Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه‌ جمعه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به شبهات بی اساس در مورد حج تاکید کردند: دولت و مسئولان زمینه حضور حجاج را به بهترین نحو فراهم کنند تا با اعمال مقبول و سلامت کامل اعمال را به انجام رسانیده و به وطن بازگردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشهرستان‌های خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل اظهار داشت: مردم با حضور خود در مراسم سالگرد امام راحل و قیام پانزده خرداد بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب بیعتی مجدد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی پس از ارتحال امام راحل را از نعمات خداوند بر این نظام برشمرد و با گرامیداشت 17 خرداد سالروز حمله دژخیمان شاه به مدرسه فیضیه تاکید کرد: آنان در این موضوع نشان دادند که مرجعیت شیعه سد راه آنان برای رسیدن به اهداف شومشان است.

وی با تشکر از نیروی انتظامی به جهت کشفیات جدید و مبارزه با قاچاق کالا گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم که در برخورد با قاچاق کالا قاطعانه عمل کند.

بابایی با اشاره به شایعاتی که در مورد مراسم حج پخش می‌شود تاکید کرد: حضرت علی(ع)می‌فرمایند که مراسم حج در هیچ دوره‌ای نباید تعطیل شود و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشدیده شده، ولی زائران بیت‌اللهالحرام سوغات و خریدهای خود را از ایران انجام دهندزیرا بسیاری از کالاهایی که در عربستان عرضه می‌شودتولید ایران اسلامی است که به چندین برابر قیمت به حاجیان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه باجه قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ه) فردوس برای تبدیل شدن به شعبه نیازمند سرمایه‌گذاری مردم در این امر خیر است گفت: مردم پول‌های راکد خود را به این امر مقدس اختصاص دهند.

خطیب نماز جمعه فردوس ماه رمضان را یکی از عبرت‌های روزگار برشمرد که موجب می شود گناهان و جرایمبه طور چشمگیری در این ماه کاهش پیدا کند.

بابایی با بیان اینکه براساس آمار نیروی انتظامی آمار جرم و جنایت در ماه رمضان کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد تاکید کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تمرین تقوای الهی و جلب رضایت خداوند است و باید این ذخیره الهی را پس از ماه رمضان نیز ادامه دهیم.

وی خانواده را یکی از نشانه‌های الهی برشمرد و تصریح کرد: برای آرامش بیشتر در محیط خانه باید ارتباط اعضاء خانواده با خداوند بیشتر باشد تا محبت در کانون خانواده ها به مودت تبدیل شود.

امام جمعه فردوس هدف غرب را متزلزل کردن بنیان خانواده دانست و گفت: نمایش فیلم‌های هالیوودی، استفاده ابزاری از زن و از بین رفتن پاکدامنی و حیادر زنان غربی موجب از بین رفتن کانون خانواده‌ها شده است و در حالی که زنان غربی برای جلوگیری از هم پاشیدگی بیشتر کانون خانواده خود را نیازمند الگوی زن مسلمان می‌داندمتاسفانه برخی دختران اسلامی خود را به فرهنگ غرب نزدیک می‌کنند.

رئیس جمهور به وعده های انتخاباتی جامعه عمل بپوشاند

حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی امام جمعه قاین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا بتوان با توجه به معنویت این ماه تقوای الهی را در خود نهادینه کنیم.

وی افزود: اساس نهضت اسلامی از15 خرداد 1342 به وجود آمد و الان این نهضت اسلامی نه تنها ایران بلکه برای دیگر کشورها نیز الگو شده وجهان را فرا گرفته است.

وی با اشاره به تنوع حکومت‌ها به نظام مشروطه اشاره کرد و گفت: مشروطه بر اساس مشورت و خرد جمعی است و جمهوری اسلامی بر اساس نظر مردم و با رای مردم در 12 فروردین رسمیت یافت، سپس انتخابات ریاست جمهوری و مجلس برگزار و قوه قضائیه تشکیل شد و همه اینها باعث شد که دیگر کسی از باب استبداد نمی تواند در کشور حکومت کند.

امام جمعه قاین بیان کرد: امام(ره) بارها فرمودند آنچه در مجلس تصویب شد و آنچه قانون کشور شد همان باید اجرا شود و کسی نمی‌تواند از نظر خود آن را تغییر دهد. این قوانین بود که جلوی خیلی از اشخاصی را که می‌خواستند خلاف مصالح نظام عمل کنند را گرفت.

اصفهانی با اشاره به نهضت 15 خرداد و اینکه در هیچ جا قیام و نهضتی با شکوهتر از 15 خرداد نمی بینیم اظهار داشت: مردم مظلوم ورامین و قتل و عام آنان به دستور علم خائن باعث شد خونهای پاک شهدای آن روز جوشش و فوران کرد و اساس نهضت اسلامی از همین روز به وجود آمد و الان این نهضت اسلامی نه تنها ایران بلکه برای دیگر کشورها نیز الگو شده وجهان را فرا گرفته است.

امام جمعه قاین با اشاره به تأکید رهبری معظم انقلاب بر عدم اجرای سند 2030 گفت: روز 12 فروردین مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و می خواهند مسئولان دقت کنند که قوانین نیز بر پایه اسلام باشد.

وی بیان کرد: مسئولان باید توجه کنند قوانینی را که از جاهای دیگر می‌خواهند تحمیل نظام کنند را به راحتی قبول نکنند و با دقت و فکر نسبت این قوانین عمل کنند و به راحتی زیر بار آن نروند.

اصفهانی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به بهترین نحو برگزار شد گفت: حالا وقت آن است تامسئولان ببینند که مردم چه می خواهند؟ مردم آنچه را که رئیس جمهور منتخب و منتخبان شوراها وعده داده‌اند می‌خواهند و باید رئیس جمهور و همه منتخبان شوراها در نظر داشته باشند به آنچه در طول تبلیغات قول داده شد به درستی عمل شود.

مام جمعه قاین در پایان یاد آور شد: رحلت حضرت امام(ره) برای مردم دشوار بود و مردم و نظام را داغدار کرد گر چه حضرت امام نظام را به طور کامل تحویل داد اما اشتیاق حضور ایشان در بین مردم موج می‌زد.

وی اظهار داشت: امروز نیز رهبری مقتدر و با درایتکشور را به درستی رهبری می‌کنند و بارها کشور را از فتنه‌ها و حوادث گوناگون نجات دادند و اگر درایت ایشان در بسیاری از موقعیت‌های به وجود آمده نبود معلوم نبود که کشور با چه مشکلات عدیده‌ای روبه‌رومی‌شود.

امام جمعه قاین با اشاره به تبلیغات برخی در شبکه‌های مجازی و ایجاد شبهه در برگزاری فریضه الهی حج گفت: حج یک فریضه الهی و یک دستور خدایی است و در آیات قرآن سفارش فراوان شده است و اینکه عده ای بیایند و به بهانه های مختلف تبلیغ کنند که این پول را در جای دیگر هزینه کنید این خلاف و کاری اشتباه است.

اصفهانی افزود: حج که بر کسی واجب شد باید به جابیاورد و نمی‌تواند از آن سر باز زند. این درست نیست که از روی احساسات و به خاطر برخی مسائل بیجا و نادرست در بین مردم شبهه ایجاد کرد.

وی افزود: دولت و مسئولان زمینه حضور حجاج را به بهترین نحو فراهم کنند تا با اعمال مقبول و سلامت کامل اعمال را به انجام رسانیده و به وطن بازگردند.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک روز جهانی کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جدید نقشه راه توسعه کشور را برای یک سال آینده ترسیم کردند که مهمترین ضلع تحقق این شعار نیروی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی حاصل از فروش بیشتر نفت برای توسعه کشور چاره کار نیست، خاطرنشان کرد: با سازماندهی تولید در کشور و برداشتن گام های اساسی در این زمینه می توان عرصه را بر فعالیت های مولد اقتصادی باز کرده و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل در روند تولید باید همراه با بها دادن به نیروی کار و قشر کارگران باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ هزار نفر نیروی کار بیمه شده اجباری در واحدهای تولیدی اردبیل مشغول به کار هستند که باید تلاش کنیم با رونق دادن به بخش تولید این میزان را افزایش دهیم.

بدری توسعه مبتنی بر تولید پایدار را یادآور شد و بیان کرد: کارگران سختکوشی که در جبهه خودکفایی کشور تلاش می کنند باید مولفه جهش تولید را با کارآمدی بیشتر هدفگذاری کنند تا زمینه توسعه روزافزون فراهم آید.

وی جامعه کار و کارگری را شریف ترین جامعه در روند بهبود اقتصاد کشور نام برد و گفت: امروزه یکی از پیش زمینه‌های توسعه پایدار تمرکز بر تولید است که ضروری است تا با محوریت واحدهای تولیدی و ارتقای زیرساخت‌های اشتغال زمینه پیشرفت اقتصادی و افزایش ثروت مردم منطقه را فراهم آوریم.

کد خبر 6094572

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است