و تولید منصرف نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زیتون خبر، در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی «اقتصاد مقاومتی» برای اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین دیدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برایی جهش» را معرفی نمودند.

وظیفه ی همه ی ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ کنیم و نگه داریم؛ این یکی از اقتضائات «اقتصاد مقاومتی» است که ما مطرح کردیم. در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است. اقتصاد باید مقاوم باشد؛ باید بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه ی دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.

میترا زمانی بانویی از بخش خورگام رودبار است که واژه اقتصاد مقاومتی را در این بخش محروم با ایجاد کارگاه شیرینی پزی خانگی عینیت بخشیده است. کارگاهی که می توان به عنوان اولین و تنها کارگاه شیرینی پزی خانگی در جنوب استان گیلان نام برد.

این بانوی خورگامی بعد از از دست دادن شوهرش بار مسئولیت خانواده را عهده دار می شود و برای متکی نبودن برای تامین مخارج خانه و زندگی از سال ۹۱ دوره های شیرینی پزی را از تهران فرا می گیرد و مفتخر به اخذ گواهینامه درجه ۱ شیرینی خشک و درجه ۲و ۳ شیرینی تر می شود تا در تولید که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است، بگذارد.

آنچه می خوانید گپ و گفت خبرنگار زیتون خبر با این بانوی شیرینی پز است:

میترا زمانی می گوید: بعد از اتمام دوره های آموزش شیرینی پزی با کمترین امکانات به فکر این افتادم که از حداقل ها شروع کنم و کارگاه شیرینی پزی خانگی را راه اندازی نمایم.

وی با اشاره به سختی ها روزهای اول فعالیتش، ادامه داد: سال ۹۱ وقتی فعالیتم را آغاز کردم تنها با فر خانگی پیراشگی و کیک یزدی پخت می کردم.

این بانوی خورگامی، با بیان اینکه خستگی کار مانع ادامه راهم نشد، گفت: اوایل کارم تنها یک ساعت استراحت می کردم و با پشتکار به کارم ادامه دادم.

وی بیان داشت: برای خرید تجهیزات امکانات لازم هیچگونه درآمدی نداشته ام اما با حمایت نهادهای حمایتی و برادرم توانستم وسایل مورد نیاز را تهیه کنم.

زمانی تصریح کرد: بعد از مدتی فعالیت بازار پخت شیرینی رونق گرفت و کم کم به دخترم نیز آموزش دادم تا فن و فون پخت شیرینی را فرا بگیرد،اینگونه شد که شیرینی پزی و شیرینی فروشی پا گرفت.

وی ادامه داد: حین کار دوره های لازم را پشت سر گذاشتم و موفق به اخذ مدرک شیرینی پزی از تهران شدم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بخش اعظمی از عرضه شیرینی پزی در سطح روستاها و بخش خورگام و همجوار است در فصل پاییز و زمستان با کمبود در آمد و نقدینگی مواجه می شویم.

این بانوی شیرینی پز در خورگام بیان داشت: قیمت های شیرینی و کیک را برابر نرخ اعلامی اتحادیه به مردم عرضه می کنم و سعی می کنم اصل مشتری مرداری را رعایت کنم.

وی از مسئولین بخش و شهرستان خواست تا با خرید شیرینی از این کارگاه شیرینی پزی در تداوم فعالیت این کارگاه و ایجاد اشتغال گام بردارند.

زمانی تصریح کرد: در صورت حمایت های لازم از سوی مسئولین آماده گسترش و توسعه کارگاه شیرینی پزی دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت در این کارگاه شیرینی پزی حرف اول را می زند، بیان کرد: استفاده از بهترین مواد اولیه و رعایت نکات بهداشتی دست به دست هم داده تا شیرینی که تولید می شود از بهترین کیفیت برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه کارگاه شیرینی پزی در روستای سیبن خورگام واقع شده است، بیان داشت: این کارگاه آماده عرضه شیرینی به مراسمات، جشن ها و برنامه ها می باشد.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل متواری در رودبار

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان رودبار گفت: با تلاش بی‌وقفه کارآگاهان پلیس آگاهی قاتل فراری کمتر از ۲۴ ساعت در یکی استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ عیسی روشن‌قلب امروز ۲۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر با اشاره به دریافت خبری در خصوص درگیری چند نفر و قتل یکی از این افراد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اظهار کرد: با توجه به متواری شدن قاتل از محل ارتکاب جرم، ماموران پلیس آگاهی پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی از اقدامات فنی و تحقیقات گسترده صورت گرفته و شناسایی محل اختفای متهم در یکی از استان‌های همجوار خبر داد و گفت: پس از اخذ نیابت قضایی، پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و متهم را ظرف کمتر ۲۴ ساعت دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه این فرد به ارتکاب قتل اعتراف کرد و علت و انگیزه خود را از این اقدام را اختلافات شخصی عنوان کرده، افزود: قاتل ۲۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه ناتوانی در مهار خشم و عصبانیت در هنگام نزاع و درگیری، عواقب بسیار ناگواری به همراه دارد که گاه جبران‌ناپذیر است، گفت: احترام به قانون معرف منزلت اجتماعی و جایگاه رفیع شهروندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریچه های سد رودبار الیگودرز باز شد
  • آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با بانک ربوی ممکن نیست / پیشنهاد 81 سال پیش فداییان اسلام: بهترین شخص برای وزارت اقتصاد یک بقال با ایمان است
  • یکی از دریچه‌های سد «رودبار» بازگشایی شد
  • دریچه‌های سد رودبار الیگودرز بازگشایی شد
  • بازگشایی دریچه‌های سد رودبار
  • اولین گفتگو با کاظم صدیقی پس از ماجراهای اخیر
  • قطعی گاز در چند منطقه شهرستان رودبار
  • تشکیل پرونده قضایی برای عضو شورای یکی از روستا‌های شهرستان رودبار
  • پروین اعتصامی بانوی ماندگار شعر فارسی
  • دستگیری قاتل متواری در رودبار