Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرج با بیان اینکه برخی افراد از تحریف ‌امام و خط ‌رهبری هیچ ابایی ندارند، گفت: عده‌ای دانسته یا نادانسته با موذیانه‌ترین روش‌ها تلاش می‌کنند تا بگویند دوره انقلاب تمام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه امروز کرج با اشاره به لزوم حفظ زبان توسط اهل ایمان، اظهار داشت: سخره و استهزا یکی از آفات زبان است و برای بی‌اعتبار کردن دیگران به کار برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسخره و استهزا رفتاری ناپسند است که در قرآن کریم و روایات مذمت آن بیان شده و این کار حس انتقام جویی را در افراد تقویت می‌کند و رفتاری بسیار پلید و آزار دهنده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ ای مبتلا به این بلیه هستند،بیان کرد: مسخره کردن از لحاظ شرع و عقل ناپسند بوده و گاهی افراد را به خاطر داشتن و رعایت صفات خوب و پسندیده مورد تمسخر قرار می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به لزوم حفظ حریم و آبروی مومنان و پرهیز از تمسخر اعتقادات افراد،گفت:ریشه ابتلا به این مرض عدم اعتدال در قوه غضبیه وقوه شهویه انسان است.

امام جمعه کرج در خطبه دوم نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به وفات حضرت خدیجه کبری (س) اظهار داشت: خدیجه کبری(س) برای پیشبرد اهداف رسول خدا(ص)اقدامات زیادی انجام داد.

وی افزود: این بانوی بزرگوار از طهارت ویژه ای برخوردار بوده و نقش اجتماعی و اقتصادی و تلاش‌های ایشان در پیشبرد اهداف اسلام باید تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد به رهبری روحانیت و علما، عنوان کرد: در روز 15 خرداد نزدیک به 15 هزار نفر توسط عوامل رژیم سفاک پهلویبه شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه این روز از ایام الله است و بزرگی این روز به اندازه‌ای است که جزو روزهای خدا شده است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در بیانات خود فرمودند که دستگاه سلطنت با اسلام مخالف است و این حرکت نهضت بر اساس دین و ضد نظام سلطه و بر مبنای عدالت طلبی و ضد نظام طاغوت بود.

امام جمعه کرج ادامه داد: عده‌ای دانسته یا نادانسته با موذیانه‌ترین روش‌ها تلاش می‌کنند تا بگویند دوره انقلاب تمام شد و تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند آرمان‌های اولیه انقلاب را دچار انحراف کنند و از کارآیی لازم بیندازند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه این افراد از تحریف شخصیت امام و خط ایشان و رهبری هیچ ابایی ندارند،گفت: اقدامات مخرب فرهنگی و تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی و پذیرش سلطه فرهنگی از این جمله اقدامات است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه وقتی نفوذ در دستگاه‌ها صورت گرفت مسئولان هم همان سخنانی را بر زبان جاری می‌کنند که دشمنان به دنبال آن هستند، عنوان کرد: ارسال اسامی مشخصات زنان مطلقه بین 20 تا 25 سال برای کار در کشور دیگر با وضعیت آن کشور چه معنی دارد؟

وی با اشاره به امضای قراردادهایی که نتیجه‌ای جز از بین رفتن حیثیت زنان و فروپاشی خانواده‌ها و جامعه ندارد، متذکر شد: باید برای اشتغال جوانان و ازدواج آسان برنامه‌ریزی شود که امنیت روانی جامعه حفظ شود و مفاسد اجتماعی کنترل شود.

امام جمعه‌ کرج با بیان اینکه به اسم عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از توطئه‌های دشمنان است اقداماتی انجام می‌شود، ادامه داد: متاسفانه طبق برنامه آنها حرکت‌هایی صورت می‌گیرد کهبرخلاف ایجاد اشتغال برای جوانان و مردان برای دختران مجرد ایجاد اشتغال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مردان و سرپرستان خانوار باید در اولویت باشد، عنوان کرد: برای مقابله با اسلام با بیان اسامی دهان پرکن به دنبال نابودی از درون با تغییر باورهای ما هستند و با تغییر باور فکر تغییرمی کند و با تغییر فکر رفتار تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر باور ما این است که دشمن اصلی ما آمریکاست‌، عنوان کرد: به اسم تعامل با جهان به دنبال تغییر باور ما هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه وقت باور ما تغییر کند نمی‌توانیم شعار مرگ بر آمریکا بدهیم، عنوان کرد: هر کس که بخواهد در این برهه شعار مرگ بر آمریکا بدهد انسانی افراطی خطاب می‌شود که به دنبال جلوگیری از توسعه جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مردم ما دشمنی با آمریکا را فراموش نمی‌کنند، تاکید کرد: مردم ‌هر جمعه شعار لعن و شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مردم و مسئولان به سمت دستور و سبک قرآن حرکت کنند، تاکید کرد: دستان خود را از دامان قرآن و اهل بیت کوتاه نکنید و راه خود را از قرآن انتخاب کنید و به سیره و روش اهلبیت پیش بروید.

امام جمعه کرج با بیان اینکه چرا آن چیزی که خدای تعالی و قرآن کریم چهره آن کریه می‌داند دوباره آن را بزک کرده و به خورد مردم می‌دهید، متذکر شد: بر اساس آیات قرآن کریم یهود و نصاری از شما راضی نمی‌شنوند مگر اینکه از آنها پیروی کنید و پیروی از آنها معلوم است که یعنی چی!

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه باید در مقابل طرح و نقشه‌های دشمن برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: باید در مقابل برنامه‌های دشمن طراحی و برنامه داشته باشیم و حرکت آینده دشمن را تشخیصداده و مطابق آن پیش برویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با اشاره به اینکه قوام دین و احکام الهی امربه معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمینه‌های فردی و اجتماعی ورود دارد و اگر شما درست عمل نکنید دیگران از آن سوء استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اینکه اگر دست از امر به معروف و نهی از منکر برداریم دیگری برای ما طراحی می‌کند، تصریح کرد: در این روزها با زبان نرم و زبان گرم شما را دعوت به منکر می‌کنند و ما را از معروف فاصله می اندازند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه حجاب را که عقل می‌پسندد و حق است و دستور خدا و نماد وقار و عفت و حیا برای بانوان است که اگر حفظ نشود جامعه و خانواده و عفت و حیا از بین می‌رود تاکید کرد: دشمن با برنامه‌ریزی در این زمینه وارد شده و طرحی را برای اجرای در دست اقدام دارد.

وی با بیان اینکه دشمن با طرح سخنان بی‌ریشه حجاب را می‌گیرد که لازم است در این زمینه مراقبت لازم صورت گیرد، تصریح کرد: دشمن با اصل دین مخالف است و به دنبال نابود کردن دین هستند و لازم است که در مورد جلوگیری از منکر محکم رفتار کنیم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید به کسی که عمدا و با برنامه‌ریزی حکم خدا را زیر پا گذاشته خندید و مسامحه داشت، متذکر شد: کار شیطان این است که باطل را رنگین کرده و کاری می‌کند که تشخیص حق از باطل سخت شود.

وی با بیان اینکه بانوان باید برای دفاع از حجاب و عفاف بلند شوند، گفت: اجرای احکام اسلام و دستورات قرآن کریم از اموری است که رهبری فرمودند که مسئولان باید در انجام آن و دفاع از آن صریح باشند، نه اینکه خدای نکرده قوانینی وضع کنند که مغایرت با اسلام در آن وجود داشته باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به حضور گسترده مردم برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب در تمام ایام‌ گفت: مردم برای دفاع از انقلاب و اسلام و احکام نورانی آن حاضر‌ند‌ جان خود را فدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تسلیت رحلت امام خمینی (ره) و حضور 10 میلیونی مردم در تشییع پیکر امام خمینی (ره)‌ اظهار داشت: بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب، انتخاب رهبری معظم که شخصیتی شجاع، مدیر و مدبر و خوش‌فکر بود از الطاف خداوند در حق مردم ایران بود.

امام جمعه کرج با اینکه قدرت مدیریت در بحران‌ها قابل تشخیص است، گفت: در این مدت نزدیک به 3 دهه این مرد بزرگ خطرات متوجه انقلاب را شناسایی کرده و از اسلام دفاع کرده و به مردم راهی را از بیراه نشان داده‌ و در مقابل تمام دنیای استکبار ایستاده و از ارزش های اسلامی ایستاده و عدول نکرده است.

وی با اشاره به مدیریت رهبری در زمان بحران‌ها در زمان‌های خطر پیش روی انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاباز تلاش برای عزت و اقتدار استقلال ایران و نظام لحظه‌ای کوتاهی نکرده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه در این ماه مبارک رمضان لازم است که محافل انس با قرآن در مساجد و منازل تقویت شود، گفت: 7 میلیون غیر‌نظامی یمنی در معرض خطر هستند و لازم است برای نجات این افراد که عمدتا غیر نظامی هستند تدبیری انجام شود.

انتهای پیام/

R41451/P1377/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی (ص) است. رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت، چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کار‌هایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

 نوه امام خمینی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند، گفت: امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های امام، رهبر معظم انقلاب هستند. وی در ادامه سخنانش افزود: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده‌ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضا‌های مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» با تقدیر از عباس سلیمی نمین به خاطر تألیف این کتاب، گفت: امروز با توجه به گسترش فضای رسانه‌ای و مجازی و به تبع آن، خبررسانی و انتشار اخبار در این فضا و اثرگذاری آن بر روی افکار عمومی، حقایق وقایع در بعضی از اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود و در واقع قلب حقیقت پیش می‌آید و بالتبع آن تحریف در یک واقعه رخ می‌دهد.
نوه امام خمینی (س)، با اشاره به برنامه‌ریزی معاندین انقلاب برای تحریف اندیشه‌های حضرت امام، تأکید کرد: امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف شده و به جامعه عرضه می‌شود. نمونه‌های بسیاری را هم در شبکه‌های مجازی و هم رسانه‌های معاند شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام همچنان ناشناخته است، افزود: در واقع نسل کنونی انقلاب، به خصوص نسل نوجوان و جوان، امام را به درستی نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکرده‌اند؛ لذا وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند. در اینجا وظیفه یک مورخ جلوگیری از تحریف چنین شخصیتی است.

اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی (ص) است. رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت، چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کار‌هایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده‌ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضا‌های مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

نوه امام خمینی (س)، یادآور شد: تا کنون چندین مستند برای تحریف انقلاب و امام توسط رسانه‌های بیگانه ساخته شده است. ما چقدر توانسته‌ایم پاسخ آنان را بدهیم؟ چقدر در جهاد تبیین موفق بوده‌ایم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهه‌افکنی بیگانگان درست کرده‌ایم؟ مراقب باشیم که دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه یک مورخ «تبیین حقایق» است، افزود: تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمند که با قلمش هنر خود را به منصه ظهور می‌رساند و قلمی که جلوی تحریف را بگیرد و در جهت تبیین حقایق به نگارش در آید، «قلم مقدس» است.
اشراقی با اشاره به آیه ۷۱ سوره آل عمران، گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای هجوم فرهنگی به کشور، به صورت آگاهانه و هدفمند اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند. امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند و یک مورخ انقلابی وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام به شاخص و ملاک رجوع نماید و نگاه به کلام رهبری داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی (س) ۲۵ دی ماه ۶۷ در نامه‌ای به سید حمید روحانی نوشتند و او را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، امام در این نامه می‌فرمایند «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‌اند می‌نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است... از شما می‌خواهم هر چه می‌توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی (ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند». (صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۲۳)

نوه امام خمینی (س)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین داده‌اند، اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم در رسانه‌های معاند، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی، نظامی و اجتماعی بوده است را قلب‌گونه تفسیر می‌کنند. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ سیاست خارجی و نظامی، کاملا استقلال داشته و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟! تبیین چنین مسأله‌ای وظیفه همگانی و به خصوص خواص است.

وی حضرت زینب (ع) را بزرگترین جهادگر تبیین تاریخ اسلام دانست.

اشراقی در پایان سخنان خود به مساله روز جهان اسلام، فلسطین پرداخته و گفت: تاریخ را مورخین نمی‌سازند؛ بلکه تاریخ‌سازان می‌سازند. امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ‌ساز یک حماسه عظیم هستند؛ حماسه پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و نور بر ظلمت؛ و بر مورخین فرض است که وقایع دردناک غزه را بدون کوچک‌ترین تحریف به رشته تحریر در آورند. مورخ یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از پروپاگاندای رسانه‌ای بترسد و مهمترین ویژگی یک مورخ شجاعت است و شجاعت او اثر مستقیم بر قلم او دارد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در بحث جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب در فضای مجازی مناسب عمل نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم این کم‌کاری را جبران کنیم.

منبع: انتخاب

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند